Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar weken een DM8000HD PVR aangeschaft ter vervanging van mijn DM7000.Ik had er openpli-1.0-dm8000-20100912 opstaan. Nu wilde ik een harde schijf inbouwen en kocht deze WD2002FYPS RE4-GreenPower 24x7 2TB 5400rpm, omdat ik had gelezen dat deze schijf goed zou werken met een DM8000. Ik heb deze schijf geformatteerd met Gparted naar Ext3 en in de DM8000 gedaan. Na het initialiseren geeft hij deze fout aan.Foutmelding:Fsck failed. Ik heb toen dit image erop gezet newnigma2-release-dm8000-v3.1.1, maar weer dezelfde fout. Heb ook wat oudere Pli images geprobeerd maar niets. Zou het niet zo wezen dat ik die schijf moet partitioneren naar 2x 1 Tb.Weet iemand misschien een oplossing? Of wordt het toch een andere schijf halen?
Gerard 76 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 kun je hem in de box zelf ook niet formatteren?
mobieltje Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Origineel bericht van: Orvil Hallo allemaal, Ik heb deze schijf geformatteerd met Gparted naar Ext3 en in de DM8000 gedaan. Na het initialiseren geeft hij deze fout aan.Foutmelding:Fsck failed. Ik heb toen dit image erop gezet newnigma2-release-dm8000-v3.1.1, maar weer dezelfde fout. Heb ook wat oudere Pli images geprobeerd maar niets. Zou het niet zo wezen dat ik die schijf moet partitioneren naar 2x 1 Tb.Weet iemand misschien een oplossing? Of wordt het toch een andere schijf halen? Formateer de schijf in je dreambox, als dat niet lukt met de image die je nu gebruikt, zet er dan de originele DMM image op (release-dm8000-3.0.1.nfi), formateer de harddisk en zet er daarna je image op naar wens. Bij het formateren van de HD gebruikt hij de gehele schijf, twee partities maken van 1 TB lukt niet. Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat extern opdelen van de HD in meerdere partities niet werkt in een dreambox Grts.
Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ik heb die schijf ook in de DM8000 geformatteerd en dat lukte ook niet.Ik ga het nu met dit image proberen release-dm8000-3.0.1.nfi.Dus schijf erin dan dit image erop zetten dan formatteren en dan zou het moeten gaan. Heren alvast bedankt voor jullie hulp want ik ben al een week van alles aan het uitproberen.Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan. Gr.Orvil
Codx Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Is dat zo'n schijf met dat nieuwe Advanced Format formaat toevallig? Zoja dan zou dat wel is de reden kunnen zijn. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 een 4k harddisc moet je via een omweg partitioneren / formateren Citaat: Hier die Lösung!!! schliesst die Festplatte an einen Win7 rechner an (oder jedes andere betriebssystem das 4096 kann!! in win7 partitioniert ihr die HD ganz einfach in NTFS mit 4096 !!! somit macht windows schonmal eine echte und funktionierende 4KB Partition danach geht ihr z.b. in Gparted und ändert das NTFS in ext3 ... DAS IST ALLES !!! of zoek WD "Advanced Format" HDD met LINUX busybox kan dat niet. ciao Compulsion Röyksopp
Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ik heb zonet geflasht met dit image(release-dm8000-3.0.1.nfi Orginele image). Schijf formatteerd maar geeft na het initialiseren weer die fout aan.Tonskidutch ik had die schijf al geformatteerd met Gparted naar Ext3. Moet ik dat weer doen en hem dan partitionneren? Orvil.
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 blijkbaar is de schijf indien het inderdaad een 4K advanced format betreft niet te partitioneren of initialiseren middels de dreambox enigma2 > busybox dus doe je dat zoals beschreven met Gparted eenmaal ext3 dan hang je hem in de dreambox en zou die automatisch herkent moeten worden... in de dreambox zou je dan niet nog eens moeten partitioneren... hij zou meteen herkent moeten worden. ik heb niet zo'n schijf, maar dat is wat ik er over gelezen heb ciao Compulsion Röyksopp
Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Heren ik weet ook niet of deze schijf advanced format betreft. Maar ik ga maar weer verder proberen met Gparted. Iedereen bedankt voor het meedenken,en zodra ik iets meer weet laat ik het jullie weten. Orvil.
renzie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 de laatste generatie WD Green schijven zijn allemaal in advanced format. ik had er laatst weer mee te maken met een 2TB. ik heb hem geruild voor een seagate en deze werd wel meteen herkend. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ja Rezie, dat begin ik nu ook te geloven, ik probeer het straks nog een keer de schijf hangt nu aan de computer. Wil dit alles niet lukken dan haal ik toch maar een ander. ik houd jullie op de hoogte. Orvil.
bigtwin Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Niet de eerste keer dat een WD schijf op Linux problemen geeft. Ik heb juist daarom alleen Samsung schijven, zowel in de 8000 als de Ubuntu nas, die werken gewoon goed (2Tb schijven). WD blijft maar lastig op Linux. Die zouden dus niet de eerste keus moeten zijn... Ook niet als de format in een andere Linux machine met Gparted wel werkt, want alleen dat is al zo'n gedoe! Het kan ook gewoon in 1 keer goed werken. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Orvil Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ik heb net die schijf willen formatteren met een computer met Vista erop maar na 20 minuten gaf Gparted een fout aan, en stopte ermee. Wat ik niet begrijp want gisteren deed hij het wel.Ik ga het nu op een computer proberen met Windows 7. Gparted starte wel op met Windows 7, dus ik ga maar weer aan de slag. Orvil
bigtwin Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik kan je alleen aanraden deze schijf om te ruilen voor een andere, als dat nog kan. Renzie geeft aan dat seagate werkt, ik kan je bevestigen dat de Samsung 2Tb 5400 rpm schijven goed en stil werken. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Orvil Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Ik heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik heb die schijf weer geformatteerd en als laatste poging heb ik er twee schijven van gemaakt, dat werdt ongeveer 2X 930 Gb. Ook dat mocht niet baten. Ik ga nu ook voor een andere schijf kijken. Een Samsung zoals bigtwin zegt of wat Renzie zegt. Nogmaals iedereen bedankt voor het helpen en meedenken. Orvil
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen