Gast SatMann Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 alle, hier gaan we dus. voor je kan beginnen heb je de volgende extentie's nodig : Multi quick button en Cool TV guide.(voor de VU kan je zelfs een Dutch version downloaden in je extentions) zorg ervoor dat beide geïnstalleerd zijn op je vu, en dan gaan we verder. 1. ga naar => menu =>multi quickbutton dan krijg je screenshot1 te zien. ga nu naar het beneden tot je INFO ziet staan en klik op OK. dan krijg je screen2 te zien. ga naar het groene balletje en klik ok om het rood te maken. en ga dan verder naar beneden. Net onder Picture player zou je Cool TV Guide moeten zien staan. is dat niet zo, dan klik je op blauwe knop (voeg toe) en dan kies je Cool TV Guide. en dan terug op het scherm screen2 ga je onder Picture player deze gaan groen maken door erop te staan en te klikken. okey dat hebben we nu al en we doen nu groene knop(=opslaan). en dan effen exit tot je weer op gewoon beeld hebt. soms moet je nu Enigma2 herstarten om alles actief te maken. probeer effen nu gewoon op de info knop te drukken van je AB, krijg je COOL TV GUIDE niet te zien, dan herstart je enigma effen via je menu afsluiten. okey, nu je dat gedaan hebt moet je gewoon op INFO(voor DM) of GUIDE voor VU klikken. nu krijg je screen3 te zien. Dit vind ik de dik die lijnen. dus nu doen we nogmaals de menu knop in en dan krijg je screen4 te zien. zet nu alles gelijk zoals ik het zette. je kan wel een optie af zetten. nml de voorlaatste : Starten op zender1, (je kiest zelf wat je wilt) dit wil zeggen dat hij altijd die Cool TV Guide bovenaan zal starten met je zender nummer 1. als je dat zo hebt ingesteld doe je niet opslaan maar nu groene knop (cool) dan krijg je screen 5 te zien. hier kan je dus ook instellen wat er moet gebeuren met welke knop in je Cool TV guide. Ik heb voor mezelf gezet dat klikken op info/epg ik nu de single epg wil zien. nu doe je opslaan. korte uitleg over de werking nu. kijk efkens terug op screen3. de blauwe (dm) of paarse (VU) balk wil zeggen dat je nu op die zender kijkt. het witte blokje kan je verzetten op de zender dat je wilt. zet je dat bv op NED1 HD, en dan druk je weer guide/info dan krijg je de single zender epg. et voila. ps : als je quickbutton hebt geïnstalleerd kan het zijn dat je bv op de audio knop klikt dat direct het menu krijgt om die knop ook een opdracht te geven, dat zal wel duidelijk zijn. alle succes.
Tonskidutch Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 netjes beschreven en gedocumenteerd... hoop mensen zullen volgen naar cooltv Second Life Mungo Parker
Neptunus Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Thnx mate! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
SubSense Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Goed werk deze how-to. Maar zou je ook kort de functionaliteit kunnen uitleggen. Wat kunnen we nou met dit alles? VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Gast SatMann Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 SubSense, wel zoals je ziet heb je een soort grafische EPG gids met een groot aantal functies.(zie mijn omschrijving). je kan dus snel kijken wat er vanavond allemaal loopt in 1 oogopslag of met 1 druk op de knop. En met de Multi quickbutton kan je eigenlijk alle knoppen, combinaties gaan herprogrammeren naar eigen gemak.
Alex1970 Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 In de instellingen wordt gesproken van picons en Coolpicons maar waar zijn die dan? In de bijlage zie je mijn instellingen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
alx Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Na het instellen van Cool TV Guide is mijn txt erg traag geworden en slaat pagina's over. Blijft alleen op de even of oneven pagina's. Met deze Cool TV Guide ook volledige epg op Ned. 2 HD. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast SatMann Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Alex, als je op je gids staat moet je eens de knop coolswitch indrukken, geel. dan normaal krijg je de epg gids te zien met voor ieder kanaal een picon. enkel opletten. het path van de picons moet je juist zetten bij de instellingen. gewoon op het path gaan staan en dan nog eens menu doen en dan kan je de map kiezen van je box. maar nadeel met die picons vind ik, de te hoge banden zodat max 9-10 zenders te zien zijn....das een persoonlijke instelling.
Gast Duolist Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: alx ...Met deze Cool TV Guide ook volledige epg op Ned. 2 HD. Dat heeft natuurlijk niets met Cool te maken: dat is alleen een grafisch schilletje dat vertoont wat er aan data voorhanden is. Dat doet een andere presentatievorm idem.
Neptunus Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ja, maar het is ook enkel een grafisch schilletje, maar wel een mooie. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
alx Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Bij de grafische multi-epg kreeg ik op Ned2 HD alleen Now en Next. Nu ik Cool TV Guide heb geïnstalleerd heb ik plotseling bij Multi-EPG ook de volledige EPG op Ned 2HD. Met txt bedoelde ik de Teletekst pagina's van de zenders zelf! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast Duolist Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: alx Bij de grafische multi-epg kreeg ik op Ned2 HD alleen Now en Next. Nu ik Cool TV Guide heb geïnstalleerd heb ik plotseling bij Multi-EPG ook de volledige EPG op Ned 2HD. Nogmaals: dat heeft helemaal niets met de presentatieschil te maken.
alx Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Dat zeg ik ook niet. Ik constateer alleen. Ik heb trouwens Cool TV weer er uit gehaald. De teletekst blijf echter langzaam. Cool TV Guide was de enige verandering die ik had gepleegd. Een raadsel vooralsnog. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast Duolist Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: alx Dat zeg ik ook niet. Ik constateer alleen. Niet zo handig om er zaken bij te halen die er niets mee te maken hebben: dat schept alleen maar verwarring.
alx Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik kan niet weten of het er wel of niet mee te maken heeft. Het gebeurde en ik geeft dat aan. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen