Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals in een ander topic reeds vermeld ondervind ik grote moeilijkheden om te sorteren zoals in een 5 jaar oudere versie van I tunes.

Winwiz antwoorde:

"

De wijze waarop muziek gesorteerd wordt hangt 100% af van hoe de id3 tags staan.... dus artiest en eventueel album-artiest velden.

Ik heb hier toch vragen bij.

Op mijn oude laptop met windows XP sorteert Itunes de songs volgens Ascii eerst leestekens dan cijfers van 0 tot 9 en dan alfabetisch a tot z.

De bron is een bestand op een externe harde schijf en vele honderden van deze tags zijn manueel aangepast langs I tunes tijdens de voorbije jaren.

Nu heb ik een nieuwe laptop met Win7 en de nieuwe I tunes 10.1.1.4

en heb dezelfde bron ingeladen.

Nu beginnen de songs met 999 en dan 99 en dan 9 enz en dan Z tot A.

Meet leestekens houd hij geen rekening en ook niet met de lidwoorden "De" en "The" enz.Als ik dubbel klik op de kolom songs begint de sortering met A tot Z en eindigt met 999.

Een song bvb: 'k heb grote bloemkolen stond vroeger helemaal vooraan door het leesteken en staat nu onder de "K".

Hetzelfde verhaal met artisten. Ik heb deze allemaal conform gemaakt eerst voornaam en dan familienaam.

Nu zie ik door mekaar Sonneveld Wim maar ook Andre Van Duin.

Of "The beatles" maar ook "Carpenters, The" en nog van dat fraais.

Ik krijg er geen zicht op. En voorheen stond alles zo netjes.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Waar je even op moet letten is dat bij de bibliotheek in de bovenste balk (Naam, tracknr, Tijd enz.....) maar ongeveer de helft van de velden aan staan. Als je op die balk met de rechter muistoest klikt zie je alle velden met een vinkje die getoond worden. Eventueel kan dit ook in Weergave -> weergaveopties.

Zet eventueel (tijdelijk) naamsortering aan. Deze heeft prioriteit boven de sortering op "naam" als er iets staat ingevuld en kan er voor zorgen dat je lijst er vreemd uit ziet.

Hier even een voorbeeldje:

itunes3.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

klopt inderdaad.Vele honderden songs hebben respectievelijk een naamsortering of een artiestsortering of beiden.

Geen idee waar deze vandaan komen.

Als ik onder info sorteren ga zie ik beide staan maar de naamsortering of artiestsortering kan ik niet verwijderen? Als ik ok geef en daarna terug ga staat het er weer?

Hoe kan ik deze verwijderen,wat een klein deel van het probleem oplost, maar dan blijft nog steeds het probleem dat de sortering niet volgens ascii is in de nieuwe I tunes.

bvb 99 luftballons moet steeds voor de A komen in het ascii alfabet.

Of is dit een probleem bij mij alleen?

Is er iemand die het wel korrekt heeft?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen