Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben bezig met het inlezen voor een mailserver met toegang tot de mail middels webtoegang, maar ik zie door de versies de bomen niet meer.

Nu is postfix de meeste gebruikte mailserver op Linux, maar deze heeft voorzover ik heb gelezen geen mogelijkheid om benaderd te worden middels het Web. Kerio connect ziet er erg leuk uit en zeker als Exchange vervanging, maar is niet gratis. Zijn er nog andere alternatieven die TLS, Spamassin oid & webtoegang ondersteunen?

Alvast bedankt

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Begrijp ik nu dat je mail wilt lezen en schrijven via een web interface?

Kijk dan eens naar squirrelmail (de oudste), roundcube of clean.

Deze pakketten configureer je zodat ze praten met een smtps server en een imaps/pop3s server.

De smtps en imaps/pop3s server hebben allen geen webinterface.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Dus ik zou op de server Postfix met squirelmail kunnen installeren zodat ik de mailboxxen van buiten mijn LAN kan benaderen via een HTTP toegang?

Ik wil inderdaad graag dat ik mijn mail kan lezen en maken via deze toegang die daarnaast extern te benaderen is. De mail fysiek laten aanleveren op mijn server en een eigen SMTP.

Ik ga even naar de oplossing kijken die je me hebt aangedragen. Misschien dat dit de antwoorden zijn die ik zocht.

• Beheerder
Geplaatst:

SOGo!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Thanks.

Ziet er trouwens wel strak uit Sogo. Het bied zelfs meer dan ik zocht aangezien er ook de mogelijkheid bestaat om te synchroniseren met Iphone/BB. Leuk hobby project!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen