Ga naar inhoud

TCM/Cartoon in MPEG4 naar Astra3, E. Entertainment weg

Aanbevolen berichten

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Open een DVB-S transponder kun je ook in MPEG4 uitzenden...

Dat is nou precies waarom ik schreef:

Citaat:

Die kun je op een DVB-S-transponder zetten (de huidge), maar door ze op een DVB-S2-transponder te zetten, schep je meer capaciteit (en heb je dus nog lagere kosten).

Ik acht de kans overigens heel reëel dat ze in MPEG4 op de huidige DVB-S-transponder gaan uitzenden. Maar... als er ruimte nodig is om zenders van 19 oost te verplaatsen, dan is de regiotransponder een waarschijnlijke optie. Verplaatsing van de MPEG4-zenders naar een DVB-S2-transponder is dan logisch.
Geplaatst:

Inderdaad opnieuw een beetje verschraling van het aanbod. Ik denk dat E Entertainment wel niet te veel bekeken werd, maar ik bleef er 's avonds wel eens hangen bij dr. 90210..

Hopelijk brengen ze rtl-8 hd ook eens in de planning, want is de enige hd-zender die nu nog ontbreekt.

greetz,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

E Entertainment verdwijnt op 18 januari aanstande.

TCM/Cartoon start op dezelfde datum op Astra3 en zal dubbel worden uitgezonden tot 1 februari 2011.

Greets

Geplaatst:

En hopelijk geven ze dit in het correcte beeldformaat door want we weten allemaal wat er met Hallmark gebeurd is.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

als die niet gedeeld wordt met een andere zender dan zal dit in de juiste beeldformaat zijn veronderstel ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Vraag me alleen altijd wel af wie het zenderbeleid daar regelt. Hoezo E eraf? Natuurlijk kijken er minder mensen naar dan naar RTL4, maar dat geldt voor alle special interest kanalen. Heb meer het idee dat er gekeken is hoe ze de huidige zenders kunnen doorgeven met 1 transponder minder. (Astra 1) Dat lukte dus net niet, moest er nog eentje weg. Ze zijn dus kennlijk niet van plan er een transponder bij te huren, dus veel uitbreiding zal er dan wel voorlopig niet komen op eigen transponderruimte (bv RTL 8HD)

Geplaatst:

Misschien een domme vraag, maar betekend dit dat ik gedwongen word om een hd-ontvanger te kopen om deze kanalen (en film1.1,sport1,etc) kan blijven ontvangen? confused

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:

niemand dwingt je te kijken whistle

wil je het kunnen zien, dan ben je gedwongen een zogenaamde HD ofwel dvb-s(2) receiver aan te schaffen.

lullig maar zo is het 3 jaar geleden aangekondigd door CanalDIGITAAL.

ciao

uhm, en als je pech hebt ook een nieuwe TV die HD-beeld aankan per hdmi

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Als het goed is heb je een aanbod van CDS gehad voor een vervangende HD ontvanger.

Origineel bericht van: Hendrik007
Misschien een domme vraag, maar betekend dit dat ik gedwongen word om een hd-ontvanger te kopen om deze kanalen (en film1.1,sport1,etc) kan blijven ontvangen? confused

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
lullig maar zo is het 3 jaar geleden aangekondigd door CanalDIGITAAL.

uhm, en als je pech hebt ook een nieuwe TV die HD-beeld aankan per hdmi

Dan is dat mij ontgaan.. En ik denk dat dat ook geld voor nog een hoop andere canal digitaal gebruikers.. blush

Origineel bericht van: guppje29
Als het goed is heb je een aanbod van CDS gehad voor een vervangende HD ontvanger.

Tja ik zou best een folder hebben gehad, maar dat is dan waarschijnlijk als 'reclame' gezien.. blush

Ik vind het in ieder geval geld klopperij, mensen moeten dus willen ze alles blijven ontvangen 'even' een hd ontvangertje en een speciale LNB-kop aanschaffen.

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hendrik007

Ik vind het in ieder geval geld klopperij, mensen moeten dus willen ze alles blijven ontvangen 'even' een hd ontvangertje en een speciale LNB-kop aanschaffen.

Beide feiten kloppen niet. frown
Je krijgt bij zo'n overstap naar MPEG4 altijd een aanbod van CDS, en een speciale LNB voor MPEG4 is klinklare onzin!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen