Gast ddicyber99 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 hey ik wil een httpc bouwen met dvb-c heb al een tuner anysee cam vanuit me dreambox over de lan naar me httpc kwa hardware verders asus spresso pctje wil de voeding verandere naar eentje die vannaf 12v draait 2x1gb ddr1 hyberx kingstong p4 3.4ghz s478 met een stille zalman cooler er op videokaart nvidia gf7200 hestsink cooler blue ray speler en dvd brander heb ik een pioneer 1tb hdd verders werkt de afstandbediening standaart al hoe kan ik de display er bij bouwen en wat heb ik verders voor software nodig
Niels Wagenaar Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Als je echt een HTPC wil bouwen en gebruik wil maken van Blu-Ray afspeel mogelijkheden: Ik adviseer MCE7 icm DVBLink TVSource. Met de handleiding van DVBLink moet je een eind kunnen komen. Voor het afspelen van Blu-Ray zal je ook nog Cyberlink PowerDVD moeten gaan afschaffen. Op die manier kan je alles vanuit één programma aanspreken (MCE7). Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast ddicyber99 Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 hey ik heb nu xbmc 10 er op staan daar moet tog ook een addon zijn voor en de blye ray speler werkt onder xbmc de dvb-c en mce7 ? wat is dat gr. ddi
Niels Wagenaar Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Nee, helaas. Onder Linux heb je geen standaard ondersteuning voor het afspelen van originele Blu-Ray titels. Er is wel een script dat gebruikt maakt van een externe applicatie dat vervolgens de gegevens onversleuteld opslaat, maar echt handig is het niet (bij het testen liep het script wel eens vast). MCE7 is een applicatie dat in Windows 7 zit (Home Premium als ik het mij goed herinner). DVBLink TVsource is een applicatie waarmee je virtuele tuners aanmaakt dat gekoppeld zit aan jouw interne DVB kaart (DVB-C, DVB-T, DVB-S of DVB-S2). Het voordeel van deze applicatie is dat je diverse plugins kan gebruiken zodat je - via interne cardsharing - je originele kaart kan aanspreken. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast ddicyber99 Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 windows 7 vind ik shit wil daar niks mee doen ben nu al aan t zoeken om die dvb-c kaart werkend te krijgen onder xbmc heb niet eerst ubuntu geinstalleerd en dan xbmc nee meteen de rechtstreekse niels ik had een handleiding gevonden van jou in pdf alleen die is niet meer bij de tijd heb je nog een nieuwere versie of iets hoe ik vdr installeer en tvheaded en daarnaast heb ik cccam al draaiend gr. ddi
Gast awakatanka Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Blu ray en linux is nog een probleem. Je kan het werkend krijgen op ubuntu maar moet wel XBMC opnieuw compileren met libbluray geinstalleerd. Misschien kan je ook wel een repo vinden waar iemand dat al voor je gedaan. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBM...ithout_menus.3F Misschien http://www.yavdr.org/ wat voor je? Ubuntu based en heeft tv enabled in xbmc. Heb zelf nog niet geprobeerd, ben meer een arch/chakra gebruiker atm.
Niels Wagenaar Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Maar je kan hier geen protected Blu Ray's mee afspelen. Daarvoor moet je gebruik maken van een script dat weer communiceert met een externe applicatie die het vervolgens transcode naar een DRM-vrij formaat. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Gast ddicyber99 Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 naja dat blye ray komt later wel wil nu eerst die tv werkend hebben in xbmc had al iets gezien met tvheaded
Gast ddicyber99 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 heb immidels tvheaded draaie met de rest alleen nu scant hij de kanaalen maar ik zij bij kanaalen geen kanalen ik heb die snelkopeling in xbmc neergezet maar daar staat alleen bij live tv
Gast ddicyber99 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 en hoe krijg ik die yadvdr er in en werkt die ook met cccam samen
Gast awakatanka Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Yavdr is een iso, iso branden op CD en installeren ipv ubuntu. Voor CCcam of andere support moet je denk ik de vdr-plugin-cs installeren. Het best is daar de vraag te stellen en de howto's door te nemen. http://www.yavdr.org/
Gast ddicyber99 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 ok maar wil hem op een bestaande instaleren ik heb nu de ppa keys er al in alleen krijg de sources list niet aan de praat met apt-get update krijg ik de melding dat het pakket niet gevonden kan worden
Gast ddicyber99 Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 heb nu eve lopen zoeken tdheedend vind nu wel zenders en heb de snelkopeling in xbmc gemaakt alleen staan er nu geen zenders en uitzending gemist werkt niet met sbs6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen