Gast Paullo Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Op satellietforum las ik dat op de website van CDS een melding staat dat vanaf 1 februari 2010 TCM/Cartoon gaat verhuizen naar Astra3 en dan in MPEG4 gaan worden uitgezonden en dat E Entertainment uit het aanbod gaat. Greets
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 En ik zag dat BVN nu ook op de TP van de publieken zit (12.515H) naast de gebruikelijke van SBS,Net5,Veronica (12.574) Als Cartoon overgaat,ECV1 weg,Film1 weg van Astra1 dan komt er een complete TP leeg... Weet wel zeker dat die dan de deur uit gaat. Want op Astra1 lijkt 't me een aflopende zaak voor Nederland.
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Goh... de SBS transponder gaat weg... komt wel nog tijdelijk een info kanaal... TMF/Comedy Central kan vast wel naar de RTL transponder op de huidige plek van CN/TCM. SBS6 kan op de plek van Film1.1SD Veronica/DisneyXD kan op de plek van Film1.2SD Net5 kan op de plek van Sport1.1 (nu sport1LiveSD) Sport1Live wordt een simulcast met Sport1LiveHD en de SBS transponder is leeg... Oh ja er moet nog een plek gevonden worden voor 13th street.... 8PSK?? In ieder geval het SetTop pakket kan nog iets langer verder via 19.2 Oost... wel met mindere kwaliteit... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gerard 76 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik geloof niet dat er op de astra3 een nieuwe voor in de plaats komt. Mooi is wel dat mijn ervaring leert dat MPEG4 toch net een iets mooier plaatje laat zien dan MPEG4. Met een beetje geluk wordt cartoon/TCM dan iets je beter van beeld. Film1 is hier een prima voorbeeld van. SyFy ziet er ook strakker uit dan 13th Street. (duidelijk te zien aan de kleine universal letters onderaan het zenderlogo.)
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Gokje... 23.5 oost... op de regionalen transponder??? en 8PSK kan ook nog een toverwoord worden. Met de parameters die SkyLink gebruikt voor EurosportHD en HistoryHD kan er 14 Mbit/sec netto erbij op een HD transponder. Aangezien de SBS transponder netto slechts 33 Mbit/sec is hoeft er eigenlijk geen transponder bij... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Er komt wat capaciteit vrij op de regionalentransponder. Het handigst is de regionalen die in MPEG4 gaan uitzenden naar een DVB-S2-transponder te verhuizen. Dat levert MPEG2-capaciteit op. Die kan dan gebruikt worden voor radio en zenders die wel in het basispakket zitten maar niet in het settopboxpakket (voor basispakketters is er tot nog toe geen gratis ontvangeractie en settopbox moet nog even op 19 oost blijven).
Zuppelan Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 8PSK mogen ze voor mijn part gisteren nog doen
Noordzee Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 @ Littlesat : De radiozenders die bij het Settopbox-pakket horen zullen vast niet naar Astra3E gaan op korte termijn. Zo'n actie zou vragen om een regen van klachten van klanten die ineens niet meer naar de publieke radiozenders kunnen luisteren. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Alfons Verbiest Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Mooi is wel dat mijn ervaring leert dat MPEG4 toch net een iets mooier plaatje laat zien dan MPEG4. En mijn schoonmoeder is net zo lelijk als mijn schoonmoeder.
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Citaat: Er komt wat capaciteit vrij op de regionalentransponder. Wie zegt dat.... bij de kabel wordt het volledig betaald en wie weet vind CDS/SES-Astra hier ook nog een oplossing voor...???!!??? Citaat: Zo'n actie zou vragen om een regen van klachten van klanten die ineens niet meer naar de publieke radiozenders kunnen luisteren. Deze zijn voornamelijk FTA... dus hooguit de duoLNB promoten... die volgens de 'geleerden' de meesten al hebben. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Dat alle zenders in MPEG2 blijven uitzenden is zeker weten een situatie die niet gaat gebeuren. De resterende hoop voor RTVNH/OB/L1 is MPEG4, schat ik. Met Omroep Zeeland en RTV Drente zijn dat dan 5 zenders in MPEG4. Die kun je op een DVB-S-transponder zetten (de huidge), maar door ze op een DVB-S2-transponder te zetten, schep je meer capaciteit (en heb je dus nog lagere kosten). Hoe dan ook, het is zeker dat er capaciteit op de regiotransponder vrij komt, en die is te gebruiken om zenders van 19 oost naar te migreren.
Noordzee Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Er komt wat capaciteit vrij op de regionalentransponder. Wie zegt dat.... bij de kabel wordt het volledig betaald en wie weet vind CDS/SES-Astra hier ook nog een oplossing voor...???!!??? Citaat: Zo'n actie zou vragen om een regen van klachten van klanten die ineens niet meer naar de publieke radiozenders kunnen luisteren. Deze zijn voornamelijk FTA... dus hooguit de duoLNB promoten... die volgens de 'geleerden' de meesten al hebben. Radio 1 en 5 zijn inderdaad FTA, maar Radio 2, 3 en 4 niet. Maar daar gaat het nog geeneens over, Klanten die alleen naar de Settopboxzenders kijken, willen ook de Nederlandse radiozenders kunnen blijven ontvangen. Anders krijg je van die toestanden zoals we nu met de regionale radiozenders meemaken. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Littlesat Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik denk dat binnen 1 jaar (dus dit jaar nog) deze gehele transponder DVB-S2/MPEG4 wordt als CDS bijna gratis de HD ontvangers gaat weggeven... Citaat: Klanten die alleen naar de Settopboxzenders kijken, willen ook de Nederlandse radiozenders kunnen blijven ontvangen. Deze abonnees waar CDS (praktisch) niets aan kan verdienen zullen hoe dan ook ooit moeten overstappen naar DVB-S2/MPEG4... ofwel via een minimale vergoeding of een binding aan een pakket voor een bepaalde tijd - nog altijd goedkoper dan een kabel abonnement en voor bijna hetzelfde geld betere kwaliteit dan KPN-digitennne... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Ik denk dat binnen 1 jaar (dus dit jaar nog) deze gehele transponder DVB-S2/MPEG4 wordt als CDS bijna gratis de HD ontvangers gaat weggeven... Ik niet, omdat er nu al regiozenders zijn die voor MPEG2 gekozen hebben. In dat geval zijn ze voor de duur van het contract nog MPEG2, wat betekent dat de transponder op DVB-S moet blijven staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen