Tonskidutch Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 grappig ook ziggo analoog heeft dat op de belgen gehad (toen die nog niet uitgeschakeld waren) op Panasonic tv en ziggo digitaal heeft het al sinds ik het kan herinneren... op de Humax van mń ouders dus we hebben TVvlaanderen + UPC + Ziggo dan toch de VRT en al jaren. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
charlesduco Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 (aangepast) Het probleem ligt zeker ook bij de armoedige aanlevering van het VRT-signaal: - geen DVB-ondertiteling - geen TT888-ondertiteling in HD-signaal (teletext kán perfect toegevoegd worden aan HD SDI-aanleveringssignaal)- geen realtime EIT-events voor accurate opnames (digitale versie van vroegere PDC/ShowView) Met andere woorden: VRT steunt volledig op de knowhow en goodwill van de distributeurs om Teletext uit het SD-signaal te filteren en daarna toe te voegen aan het HD-signaal. ARD HD en BBC One HD bewijzen alvast dat het anders kan én moet. 31 juli 2013 aangepast door charlesduco
riji Geplaatst: 31 juli 2013 Geplaatst: 31 juli 2013 Het kan wel zijn dat de VRT beter zou kunnen, maar TV-VL moet mij, voor mijn abonnementsgeld dezelfde degelijke teletekst ondertiteling kunnen leveren als Belgacom & Telenet bij de voor mij (zoals ook voor veel andere mensen die minder goed horen) belangrijkste uitzendingen als het journaal e.d. Ik heb maanden geduld gehad tot TV-VL dit voor mekaar kreeg, maar nu moet het ook in orde kunnen blijven, want mijn geduld is op... Ik vind dat ik bij dit alles heel redelijk ben.
Kabeltje87 Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Vandaag 8-8-2013 waren de ondertitles op De premiejagers (12h35) en van het middagjournaal weer 6 seconden te vroeg. Wanneer krijgt TVV die eindelijk eens goed? Wlly ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Moderator ceesv Geplaatst: 8 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 8 augustus 2013 Waarom zou TVV per uitzending de ondertiteling vervroegen of vertragen? TVV is doorgeefluik, die het signaal onveranderd doorgeeft. Ook andere platforms hebben last van verschoven ondertiteling. De oorzaak zal liggen bij de zendgemachtigde die de ondertiteling genereert. Je kan of zelf klagen bij de zender of je kan TVV vragen dit te monitoren en als doorgeefluik voor klachten te functioneren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Kabeltje87 Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 (aangepast) Ik ben klant bij TVV. Kan ook niet bepalen waar de fout ligt. Vermits ik TVV betaal om mij een signaal te leveren, moet ik bij hun zijn als het signaal niet voldoet. Indien zij vaststellen dat de oorzaak bij hun leverancier ligt, moeten zij hun leverancier aanspreken. Maar het eerste aanspreek punt is en blijft TVV Willy 8 augustus 2013 aangepast door Kabeltje87 ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Moderator ceesv Geplaatst: 8 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 8 augustus 2013 Je kan dat zo stellen, maar kennelijk wordt daarmee wordt het probleem niet opgelost., Kennelijk stelt TVV dat zij het signaal zo leveren als zij het aangeboden krijgen en dat zij verplicht zijn het signaal onveranderd door te geven. De ondertiteling komt als ik deze thread zo doorlees dan weer te vroeg, dan weer te laat. TVV zal niet per uitzending een vertraging bij te vroeg inbouwen, bij te laat zijn zij verder kansloos iets dat er nog niet is weer te geven. Ook andere providers kampen met dit probleem. Jij als kijker wil dat het goed is. Waarom dan niet meteen bij de bron klagen? De klantenservice heeft je aangegeven dat de oorzaak bij de zenders zelf ligt en dat zij daardoor technisch niet in staat zijn dit op te lossen. Het getuigt wel van een gemiste kans van TVV dat zij namens jou de klacht niet doorgestuurd hebben naar de zender. Je kan ook stellen dat je via je kijk en luistergeld aan de zender betaalt en dat je daarvoor ondertitels op tijd wilt hebben en daarom rechtstreeks bij de zender klaagt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
riji Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 (aangepast) @ CEESV, Als je deze discussie doorgelezen heb, moet je toch ook gelezen hebben dat ik dit probleem reeds maanden geleden gemeld heb bij de VRT en dat zij verwachten dat "het doorgeefluik" de nodige schikkingen neemt. Belgacom & Telenet hebben dit gedaan, TV-VL heeft er maanden voor nodig gehad en nu valt hun oplossing nog om de haverklap uit... Ik denk dat TV-VL er heel flauw voor staat... 8 augustus 2013 aangepast door riji
Moderator ceesv Geplaatst: 8 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 8 augustus 2013 Begrijp mij niet verkeerd, maar dan rest je als ontevreden consument nog slechts een oplossing, of ermee leven of een van de andere aanbieders kiezen die jou probleem wel hebben opgelost. Heb je de storing van vandaag ook TVV gemeld of alleen hier geplaatst? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
riji Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik meld niets meer aan TV-VL, dit heeft toch geen zin... ik heb geen boodschap aan een nietszeggend antwoord... ; als ze enige belangstelling hebben voor de reacties van hun klanten dan moeten ze maar dit forum maar in de gaten houden. Ik meld het hier omdat dit ook een middel is om hun gebreken publiek te maken en dit hen misschien meer tot handelen zal aanzetten... Ja, ik heb zojuist mijn aftak coaxkabel voor Telenet gekocht, maar omdat ik al 30-jaar satelliet televisie heb, zet ik die stap niet graag... maar de kruik gaat zolang te water tot ze barst...
Kabeltje87 Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 En dan moet je ook wel gelezen hebben dat TVV zegt: Het ligt aan de zender. En dat de VRT zegt (de zender): Het ligt niet aan ons. Het ligt aan de service provider. En zo kunnen we nog een hele tijd ping-pong spelen. Heb dus besloten van lawaai te maken en dit ook TVV duidelijk laten weten dat ik lawaai zal maken. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Alexander88 Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Tvv zal de correctie moeten uitvoeren, want de VRT levert teletekst aan op het SD signaal. aangezien het HD en SD signaal niet synchroon lopen zal dat steeds voor problemen zorgen.ondertiteling komt via teletekst en dat is het probleem.als DVB ondetiteling gebruikt zou worden door de VRT en geïmplementeerd door de providers zal de synchronisatie veel eenvoudiger zijn.
riji Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Het is inderdaad weer prijs, het journaal vanavond op één-HD met teletekst ondertitels te vroeg....
charlesduco Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 (aangepast) Hoeveel seconden te vroeg? Kabeltje87 spreekt over 6 seconden maar ik tel er maar 4. 8 augustus 2013 aangepast door charlesduco
riji Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik vraag mij af hoe er geageerd zou worden indien beeld en geluid niet synchroon zouden zijn... Misschien gaat het om een te klein aantal klanten, dat misschien ook minder geneigd is tot reclameren...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen