Gast donpablo Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Hallo, Ik wil als vervanger voor de 3 Dreamboxen thuis een centrale DVB-S(2) server gaan bouwen die gebruikt gaat worden door 3 of 4 HTPC achtige frontends voor sateliet (gecodeerde) live tv. Daarnaast wil ik op de HTPC frontends ook mp3 luisteren en films kunnen kijken die centraal op een NAS zijn opgeslagen. Na een aantal dagen gelezen en geprobeerd te hebben ben ik er nog niet uit welke frontend en backend softare nu de beste/meest stabiele combinatie is: Wat ik aan hardware heb is het volgende: Backend: Standaard P4 server met een Tevii S464 en een Tevii S480 kaart, Smargo+ en een MasteraIII reader, Oranje CanalDigitaal kaart (sharen via een softcam oplossing) Frontends: Asrock 330Pro Welke software raden jullie aan voor de backend en de frontend ? Alvast bedankt.
Niels Wagenaar Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 DVBLink TVSource icm de DVBLink Network pack. Via de network pack kan je connecten naar het hoofdsysteem en uiteindelijk zal je frontend het beeld op je scherm toveren. In samenwerking met MCE7 heb je een WAF-compliant TV-kijk mogelijkheid. Nadeel, voor elke frontend heb je een aparte DVB-S2 adapter nodig. Een andere mogelijkheid is Mediaportal, alleen mijn ervaringen met Mediaportal zijn behoorlijk slecht (instabiel, traag, etc). Nog een mogelijkheid: VDR icm de streamdev plugin. Via streamdev server kan je meerdere streamdev clients activeren. Werkt behoorlijk goed. Nadeel is dat je gebruik moet maken van een supported DVB-S2 adapter (controleer op linuxtv.org wat je kan gebruiken). Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Koopie Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Ik wil ook zo'n zelfde soort setup neerzetten. Dacht alleen aan een combinatie met een xbmc frontend. Wil eerst proberen om tvheadend als backend te gebruiken... Hoe zit het eigenlijk als je vdr icm de streamdev plugin gebruikt, moet dan je backend server vdpau kunnen inschakelen of blijft dat een feestje van je frontend?
Niels Wagenaar Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 De backend zal alleen de stream opvangen, het daadwerkelijke beeld zal door de frontend worden gepresenteerd en daar zal dan VDPAU zijn werk gaan doen. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Koopie Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Ok, dus het backend hoeft geen al te luxe videokaart te hebben... Ik neem aan dat het backend wel altijd de evt. decoding moet doen. Zowel bij een vdr als bij een tvheadend oplossing. Zijn er trouwens nog voordelen om specifiek voor een bepaald backend te kiezen als ik xbmc wil gebruiken? Ik denk dan met name aan functionaliteit voor het dagelijks gebruik, kanaal wijzigen, epg/programma informatie bekijken. Of doet de ondersteuning voor beide, in xbmc, niet voor elkaar onder?
Koopie Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Ik heb mijn setup sinds gisteravond ook werkend. Bij deze even een korte beschrijving van wat ik heb gedaan. Heb een tevii 464 kaart in m'n server gezet. De drivers van tevii compileren niet onder de nieuwste kernel, dus draai ik ubuntu 10.4 server. Heb van tvheadend en oscam de laatste sources opgehaald en gebuild. Oscam connect naar cccam 2.2.1 op mijn dm7000 in de woonkamer voor de gecodeerde kanalen. Xbmc-pvr van de ppa van Lars Opdenkamp gebruik ik op de client, die ubuntu 10.10 draait. Heb gisteravond nog even met settings gespeeld, draadloos G netwerk gaf nog wat haperingen met de streams, maar na overschakelen op N had ik eigenlijk geen problemen meer. Het enige wat nog wat tegenvalt is de zap-snelheid...ben die van de dreambox gewend. Andere problemen waar ik tegenaan liep waren: - Kanalen scannen van tvheadend, met diseqc 1.1/2.1 en autodetect muxes uit vindt ie bij mij alle nederlandse SD kanalen. Met andere settings zijn de resultaten wisselend. - Heb gisteravond de laatste oscam sources gebuild, deze geeft, met dezelfde settings, in de log aan dat autoupdate is disabled. Met een vorige build was dat gewoon enabled. Moet nu nog eens kijken hoe ik in xbmc de kanalen wat kan ordenen. HD kanalen laten zoeken door tvheadend en handmatig de radio kanalen mappen. (deze worden niet automatisch opgepikt...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen