vanthjo Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Allen, Ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag, maar ik zag niet goed waar het anders zou kunnen thuis horen. Ik heb volgende behoefte: [*] Ik kijk weinig TV, puur om TV te kijken, ik kijk heel gericht naar programmas [*] Ik kijk vooral docu's films en series [*] Ik heb niet de tijd om elke avond alle zenders af te speuren naar iets interessant [*] In het weekend heb ik wel tijd hiervoor Concrete vraag: Is er een tool of programma op pc waarmee ik de Epg van de door mij gekozen zenders (op sat natuurlijk) kan afspeuren naar interessante programma's zodat ik de opname van die programma's al een week op voorhand kan plannen Voor de kabel leveranciers zijn er wel websites die dit aanbieden, maar ik vind niets voor satelliet, en meer bepaald voor de zenders die TV vlaanderen en CD uitzenden (Discovery, History, Nat Geo) Met een bestand kom ik ook al toe, dan schrijf ik zelf wel een progje dat die file inleest en de juiste info op het scherm brengt. Is XMLTV niet zo een standaard? Maar waar kan je die file wekelijks downloaden? Bedankt voor de info en de hulp
Jan007 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Misschien is dit iets voor u. http://rcapp.persgroep.be/epg_j2ee/epg/pag/epg_toon.jsp?pTaal=nl
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 misschien heb je dit draadje klik over het hoofd gezien overigens afhankelijk van je receiver kun je ook al heel veel bijvoorbeeld een enigma2 receiver met webinterface toont ook alle EPG op je PC maar je verteld helaas niet welke receiver! ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
vanthjo Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Bedankt voor de reacties en excuses dat ik die ene draad over het hoofd had gezien. Ik heb een rebox9000 als ontvanger Deze link lijkt mij het meest interessante: http://rcapp.persgroep.be/epg_j2ee/epg/pag/epg_toon.jsp?pTaal=nl Is er een reden waarom ik bij de meeste voorgestelde gidsen zo goed als nergens history channel bij zie staan? (Groot nadeel van die hierboven van de persgroep) En niemand die ergens een link weet waar je puur de data op zich kan downloaden in een of ander xml formaat ofzo?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen