CHRIS Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Hallo, Ik heb ook na veel zoeken geen idee hoe ik een ccam server kan opzetten om INTERN in huis te sharen van boven naar beneden. Dus ik heb een azbox hd en dm7020 staan en wil graag de c+ kaart in de azbox zetten en daarmee naar boven sharen. Kan er iemand mij daarmee helpen?
Cobus R Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 gewoon andersom doen de kaart in de dream en dan met de az sharen met bv Multicas en of (enigma2 (CCcam) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
joop001 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Chris, Ik heb hier dezelfde combi staan. Mijn advies is voor het dagelijksgebruik (ivm evt opnemen etc) gebruik de orginele sw die loopt goed in de AZbox installeer daar Multicas (heel stabiel) en log die in op de CCcam in je db7020. Deze combi werkt goed en ik heb nog geen misse slag gezien. Enigma zou ik voor het dagelijksgebruik in de AZbox nog niet adviseren.Wellicht dat het binnenkort anders wordt maar momenteel kan je bijv nog niet opnemen en werken de kaartlezers nog niet. Aan dit alles wordt wel hard gewerkt maar is momenteel nog niet beschikbaar. Succes Joop
CHRIS Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 bedankt ik krijg hoop ik zo weer mijn azbox terug dus ga ik aan de slag groeten
joop001 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Succes, Mocht je vragen hebben je bent welkom.
Gast Pandion Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: joop001 Chris, Ik heb hier dezelfde combi staan. Mijn advies is voor het dagelijksgebruik (ivm evt opnemen etc) gebruik de orginele sw die loopt goed in de AZbox installeer daar Multicas (heel stabiel) en log die in op de CCcam in je db7020. Deze combi werkt goed en ik heb nog geen misse slag gezien. Enigma zou ik voor het dagelijksgebruik in de AZbox nog niet adviseren.Wellicht dat het binnenkort anders wordt maar momenteel kan je bijv nog niet opnemen en werken de kaartlezers nog niet. Aan dit alles wordt wel hard gewerkt maar is momenteel nog niet beschikbaar. Succes Joop Hallo, ik heb ook aan DM800 en Azbox HD pre. maar het is mij niet gelukt om een intern share tussen die tweeen te maken. Wat bedoel je met "sw" namelijk? (...gebruik de orginele sw die loopt goed in de AZbox ...) Ik probeer een share naar DM800 ik bedoel azbox als client en DM800 als server. Ik heb heel veel pogingen gedaan maar alleen zwarte beel op Azbox (gecodeerde zenders) FTA werkt gewoon wel.
mauspartyhouse Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 met sw = software. Als je de originele software van Azbox gebruikt kan je Elite prima als cccam Client draaien. Je zult daarvoor multicas moeten installeren via de plugin openXCAS. ET8000
bander Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 hoi even over multicas , ik heb gelezen dat je een prio file moet gebruiken zodat het zappen sneller gaat. Klopt dit , en waar kan je aan een (goede) prio file komen. gr
mauspartyhouse Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Priolijst gebruik ik niet. Ooit wel eens geprobeerd, maar merkte geen verschil. ET8000
joop001 Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Pandiom, Met sw bedoel ik software. Ik weet niet hoever je bent gekomen. Maar je kan prima vanuit de AZbox linken naar een DB die draait op CCCam. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb in de DB een F regel gezet met als gebuikers naam bijv Kamer1 en als wachtwaard 001. Dus dat ziet er zo uit F: Kamer1 001 Vervolgens heb ik op de AZbox Multicas gedownload. Daar heb ik de verschillende dingen geinstalleerd namelijk het IP-adres van de DB, de poort 12000, de gebruikersnaam Kamer1, het wachtwoord 001, bij connect login en vervolgens bij server active enable ingevuld. Daarna heb ik het opgeslagen. Het kan haast niet anders dan dat het werkt. Het mooie is dat je bij de AZbox alles met de afstandsbediening kan doen. Let wel op dat gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Mocht het niet lukken, laat het dan even weten. Succes en groeten Joop
CHRIS Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Geplaatst: 22 januari 2011 Joop, Ik zou het graag andersom willen hebben, de dream leest de kaart niet en de azbox in Multicas wel. Hoe doe ik dit dan?
joop001 Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Chris, Zover ik weet gaat dat niet werken. Maar de kaart wordt in de DB met cccam toch gewoon gelezen? Ik raad je aan om cccam op de DB te installeren en dan de AZ daarop te laten inloggen. Groet Joop
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen