Ga naar inhoud


Nou spant C+ dus echt de kroon !!


1pm

Aanbevolen berichten

Sterker nog. Ik heb ze laatst ook aan de telefoon gehad. Ging ook over of ik bekent was met HD. Heb ze toen ook verteld dat ik al een 8000, 800, 7025, 7000 en 500 had en dat ned1, 2 en 3 in HD voor mij genoeg was en ik voor reclame tv (RTL's en SBS groep) geen geld wil uitgeven.

 

Maar goed. Topic starter heeft nu dus een legale reden om via andere wegen naar het aanbod van Canaldigitaal te kijken want hij wordt als klant geweigerd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Hmmm,ik heb laatst ook een dame aan de lijn

gehad die me toen een eredivisie abo probeerde aan te smeren.

Vroeg ook of ik een DUO LNB had.

Toen ik antwoordde dat ik 7 LNB's op de schotel heb staan

vroeg ze wat voor ontvanger ik had.

Heb toen gewoon gezegd dat ik een Dreambox 8000 heb staan

omdat hun standaard decoders dit niet aan kunnen sturen.

 

Mij hebben ze (nog) niet afgesloten.

Misschien omdat ik een vol abonnement heb,

alleen dan geen voetbal...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels gebeld met canal digitaal en alles is opgelost ze hebben hun verontschuldiging aangeboden en zeiden ook maakt niks uit welke receiver u hebt.

Dat is een keus die u maakt volgende factuur wordt niet afgehouden 1 maand gratis kjiken dus.

 

Dus heb weer beeld ..

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

is het echter niet ook zo dat men sowieso de Europese regelgeving inzake het schenden van de digitale diensten en diens integriteit als punt kan aanwenden?


Waarom? De gebruiker deed niets verkeerd. Vergelijk het met een PC: Sommige mensen verkiezen een PC boven een XBox omdat je in het geval van een PC makkelijker spelletjes uit illegale bron kunt downloaden, je hebt geen modchips nodig en zo.

Dat betekent niet dat iemand die een PC gebruikt om spellen op te spelen fout bezig is. Iemand die niets verkeerds doet kan je niets verwijten.

Een Dreambox is als een PC: Het is een open platform waarop je zelf software kunt installeren. Ik ga er zelf vanuit dat het overgrote deel van de bezitters niets verkeerds doet.

Overigens een klein detail: De Europese regels waar je op doelt (de EUCD) gaan over auteursrechtschending. Zwartkijken is geen auteursrechtelijke overtreding. Het is in het "gewone" strafrecht geregeld. Ik trek daarom mijn twijfels of de EUCD hier überhaupt van toepassing kan zijn.

Origineel bericht van: Tonskidutch
(misschien niet anders was het murdock ook al gelukt bij sky)
ik ben nog niet overtuigsd dat je het van M7 wint.
ciao


Het is een zaak van contracten en algemene voorwaarden. Sky zal, omdat het geen vrijheid van ontvangerhardware kent, contractueel afgedekt hebben dat je geen andere ontvanger dan de hunne mag gebruiken. En Sky zal in hun eigen AV geregeld hebben dat als je dat toch doet, de overeenkomst opgezegd zal worden.

Canal Digitaal heeft dat niet, en omdat men een beleid van vrije hardwarekeuze hanteert, zal het geen toeval zijn dat de huidige AV zijn zoals ze zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Dit blijkt dus het ei-van-Columbus-antwoord als je snel van CDS af wil! laughlaugh


[Medewerkster]Goedendag meneer, waarmee kan ik u helpen.
[klant] Ja mevrouw, met ... uit ... Ik kijk canal-digitaal met een niet gecertificeerde ontvanger.
[Medewerkster] Aah, maar dan moeten wij u afsluiten meneer.
[Klant]Oké prima bedankt en een fijne dag nog.

Maar ik vraag me dus af, had jij dan bevestigd wie jij was? Als ze bij mij vragen: spreek ik met ... Antwoord ik waar gaat dit over. Ja is soms al genoeg voor hun. Ik probeer altijd eerst erachter te komen waarover het gaat voor ik een keer ja zeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dus heb weer beeld ..

Die eerste keer had je vast een medewerker eraan gehad die daar de eerste dag werkte. Tjonge wat een rompslomp als je net een 'verkeerde' aan de lijn krijgt....

Trouwens wat betreffende die container...

Ik heb gehoord dat ze kun niet gevraagde (hij wilde een bon van 50 Euro) compensatie cadeau gaan krijgen: "een maand lang een bureau container gratis". De 'story' continues laugh
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je niet gelezen wat ik verteld heb :

 

Canal digitaal belde mij en vroeg spreek ik met meneer of mevrouw ..... ik zei ja met meneer toen begon ze over een aanbieding van hd met receiver voor 25 euro en een half jaar voor niks kjiken bovenop mijn basis pakket nu dat kon ze nl zien.

Rest heb ik al verteld .

 

Maar zoals ik al zei is opgelost ..

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het was dus een incident.

 

En ze bieden compensatie voor het ongemak.

 

Zullen ze toch nog een tijdje moeten wachten op hun container. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


ten vierde is dit al een oude hoed daar een contract enkel volgens de voorwaarden van canalDIGITAAL (dus met goedgekeurde receiver) kan worden aangegaan.
wanneer we het hebben besproken in het forum weet ik niet meer precies, maar dat het zo is weet ik zeker.

ciao


Ik ga er nu even niet om zoeken, maar er is een Europees besluit waarin staat dat elke aanbieder in Europa een abonnee de keuze moet laten welke hardware deze wil gebruiken......vandaar dat CD ook is gekomen met de mediaguard ci module.....die perfect geschikt is voor de ook niet goedgekeurde ontvangers zoals beschreven in het genoemde besluit uit Brussel.....................


Ergo wat er gebeurd is dus contractbreuk............

Groetjes.............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

maar er is een Europees besluit waarin staat dat elke aanbieder in Europa een abonnee de keuze moet laten welke hardware deze wil gebruiken...

Die wil ik wel eens zien dat besluit...

Dan voldoet UPC hier ook niet aan!!!
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep weet ik zeker........echter over de rechten per land ging dit niet uitsluitend over satelliet ontvangst in het land van het betreffende abonnement.

 

Dus dat de aanbieder van het abonnement waar dat mag worden afgesloten volgens de daarvoor geldende voorwaarden ( die iemand met een GOEDGEKEURDE en VIA CD aangeschafte box ook heeft) ook moet gelden voor iemand die zelf zijn hardware kiest, zoals eerder vermeld was dat ook de reden dat Canal Digitaal destijds de mediaguard op de markt heeft MOETEN brengen om te voldoen aan het eerder genoemde besluit.

 

Hierover heb ik jaren geleden ook al eens bericht, dus gebruik de zoekfunctie maar eens, dacht zelfs dat de hele tekst hier al eens was gepubliceerd.....mijn nick was toen happysurfer...maar die is verwijderd door een akkefietje met RON (tox) over de reelbox dus weet niet of er nog iets te vinden is .

 

 

 

 

UPC heeft wat dat betreft zo wie zo al een uitzonderingspositie raar maar waar, maar het door mij genoemde besluit ging uitsluitend over satelliet en het feit dat je toen als klant betaalde voor de hardware van CD en dus geen keuze had pak als voorbeeld maar de goldbox die je in oa Spanje ,frankrijk en Italie gewoon kreeg bij afsluiten van een abo maar hier in Nederland moest kopen voor toen dik 800 gulden...ja ja de kaart zat toen wel in de doos.

Bij upc krijg je dus een box met gekoppelde kaart zonder verdere kosten.....das het verschil.

 

 

Hoop dat het zo beetje duidelijk is.

 

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hulp voor het zoeken is een saillant detail namelijk dat een en ander destijds is aangekaart door Europarlementariërs uit Nedeland die toch wel erg graag in het Brusselse de NL kanalen wilden ontvangen en erg verbaasd waren dat ze daardoor de wet hebben overtreden.

 

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...