Pedro4 Geplaatst: 10 januari 2011 Geplaatst: 10 januari 2011 Als ik direct (start oneindige opname) wil opnemen krijg ik de melding: voor een geplande opname is nu de juiste zender ingeschakeld. Hij neemt dan niet op maar hij staat wel bij de timer waarbij de begintijd gelijk is aan de eindtijd. Als ik de timer instel dan krijg ik op het tijdstip van opnemen dezelfde melding. Soms geeft hij aan dat de harde schijf mogelijk vol is maar is die nog lang niet vol. Ik heb de 8000 ook al een keer opnieuw opgestart. Graag hulp. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Gerard 76 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Dan heeft hij geen vrije tuner meer om mee te kijken. Werken beide tuners onafhankelijk,elk een eigen coax? Hoe staat je tunerconfiguratie,toch niet doorgelust?
Pedro4 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Dat is raar. Het heeft altijd goed gewerkt. Beide tuners hebben een eigen coax en hij was nog helemaal niets aan het opnemen. Ik heb gisteren de stroom eraf gegooit en toen weer erop. Toen werkte het weer. Net was ik aan het opnemen en toen kreeg ik de melding dat de harde schijf mogelijk vol is. Na die melding heb ik een directe opname gestart. Toen kreeg ik weer een melding:voor een geplande opname is nu de juiste zender ingeschakeld. Hij nam dus niet op. De opname stond toen bij de timer met dezelfde begin als eindtijd. Vreemd gedrag. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 kan ook zijn dat je of iemand aan het streamen was. zag je ook een knipperend REC staan? dat zie je namelijk ook als je streamt... dan gebruikt ie ook een tuner voor 't streamen .
Pedro4 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Hoi Gerard. Helaas dat was beide niet het geval. Geen streaming en het lampje gaf ook niet aan dat hij aan het opnemen was. Ik denk dat ik bepaalde films enz even met ftp op mijn pc zet en dan de harde schijf formateer. Ik weet ook geen andere oplossing en ik moet toch iets proberen. Als er nog ideeën zijn dan hoor ik het graag. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
CB1 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Heb je niet toevallig zitten knoeien waar hij naar toe opneemt. Voor hetzelfde geld neemt hij alles op op de flash ipv de hdd. Ik gok maar wat. Gr Cb1
Pedro4 Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Nee helaas dat is het niet. Als ik de stroom eraf heb gehad is het weer goed. Na ongeveer 60 a 70 minuten directe opname krijg ik een foutmelding dat de harde schijf waarschijnlijk vol is. Maar dat is nog lang niet. Hij heeft dan wel dat stuk opgenomen op de harde schijf. Daarna kan ik niets direct opnemen. Als ik dat wel doe dan zegt hij dat hij de goede zenders ingesteld heeft en hij neemt niet op. Wel zet hij de directe opname bij de timer en hij heeft dan dezelfde start als eindtijd en neemt dus niet op. De stroom eraf en erop en het is weer goed. enz. De harde schijf formatteren heeft denk ik ook geen enkele zin. Ik denk dat de enigste oplossing is om hem te voorzien van nieuwe software. Ik wacht nog even. Misschien heeft er nog iemand een helder idee. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Pedro4 Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 Iemand enig idee ??? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
uniden Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 blijf erbij dat de hdd foute sectoren heeft heeft denk ik niks met de firmware te maken die op je box draait dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
renzie Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Pedro4 Iemand enig idee ??? harde schijf formatteren en box opnieuw flashen. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
sattv4iedereen Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Pedro4 Iemand enig idee ??? Ik heb dat ook gehad met pli op een vu duo.ik heb het kunnen oplossen door een pli te nemen,die een maand geleden of zo is uitgekomen. ik raad je eens aan,een paar weken ervoor een image te gebruiken en testen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen