klinkie Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 op een locatie,heb ik voor een kennis upc 60 mb down en 5 up. als ik rechtstreeks op de cisco ga (kabelmodem) ,met een kabel naar mijn laptop dan haal ik niet meer als 30 mb op verschillende speedtest site`s Upc gebeld maar die blijven maar zeuren over goede bekabeling e.d. (standard antwoorden) Hoe zou ik duidelijk kunnen maken dat het probleem echt bij hun ligt ? heb er ff een afbeelding van de cisco bij gedaan,misschien mensen van upc hier dat zeg ik ..............linux
Ou-Tannu Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 gewoon je modem direct (zonder filters enzo) op je AOP aansluiten.. nog eens kijken.. resultaat gelijkwaardig? boel normaal aansluiten en upc bellen... en dat je al 3x je bekabeling gecontroleerd hebt en vervangen hebt.. en als ze je niet geloven maar een monteur moeten afsturen om het te controleren... Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Oldereast Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Als ik zo naar het plaatje kijk zijn de signaalwaarden wel redelijk goed. Je hebt ook 6 downstream kanalen open (=docsis 3) Probeer de bbned speedtest eens waarin je een bestand van 100 mb of 1000 mb download, die metingen zijn aardig betrouwbaar. Haal je daar ook geen 60 MB dan bellen naar joepiesie. PS: op welk moment van de dag meet je? kan ook een capaciteits probleem zijn namelijk. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
druid Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 het is een open deur, maar jouw laptop kan wel 60mbps? In 90% van de gevallen liggen de problemen in het thuis netwerk, als je op elk moment van de dag zo'n slechte performance hebt. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
klinkie Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 PS: op welk moment van de dag meet je? kan ook een capaciteits probleem zijn namelijk. deze meting is van een uur of 12 s`middags. het is een open deur, maar jouw laptop kan wel 60mbps? In 90% van de gevallen liggen de problemen in het thuis netwerk, als je op elk moment van de dag zo'n slechte performance hebt. met 2 verschillende laptops op de modem gemeten,ze blijven bij hangen rond de 30 mb. ik ga upc even bellen,voor een afspraak dat zeg ik ..............linux
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Nog een leuk testje, heb je intern wel 100Mbit/s? Kun je testen door bestandje van a naar b te kopiëren en de tijd die het kost even bij te houden en daarmee berekenen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen