Ga naar inhoud


router achter een router


thea

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Codx
inderdaad nooit 2 routers achter elkaar zetten.. dat is echt de meeste gemaakte fout in thuis netwerken.. men wil meer aansluitingen gaat naar de winkel en krijgt een router mee ipv een switch omdat mensen zeggen ik wil meer internet aansluitingen..


niet helemaal mee eens heb hier 2 wrt54g boven op elkaar staan en daaronder mn draadloze modem wink

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Als je die ook beide als router gebruikt en niet als 5 poorts switch met ddwrt software, kan je het daar 100x niet mee eens zijn, maar dat 2 x NAT achter elkaar zetten voor problemen kan en zal zorgen is gewoon een feit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een paar geleden ook een router achter een router:

 

Een oude speedtouch thompson 510 ( 1 UTP aansluiting ) en daar achter een belkin router. Beidde werkte ook als router, wel een ander IP range ( thompson: 10.0.0.. range ; Belkin 192.168.2.... range ). Ook poort forwarding naar mijn server werkte. Door deze opstelling ben ik wel wat wijzer geworden, hoe een netwerk opzetten moet.

Deze opstelling werkte altijd. Maar echt éénvoudig, qua instellingen is het niet. Maar je leert wel hoe het werkt.

 

Tegenwoordig heb ik een linksys ADSL 2 modem, waaraan een 19"switch met 24 poorten er aan hangen. Ook in mijn netwerk zit 2 draadloze routers, welke ik als switch heb ingesteld, zodat ik ook beneden de boel netjes heb verdeeld en ook 2 draadloze punten heb.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zolang je alleen maar een beete surft en eventueel dubbele port forwards gebruikt, zal het allemaal best werken.

 

Zodra je echter gebruik gaat maken van bepaalde streaming services, VoIP of VPN's, is het vragen om problemen die je ook gegarandeerd gaat krijgen.

 

Daarnaast is het natuurlijk heel erg onpraktisch en lastig in te stellen. Zeker voor een relatieve leek zoals topic starter.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Zolang je alleen maar een beete surft en eventueel dubbele port forwards gebruikt, zal het allemaal best werken.

Zodra je echter gebruik gaat maken van bepaalde streaming services, VoIP of VPN's, is het vragen om problemen die je ook gegarandeerd gaat krijgen.

Daarnaast is het natuurlijk heel erg onpraktisch en lastig in te stellen. Zeker voor een relatieve leek zoals topic starter.

Mvg,

Michel


En daar heb je helemaal gelijk in !!
Maar ik wil het gewoon aangeven dat het wel mogelijk is.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoloang het allemaal werkt, dan is er niets aan de hand.

 

Maar laatst experimenteerde ik wat met internetradio.

Nu bleek dat veel zenders werkte, maar bijvoorbeeld de BBCradio2 wilde niet spelen.

En dan moet je toch gaan zoeken waar de oorzaak ligt.

Dus hoe minder hardware, hoe overzichtelijker het zou moeten zijn.

Het lag overigens aan de firewall in de 2e router. Die een stapje teruggezet en het werkte.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik heb het voor elkaar. ik heb een switch gehaald. het werk perfect mijn dream+ de radio hangt er aan, en de comp aan de router.

heb er niet zo veel verstand van, maar als ik dit zo leest dan had ik er nooit uit gekomen. ik ben blij. bedankt

grt thea

wat een hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: NINjak
......

[EDIT+]
Michel zegt helemaal het zelfde... echter dat MAC filtering nergens goed voor zou zijn ben ik het niet mee eens.


Als je persé wil is mac filtering geen beveiliging. Als je het netwerkverkeer afluistert, kun je ook de MAC's achterhalen en deze klonen in je eigen netwerkadapter.. Dit is makkelijker dan dat je denkt.

Niets is echt veilig... wpa2 ook niet.
Een voorbeeld tool:
Citaat:
xxxxxx is my main tool for cracking Wi-Fi passwords. It has a wireless network detector, a packet sniffer, WEP and WPA/WPA2-PSK cracker, and an analysis tool for 802.11 wireless LANs. xxxxxx works with any wireless card whose driver supports raw monitoring mode and can sniff 802.11a, 802.11b and 802.11g traffic.

Dat alles een beetje helpt is beter dan niks... het is een extra niet als in "een perfecte beveiliging". Het pentagon hacken ze ook dan komen ze bij je thuis ook wel binnen als ze echt zouden willen om nou de deur open te zetten is ook weer zo 1980 dus elk extra "slotje" kan helpen.


Ik ben het wel eens dat niks onkraakbaar is, echter is het in het geval WPA2-PSK obv AES voor de kraker wel erg lang voor je deur kamperen voordat hij binnen is.
Dan gaan ze wel naar de buren die WEP of zelfs helemaal niks aan beveiliging draaien..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus... zeg je toch niks anders dan wat ik al zeg of beweer?

 

Het is het zelfde als met huizen en inbrekers. Heb je rolluiken en alarm gaan ze naar de buren al hebben die alleen rolluiken. Mogelijk hebben de andere buren ze helemaal niet en gaan ze daar wel naar toe maar als die nou een hond hebben... wink

 

Echter, is er iets in huis wat "ze" willen/moeten hebben komen "ze" toch binnen. "Ze" moeten er alleen meer moeite voor doen maar als ze echt binnen willen komen is er niets wat ze 100% buiten houdt.

 

Alles wat extra is kan helpen om de "gewone" voorbijganger buiten te houden. Als ze echt willen.... tja, niks is zeker ook bij pentagon en een bank niet maar gelukkig kan niet iedereen dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaat dit nog over....

 

2 routers achter elkaar vraagt om problemen zeker als je een "huis tuin en keuken" gebruiker bent...

 

Als particulier ben je echt niet interessant om een paar uurtjes te gaan zitten hacken voor de lol..

 

Uiteraard gebeurt er wel het een en ander. Ik heb een log staan als men door mijn firewall komt (de open poorten die ik heb staan) ze proberen het een paar keer op bijvoorbeeld poort 3389 (RDP) en dan houdt het op.

 

Interessanter is poort 21 (ftp) daar doen ze aardig hun best maar ja na 20 pogingen in 2 minuten mogen ze het een dag later weer eens proberen.... maar wel leuk om te zien als ze bezig zijn...

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Waar gaat dit nog over....

2 routers achter elkaar vraagt om problemen zeker als je een "huis tuin en keuken" gebruiker bent...

Als particulier ben je echt niet interessant om een paar uurtjes te gaan zitten hacken voor de lol..

Ook als particulier ben je interessant.
Als men jouw verbinding kan misbruiken voor illegale praktijken, dan kunnen zij hun gang gaan en ben jij opeens de "schuldige" als men er achter komt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Ook als particulier ben je interessant.
Als men jouw verbinding kan misbruiken voor illegale praktijken, dan kunnen zij hun gang gaan en ben jij opeens de "schuldige" als men er achter komt.


Maar er zijn zoveel gebruikers waar je nog zo makkelijk bij binnenkomt dat ze de moeite niet nemen bij mensen binnen te komen voor dit soort zaken die goed beveiligd zijn.

Zolang mensen nog hun wachtwoorden invullen op sites waar hun 'foto's op zijn gevonden' hoeven ze niet eens de moeite te nemen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...