Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

van bijvoorbeeld de dm7025 is bekend dat je (wegens enigma2) wel een zenderlijst kunt invoeren die het kanaal ontvangt, maar de dm7025 kan het niet weergeven

dat kan enkel via PC VLC-stream

het is alleszins lastig en via via dus foutgevoelig

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

ik heb een Topfield 6000 PVR en ik ontvang bv. geen ZDF HD. Dus mijn vraag is zou je dit altijd moeten ontvangen en niet kunnen zien.

Als ik de Topfield in stel op 11361 hor. en laat zoeken dan vindt hij niets.

Geplaatst:

de dvb-s tuner kan geen dvb-s(2) settings aan

*behalve als je zo'n enigma2 kast hebt... waarmee je een stream kunt instellen naar PC

ik zou een leuke nieuwe dvb-s(2) receiver aanschaffen als ik jou was.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Volgens mij kan ook de 7025 niet locken op een dvb-s2 transponder alleen op transponders die gewoon in dvb-s uitzenden, maar wel in HD en deze dan door streamen.

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

volgens mij dwalen jullie aldoor af, mijn vraag is toch vrij simpel: zou ik op mijn sd ontvanger wel hd kunnen ontvangen maar niet zien, Dus bv, ZDF HD zou wel in mijn lijst van de tf6000 moeten staan.het antwoord kan alleen maar ja of nee zijn

• Moderator
Geplaatst:

Ja en nee.

Er zijn nog enkele HD zenders die in de DVB norm uitzenden.

Een SD ontvanger kan die wel "ontvangen", alleen niet of niet goed zichtbaar maken.

Die in DVB-S2 uitzenden kan je alleen maar ontvangen met een DVB-S2 ontvanger, en dat zijn over het algemeen ook HD ontvangers.

Een SD ontvanger kan DVB-S2 uitzendingen niet waarnemen. de Tuner is er niet geschikt voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: evideo
volgens mij dwalen jullie aldoor af, mijn vraag is toch vrij simpel: zou ik op mijn sd ontvanger wel hd kunnen ontvangen maar niet zien, Dus bv, ZDF HD zou wel in mijn lijst van de tf6000 moeten staan.het antwoord kan alleen maar ja of nee zijn

Als 'TOPFIELD TF 6000 PVR' jouw decoder is kan je geen zenders uit dvb-s2 Transport streams zien.

Je kan wel zenders uit dvb-s in hd ontvangen maar niet bekijken met je decoder.
Geplaatst:

Op Astra 19,2 kan ik einsfestival hd die in dvb-s uitzendt op mijn maxplus sd ontvanger wel ontvangen en ook beluisteren maar niet bekijken.

Zelfde verhaal voor de fta HD zenders op astra 28,2 die ook allen in dvb-s uitzenden.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen