Pletskop Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Hallo, Deze avond lopen de ondertitels via txt888 op Een HD wel heel veel achter op het beeld. Minstens 15-20 seconden... Zijn er hier nog die daar momenteel last van hebben? Groeten, Peter ________________________ Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 1.0 (Blueshadow) Inverto IDL7000 ~ 2xDVB-S HTPC ~ 1xDVB-S2 (TT3200) ~ Windows7, MediaPortal 1.1.0 Triax T78 ~ 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
riji Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Inderdaad, het is al enkele dagen. Kunnen ze dan eigenlijk niets goed bij TV-VL?
boarder Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Ik zet de ondertiteling al niet meer op, want deze zijn meer storend dan helpend. En dit op een TVV goedgekeurde ontvanger (8121).
Lithion Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Het wordt tijd dat VRT en VTM DVB ondertitels meesturen in hun signaal ipv de suckie teletekstondertitels.
Gast Paullo Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Bij mij liepen gisteravond de ondertitels wel synchroon. Greets
riji Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Lithion Het wordt tijd dat VRT en VTM DVB ondertitels meesturen in hun signaal ipv de suckie teletekstondertitels. Dit was het antwoord van de VRT (Nieuws) op 8/12/2010 ingevolge mijn navraag: "U verwachtte nog een antwoord ivm HD-uitzendingen en SD-titels. Uit onze informatie blijkt dat bij satellietkijkers (TV Vlaanderen) de teletekstdoorstroom enkel perfect verloopt via een SCART-aansluiting. HDMI-aansluiting levert problemen op. Dit was vroeger ook het geval bij de digitale distributeurs (Belgacom en Telenet), maar die hebben dat intussen verholpen. Er wordt de satellietverdelers gevraagd om ook een inspanning te leveren. "
Menneke Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: riji Origineel bericht van: Lithion Het wordt tijd dat VRT en VTM DVB ondertitels meesturen in hun signaal ipv de suckie teletekstondertitels. Dit was het antwoord van de VRT (Nieuws) op 8/12/2010 ingevolge mijn navraag: "U verwachtte nog een antwoord ivm HD-uitzendingen en SD-titels. Uit onze informatie blijkt dat bij satellietkijkers (TV Vlaanderen) de teletekstdoorstroom enkel perfect verloopt via een SCART-aansluiting. HDMI-aansluiting levert problemen op. Dit was vroeger ook het geval bij de digitale distributeurs (Belgacom en Telenet), maar die hebben dat intussen verholpen. Er wordt de satellietverdelers gevraagd om ook een inspanning te leveren. " Wat voor een zever is me dat? Alsof het soort verbinding tussen de sat-receiver en de TV hierop enige invloed heeft... het is toch de sat-receiver die de ondertitels erbij plakt... VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS
Littlesat Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ondertitels voor doven en slechthorenden bij live opnames lopen logische wijze wat achter omdat ze live worden ingetypt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Jean-Claude Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 de VRT spreekt over "teletekstdoorloop", dus pagina 888. ze gaan er blijkbaar van uit dat de 888 telekekst door de TV ontvanger op het beeld gezet wordt en niet door de satellietontvanger. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Menneke Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Ondertitels voor doven en slechthorenden bij live opnames lopen logische wijze wat achter omdat ze live worden ingetypt. Niemand heeft het hier over live opnames. VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS
Menneke Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Jean-Claude de VRT spreekt over "teletekstdoorloop", dus pagina 888. ze gaan er blijkbaar van uit dat de 888 telekekst door de TV ontvanger op het beeld gezet wordt en niet door de satellietontvanger. Zijn er dan satelliet ontvangers beschikbaar, die ervoor zorgen dat je de teletekst decoder van je TV kan gebruiken? VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS
riji Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Paullo Bij mij liepen gisteravond de ondertitels wel synchroon. Greets Hier vanavond ook OK, hopelijk kunnen ze dit zo houden...
matthew_be_wvl Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Bij mij liepen ze op Canvas HD tijdens De Weg naar het Avondland zelfs een seconde voor. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
riji Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Vandaag weer dezelfde miserie: ondertitels komen telaat bij eenHD.
riji Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Bij ons is dit nog altijd hetzelfde. Hebben jullie daar geen last van? Wij hebben een DM800 en daar heb ik bij de instellingen nochtans de mogelijkheid tot vertragen van de ondertitels op "no delay" gezet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen