Brambo's Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Toch wel hoor. Ik had 't gisteravond nog eens getest bij Witse en het probleem was er nog steeds. Bij TVV, uiteraard geen antwoord jammergenoeg. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Pletskop Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Geplaatst: 3 februari 2011 Aangezien dit probleem blijft aanhouden... heb ik een mail gestuurd naar TVV. Dit was hun antwoord: "Geachte, Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder. Mogelijk is dit een oplossing voor deze storing: 1) Zet de decoder op stand-by en wacht totdat de klok in display. 2) Druk nu op de "groene toest" op de afstandsbediening en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden. 3) Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld). 4) Selecteer "Recovery". 5) Neem flash recovery en blijf op ok duwen tot het toestel gedaan heeft. 6) Neem appstore recovery en blijf op ok duwen tot het toestel gedaan heeft. 7) Duw op exit om uit het hidden menu te gaan. 8) Het toestel begint het tweede deel van de sw in te laden. 9) Na de sw-update neem je fabrieksreset via het gewone menu. 10) Na de eerste installatie zou alles in orde moeten zijn. " Moet er nog zand zijn? Het vreemde is dat dit zich enkel voordoet op de HD bron. Op de SD bron lopen de ondertitels wel synchroon. Het heeft in het verleden ook wel goed gewerkt op de HD bronnen. Ik heb mijn VU+ zowat rond kerstdag aangeschaft en toen werkte het wel. Het is pas sinds begin januari dat het probleem begonnen is. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat de teletekst dezelfde is voor HD en SD. Echter, de HD bron loop zowiezo wat achter op het SD signaal. Doe maar de test. Kijk eens naar eenSD en schakel dan direct over naar eenHD. Je zal nog een korte "herhaling" zien. Enfin, dit lost natuurlijk het probleem niet op. Groeten, Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
cubetv Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Heb het al op verschillende ontvangers getest: VUDUO en DM800. Het is een fijt dat het WERKTE, en nu heeft TVV het weer eens verknoeit! - VU+DUO, relook400, cubecafe250, 2xdm800, cuberevo, DM7025 - visio bigsat, 3x Edision/1x ALPS quad LNB, 17to8 PMSE diseqc switch -> 28.2, 23.5, 19.2, 13 - schwaiger 1m alu, inverto LNB, SG2100 rotor
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Eerst waren ze te vroeg... toen heeft TVV er in december een vertrager tussen gezet... en momenteel is of die vertrager te traag of aan de andere kant is de vertraging ook al bij de aanvoer opgelost en is er nu een dubbele vertraging. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Pletskop Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Geplaatst: 11 februari 2011 Sinds een dag of twee zijn de ondertitels op eenHD zelfs niet meer beschikbaar. Er komt nu enkel boven aan het scherm de melding TEST Ondertiteling. Zouden ze bij TVV dan toch iets aan het doen zijn om het probleem te verhelpen? Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
matthew_be_wvl Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Ben je zeker dat je niet op pagina 887 zit te kijken? Daar staat permanent op "TEST Ondertiteling"... Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Pletskop Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Geplaatst: 11 februari 2011 Oops... inderdaad... mijn fout. Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
matthew_be_wvl Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Zo heb ik dat ook ontdekt... Door per ongeluk een pagina omlaag te gaan. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
bccrew Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Iets posten op hun facebook heeft blijkbaar meer invloed dan mailen
Pletskop Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Geplaatst: 23 februari 2011 Ik heb ondertussen opnieuw een antwoord gekregen van TV Vlaanderen. Citaat: Geachte, Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder. Er is nog geen melding van de technische dienst tot bij ons gekomen dat deze storing zou verholpen zijn. Wegens echnische storingen hier kunnen wij het ook niet testen op dit moment. Omdat de ondertitels bij HD zenders nieuwe technologie is heeft deze nog een aantal kinderziekten. Wij stellen alles in het werk om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Mocht u nog verdere vragen hebben, kunt u daarmee steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be, of op onze consumentenlijn op het nummer 02 / 403 03 33. Onze medewerkers helpen u daar graag persoonlijk verder! Met vriendelijke groet, Maarten, TV VLAANDEREN klantendienst www.tv-vlaanderen.be - 02 / 403 03 33 van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u. Ondertitels op "eenHD" zijn dus nieuwe technologie? Begrijpen wie het begrijpen kan... misschien moeten ze maar eens overschakelen naar DVB-ondertitels, dat zou pas vernieuwend zijn. Trouwens, momenteel lopen de ondertitels op "eenHD" niet meer achter maar voor... 'k Zal nog maar eesn een mail naar TVV sturen zeker? Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Pieter-Brugge Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Hallo, Ondertitels zelf zijn natuurlijk geen nieuwe technologie. Zoals ik het heb begrepen plaatst canal digitaal/tv-vlaanderen zelf de teletekst bij het één-hd signaal. Deze loopt normaal iets achter op het beeldsignaal. Op zich geen probleem tenzij voor ondertiteling waar dit heel erg stoort. Daarvoor heeft canal digitaal/tv-vlaanderen nieuwe apparatuur aangeschaft waarmee ze het tt-signaal kunnen aanpassen. Het is die apparatuur die juist moet ingeregeld worden. En dat is natuurlijk wel "nieuwe" technologie. Inderdaad na in het begin van de week een dag zonder teletekst op één hd te hebben, dacht ik nu komt het goed, maar nu lopen ze voor zoals opgemerkt... Wat dan wel raar is dat we op VTM-hd nog nooit problemen hebben gehad, gisteren tijdens De Rodenburgs liep teletekstondertitelting perfect. Dus daar wordt alles wel direct goed aangeleverd. Greetz, Pieter Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3) Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module) M-7 Telesat officiële box Sony HX-850 (40 inch) Sony W85C (65 inch)
Brambo's Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Origineel bericht van: Pletskop misschien moeten ze maar eens overschakelen naar DVB-ondertitels, dat zou pas vernieuwend zijn. Het kan met DVD-ondertiteling ook verkeerd lopen. Kijk maar naar History SD waar de ondertiteling ook nog steeds een aantal sec voorloopt. Zie een andere thread dat hier op dit forum loopt. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Origineel bericht van: Pieter-Brugge Hallo, Wat dan wel raar is dat we op VTM-hd nog nooit problemen hebben gehad, gisteren tijdens De Rodenburgs liep teletekstondertitelting perfect. Dus daar wordt alles wel direct goed aangeleverd. Ik gebruik niet zo vaak de ondertiteling op één HD, maar ik heb ook al gemerkt dat die soms voorloopt. Alleen, ik heb het dan wel over DVB-C, niets met TVV te maken dus (ofwel heeft Telenet toevallig net het zelfde probleem)
riji Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 Het is nu al weken weer dezelfde miserie: ondertitels komen te vroeg bij o.a. VRT-journaal op éénHD. Kunnen ze daar bij TV-VL niet echt eens blijvend oplossen? 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen