Ga naar inhoud

Kabel 1 wel, Kabel 2 geen ontvangst bij Duplo LNB's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds 2 weken in het bezit van VU+2, met Black Hole van 13-10-2010. Beide antenne ingangen zijn aangesloten op 4xduplo LNB's met 2x Spaun SAR 411 Switch. De 2 kabels v/a de switch -> receiver zijn ongeveer 15 meter lang. Het wonderlijke is nu dat maar 1 kabel signaal geeft op de VU+. Als ik de kabel bij de switch verwissel krijg ik ook een goed signaal. Je zou dus denken dat de kabel van de switch -> reciever defect is. Maar... als ik de "defecte" kabel aansluit op mijn DB 7020 krijg ik gewoon signaal! Teneinde raad heb ik toch de "defecte" maar vervangen door nieuwe coax kabel met nieuwe F connectors en aangesloten op de VU+ maar het resultaat blijft het zelfde. Wel signaal op de oude maar NIET op de nieuwe kabel. De nieuwe kabel geeft zowel op antenne aansluiting A als B en na een harde reset geen beeld.(wel op de db7020)

Rara wie weet de oplossing voor dit raadsel? confused

Gr. Jan.

VU+DUO,DM7020, DM500S en DM800HD PVR allen Pli img, Sat:13-19.2-23.5-28.2

Geplaatst:

Beste Tonskidutch,

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik zou niet weten hoe ik een screenshot zou moeten maken vandaar dat ik de gegevens maar even opgeschreven heb:

Goede Coax aangesloten op aansluiting A (B geen coax)

Bij configuratie "eenvoudig" heb ik beeld met de gegevens:

Modus DiSEqC a/b/c/d

Poort A 13

Poort B 19.2

Poort C 23.5

Poort D 28.2

Gebruikt Voltage en 22 KHz JA

Verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging NEE

GEEN beeld bij "geavanceerd"

Satelliet 19.2

LNB 32

Prioriteit auto

LOF universele LNB

Spanningsmodus polarisatie

Verhoogd voltage nee

Tone modus BAND

DiSeqC modus 1.0

Tonebust geen

Vastgelegde DiSeqC commando AB

Snelle DiSeqC nee

Herhaal Sequence nee

Commando volgorde Committed, tonebust

Ik gebruik de instelling "eenvoudig" terwijl ik ook graag beeld zou hebben op de instelling "geavanceerd". Bij die instelling zit ook iets fout.

Als ik de "defecte"coax precies zo aansluit i.p.v. de "goede" ik geen beeld.

Gr. Jan

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Waarom zou je het op geavanceerd willen instellen. Als je beide tuners hetzelfde doet werkt het gewoon goed.

Voor tuner A en B dus gewoon zoals het nu bi tuner A staat

Modus DiSEqC a/b/c/d

Poort A 13

Poort B 19.2

Poort C 23.5

Poort D 28.2

Gebruikt Voltage en 22 KHz JA

Verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging NEE

Geplaatst:

Ja, Pedro Newbie, daar heb je gelijk in! Maar mijn vraag is daar niet mee beantwoord. Ik heb 4 duplo LNB's met 2 zelfde switches, dus 2 coax kabels naar de reciever. 1 coax geeft beeld en de andere niet! Als ik de werkende kabel van switch verander geeft die kabel ook gewoon beeld. De fout moet dus in de andere kabel liggen? Een nieuwe coax kabel gemonteerd met nieiuwe F connectors maar ook met de nieuwe kabel géén beeld! Wel op mijn dreambox 7020! Wie o wie heeft de oplossing?

Jan.

Geplaatst:

Kijk even in de dm 7020, hoe je daar de DiSEqC instellingen heb te staan het lijk er op

dat daar toch het probleem zit, kijk ook even naar de lnb's of die wel in de goede

volgorde op de switch zijn aan gesloten..

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

is de switch niet gewoon kapot?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Als ik de "goede"coax draad op de andere switch zet krijg ik op die kabel alle satellieten met ontvangst. Beide switchen zijn nieuw en goed aangesloten. (niet kapot dus)

Het enigste dat ik nog kan verzinnen is dat de coax kabel die geen beeld geeft van een miserabele Chineese kwaliteit is. Morgen zal ik de spanning van beide kabels eens opmeten als de receiver aan staat. Misschien komt daar een spanningsverschil naar voren!

Jan

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

En als je nou gewoon eens de switches onderling omwisselt, dus de aan- en afvoerkabels wel gelijk laat maar de switches onderling ruilen.

Geplaatst:

EUREKA!! Vanmorgen de kabels doorgemeten. Allebei gaven ze 18.1 volt, OK dus. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en Hirschmann Coax kabel met KabelKeur gekocht. Het kost een paar centen maar je geniet!! Ik heb nu beeld op beide kabels. Kabel lengte is ca 18 meter en dus al te lang voor Chinese kabel!!! Zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop.

Mijn probleem is opgelost.

Bedankt voor alle adviezen! smile

Gr. Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen