Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb me tweedehands een dreambox500+s aangeschaft, maar in Afrika dacht ik dit toestel zonder problemen te kunnen gebruiken met de astra 4A (voor bvn).

Ik vond echter 2 satellieten voorgeprogrammeerd in dit toestel (één of andere hotberd, en een andere astra).Als absolute leek zoek ik iemand die me kan op weg zetten in de omgeving van Sint-Niklaas°

Dank bij voorbaat

Geplaatst:

Weet je zeker dat je via menu>instellingen>zenders zoeken>tuner configuratie geen astra 4A kunt kiezen?

Anders eerst een nieuw image draaien, of een nieuwe satelite.xml er in draaien.

Geplaatst:

Druk op de blauwe toets, kies "instellingen" en dan "satellietconfiguratie". Verander de satellieten naar degene die je wenst. Je kunt in dat menu ook kiezen of je een switch of een draaimotor wilt gebruiken, als je de ontvanger rechtstreeks met de kop verbindt (dus maar 1 satelliet wilt ontvangen), dan kies je dat daar.

Tip: De benaming Astra 4A is nog vrij nieuw. Deze satelliet stond bekend onder de naam Sirius.

Als de Sirius er niet tussen staat, dan is het bestand satellites.xml niet volledig. Dat wordt wel eens gedaan om ruimte in het flashgeheugen te besparen. In dat geval moet dat weer terugveranderd worden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hulkman
Weet je zeker dat je via menu>instellingen>zenders zoeken>tuner configuratie geen astra 4A kunt kiezen?

Dat zijn instructies voor Enigma2. Hij heeft een Enigma1-ontvanger. Bij Enigma1 is het blauwe toets>instellingen>satellietconfiguratie.
Geplaatst:

Allemaal al bedankt,

dankzij een filmpje op Utube heb ik scherm per scherm alles kunnen volgen en toch sirius 4a kunnen vinden.

Alleen kan ik deze nu nog steeds niet vinden in het lijstje als ik de configuratie wil doen in het setup menu. Daar staan nog steeds enkel die vorige astra en hotbird, van sirius geen spoor.

Wie denkt nog eens mee.?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: walther
van sirius geen spoor.

Dat betekent dat je satellites.xml niet compleet is. De simpelste oplossing is een zenderlijst te importeren, die hier op het forum te vinden zijn.
Geplaatst:

Hou er wel rekening mee dat je de lnb('s) moet toewijzen aan een bepaalde satelliet, alle andere satellieten worden niet getoond.

Die box zal waarschijnlijk via een diseqc aangesloten geweest zijn en deze instellingen zullen er nog in staan.

lnb 1 = astra 19.2 (AA)

lnb 2 = hotbird (AB)

Verander de instellingen naar one single satelitte (in het fimpje bij 2 min 11)

en zet daar nu astra 4 (sirius)

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

ja, dat zou logisch zijn, maar ik kan die astra 4 (sirius4) nergens uit het menu kiezen.

Ik vond wel de sirius 4 in de satelliet.xml lijst en heb deze dan ook opgeroepen, maar zie ze dan niet verschijnen in het keuzemenu van het configuratiescherm. In het filmpje staat de gekozen satteliet er wel in .

Geplaatst:

Oké, we gaan het anders aanpakken. Download hier de nieuwste PLi image voor je Dreambox.

Hernoem de image naar "root.cramfs" en upload deze via ftp naar de Dreambox in de directory /tmp. Kies blauwe toets>systeeminstellingen>softwareupdate>handmatige update.

Als het proces voltooid is, is je Dreambox voorzien van de nieuwste software én een goede satellites.xml, zodat de Sirius gekozen kan worden.

Geplaatst:

Ik denk dat ik een speciale of mismeesterde box heb, in het menu systeeminstellingen is geen onderverdeling softwareupdate te vinden . Volgens de handleiding zou het er ook moeten zijn, maar bij de mijne is het er gewoon niet., Alle andere rubrieken wel.

Voorlopig kan ik deze softwareupdate ook nergens anders vinden. Ik zoek verder .

Geplaatst:

Nou zeg, wat voor software zit er in jouw doosje?! Die optie zou er normaal toch wel moeten zijn...

Het paardemiddel als echt niets anders meer werkt is Dreamup. Daarmee kan je de image erin "hameren". Om Dreamup te gebruiken moet je het droomdoosje met een null-modemkabel op je PC aansluiten. Handig is anders, maar het werkt altijd omdat Dreamup onafhankelijk werkt van de software die op het apparaat staat,

Geplaatst:

Ik word er nu toch stillekesaan depri van. Na aansluiten van de nullmodemkabel, connecteren en dan opstarten van de box gaat deze in stadby (rode lamp ) en beweegt van geen vin meer.

Denk dat ze me een afdankertje in mijn handen gestoken hebben.

Geplaatst:

Uiteindelijk toch een succesje geboekt.

Via ergens in addons vond ik enkele xml lijsten waarvan ik er één heb kunnen laden en daar zat sirius 4A tussen.

Heb ze dan ook in mijn sattelietkonfiguratie kunnen brengen .

Ook de transpondercoordinaten van bvn zitten in de lijst. Dus v oorlopig ziet het er goed uit.

Binnen 2 maand probeer ik het uit in Afrika.

Voorlopig dus problemen opgelost. Allen bedankt.

Geplaatst:

Heb je wel Dreamup en de kabel geinstalleerd, voor je de dreambox spanning gaf??

Eerst Dreamup starten, daarna de Dreambox aanzetten!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen