Ga naar inhoud

TCM/Cartoon in MPEG4 naar Astra3, E. Entertainment weg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

uhm, en als je pech hebt ook een nieuwe TV die HD-beeld aankan per hdmi

Want? Ik kijk de HD-zenders via SCART en ben daar gelukkig mee; als ik het beeld (en zeker het geluid) vergelijk met wat er tegenwoordig in de winkel ligt dan heb ik nog altijd een mooie TV. M'n beeldbuisbakbeestje blijft nog even.

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hendrick007, met license to kill > ga je gang :D

zonder flauwekul ook de kabelgebruikers moesten overstappen in vele regio's daar analoog een en ander wegviel en enkel nog digitaal aangeboden werd

zeg maar zo, het is voor beiden een upgrade

beeld en kwaliteit

meer zenders wegens compressie

(uh, algemeen dan)

dacht je tegenwoordig nog iets te kunnen verslijten dan?

net als de afwrakpremie worden prima toestellen in de klikko geworpen maar je zult moeten volgen. Iemand verdient er immers aan.

caio

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: Tonskidutch

uhm, en als je pech hebt ook een nieuwe TV die HD-beeld aankan per hdmi

Want? Ik kijk de HD-zenders via SCART en ben daar gelukkig mee; als ik het beeld (en zeker het geluid) vergelijk met wat er tegenwoordig in de winkel ligt dan heb ik nog altijd een mooie TV. M'n beeldbuisbakbeestje blijft nog even.

ik heb ook scart op de hd-ready, maar dat is niet het thema
iemand die overstapt laat zich al snel ook een nieuwe tv aanmeten
ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Moet je natuurlijk wel een abonnement hebben voor die kanalen anders krijg je geen aanbieding

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Hendrik007

Ik vind het in ieder geval geld klopperij, mensen moeten dus willen ze alles blijven ontvangen 'even' een hd ontvangertje en een speciale LNB-kop aanschaffen.

Beide feiten kloppen niet. frown
Je krijgt bij zo'n overstap naar MPEG4 altijd een aanbod van CDS, en een speciale LNB voor MPEG4 is klinklare onzin!

Nee je hebt wel degelijk een andere LNB nodig, aangezien de hd zenders naar de astra 23,5 verhuizen.
En om astra 19,5 en 23,5 tegelijk te kunnen ontvangen moet je dus een andere lnb hebben.. Dus geen klinklare onzin.. wink

Groeten,

Hendrik

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Geplaatst:

Ook al iemand opgevallen dat dit een andere versie is van CN? En dat het heel irritant in pilar box (zwarte balken links en rechts) wordt uitgezonden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

dit zou de "nieuwe standaard" zijn voor de themakanalen : alles wordt 16-9 uitgezonden met zwarte balken links&rechts als het bronmateriaal 3:4 is.

Je zult dan maar een 3:4 tv hebben die in letterbox staat, dan krijg je er nog gratis zwarte balken boven & onder bij.

en als ze dat niet doen dan wordt het breed uitgesmeerd naar 16:9, zoals met Hallmark.

vooruitgang noemen ze dat.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Ja inderdaad is een andere versie.

En 4:3 hoort 4:3 te zijn en dus geen vervormd beeld.

Beter dan bij Hallmark want die zender kunnen ze van mij per direct weg doen of in de goeie beeld verhouding weer uitzenden.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Citaat:

Beter dan bij Hallmark want die zender kunnen ze van mij per direct weg doen of in de goeie beeld verhouding weer uitzenden.

Bij Hallmark kan ik nog zelf kiezen welke aspect ratio ik wil... Bij CN/TCM in pilarbox lukt mij dat niet... Je komt niet van die zwarte balken af... plus de effectieve resolutie gaat hierdoor sterk achteruit!!! De zwart uitgezonden pixels kan je immers niet meetellen.

Dus ik heb liever de Hallmark variant.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Nou ja, je kunt de ontvanger de balken eraf laten knippen (4:3 panscan-instelling). Alleen moet je dat globaal in de instellingen activeren, zodat je het als je zapt weer terug mag veranderen. mad

Misschien is hier voor PLi een taak weggelegd? Een feature dat je de 4:3 panscan per zender kan activeren zou hier hulp kunnen bieden.

Geplaatst:

jammer genoeg ben je dan het begin & het einde van de ondertitels kwijt !

niet echt ideaal dus.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen