Ga naar inhoud

[Televisie] Officieel: Formule 1 dit jaar in HD-kwaliteit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Het Formula One Management (FOM) heeft woensdag bevestigd dat de Formule 1 dit jaar in HD aan de televisiezenders zal worden aangeboden. Het is vervolgens aan de zenders of zij het signaal ook in HD-kwaliteit naar de kijkers doorsturen.

Het Duitse Sky heeft al laten weten dat zij de Formule 1 dit jaar in HD zal uitzenden en het FOM verwacht dat meer zenders spoedig bekend zullen maken dat zij naar HD overstappen. Of RTL Nederland ook in HD gaat uitzenden, is nog niet bekend.

Wereldwijd kijken er jaarlijks meer dan 500 miljoen mensen naar de Formule 1.

Bron: gpupdate.net

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Ik heb op BBC HD de 2 laatste races van de Moto GP in HD gezien.

coolcoolcool

Geplaatst:

Citaat:
Formule1 in HD bij Sky Deutschland

Sky Deutschland heeft als eerste televisieaanbieder aangekondigd dat men het komende Formule1 raceseizoen in HD-kwaliteit gaat uitzenden. Officieel heeft de FOM, die de uitzendrechten van de Formule1 exploiteert, de stap van de Formule1 naar HD nog niet bekend gemaakt. Dat lijkt slechts een kwestie van tijd.

Dat de Formule1 in HD-kwaliteit beschikbaar komt wil zeker nog niet zeggen dat alle televisieaanbieders de races ook daadwerkelijk in HD gaan uitzenden. De televisieaanbieders dienen hiervoor een extra overeenkomst met de FOM te bereiken. Sky Deutschland heeft recentelijk het contract met de FOM verlengd. Daarbij zijn direct ook afspraken over het uitzenden van de Formule1 in HD gemaakt. Omdat er extra betaald moet worden voor het uitzenden in HD is de kans aanwezig dat alleen betaaltelevisieaanbieders vooralsnog de stap naar de Formule1 in HD gaan maken. In Nederland wordt de Formule1 ook door RTL 7 uitgezonden. De kans lijkt klein dat deze zender extra voor HD gaat betalen. Het budget voor de Formule1 op deze zender werd het afgelopen seizoen nog verminderd waardoor commentator Olav Mol zijn commentaar vanuit de studio in Hilversum moest geven.

De in Nederland, via kabel en satelliet, ook beschikbare HD-zender BBC HD gaat het de Formule1 volgend jaar ook uitzenden. Onduidelijk is nog of de BBC het in native HD of opgewaardeerd SD gaat uitzenden.

Bron: Totaaltv

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ja hoor,

De BBC zendt het ook in HD uit.

Dat is goed nieuws, 2 ex F1 piloten in de commentaar box en analyse van oud teambaas Eddy Jordan.
Beter dan dat oeverloze gewauwel van O. Mol.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Ik heb ergens gelezen (waar??) dat alles in HD opgenomen wordt. Ook de races van andere klassen die op Eurosport HD te zien zijn.

Bij de F1 zijn alleen de beelden vanuit de auto's niet in HD. Maar of de BBC ook de vrije trainingen in HD laat zien, betwijfel ik. Wel dus de kwalificatie.

Geplaatst:

Slecht nieuws voor de Formule 1 Racefans als je de races op VRT Canvas volgde. Ze zijn namelijk de rechten kwijt. Geen HD Formule 1 in België

Bron:http://www.autoscoops.be/nieuws/2010/formule-1-verhuist-van-vrt-naar-vt4

Formule 1 verhuist van VRT naar VT4

Na jarenlang tweede viool te hebben gespeeld op Sporza, wordt de Formule 1 vanaf 2011 uitgezonden op VT4. Dat heeft de commerciële zender bekendgemaakt op dezelfde dag dat Jérôme D'Ambrosio bevestigd is als eerste Belg in de F1 in zeventien jaar.

"Het veroveren van de uitzendrechten van de Formule 1 is voor SBS Belgium (het moederhuis van VT4 en Vijf-tv, nvdr) een logische stap", zegt chef Sport Chris Mannaerts. "De Formule 1 past perfect in de investeringen die we ook de afgelopen jaren al deden in de auto- en motorsport. Afgelopen seizoen begonnen we al met de uitzending van de MOTO GP, de koninginnenklasse van de motorsport, met de Formule 1 halen we nu ook de uitzendrechten binnen van de koninginnenklasse in de autosport. Daarnaast hebben we op VT4 natuurlijk ook ons wekelijks autosportmagazine Pitlane en brachten we afgelopen seizoen ook ruime samenvattingen van het Belgisch Kampioenschap Motorcross."

Invulling nog te bepalen

Het is nog niet duidelijk of VT4 de kwalificatie én de race zal uitzenden en wie commentaar zal geven. "We hebben nu de rechten, maar de invulling van de productie wordt pas de komende weken bekeken", zegt VT4-woordvoerder Kristof Demasure. Wellicht hoeft VT4 het niet te ver te zoeken. Peter Baert, nu al presentator van het automagazine Pitlane, kan de nodige ervaring voorleggen. Hij gaf eerder al commentaar bij de Formule 1 op het toenmalige Kanaal 2.

Geplaatst:

En om 15 minuten reclame. sick

Geef mij dan maar BBC HD.

Geplaatst:
Origineel bericht van: patje7of9
En om 15 minuten reclame. sick

Geef mij dan maar BBC HD.

Helemaal mee eens al die Reclame, zelfde als RTL7 wordt je sch..tziek van, wat ze door die reclame al niet live missen en zo'n klein k.tbeeldje in je scherm waar je wel ziet dat er iets gebeurd maar niet weet wat. crazy

Dus voor mij dit jaar BBC HD. laugh

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

HD ontvanger gisteren gaan bestellen, ik heb speciaal gewacht tot de F1 in HD zou worden uitgezonden. Want voor de rest was er nog niks interessants te zien voor mij op de HD zenders.

BBC 1 HD zend de kwali en race live uit, op BBC HD zou dan zondagsavonds de highlights worden uitgezonden (die in SD op BBC 3 te zien zijn)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen