Neptunus Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Ik heb het er toch maar weer afgegooid, ik kan er maar niet aan wennen. Ik bekijk de EPG per zender en zet zo ook timers. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Duolist Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Je kunt ook vanuit Cool TV naar de zender EPG gaan.
Gast Duolist Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: FrankieV Oke, dus als ik het er zo uit wil laten zien als in jullie grabs, moet ik Magic-HD of Magic-eHD installeren. Kan ik ergens het verschil zien tussen de skins? Die zijn nagenoeg gelijk. Alleen laat HD een randje rondom vrij (voor TV's met maximaal 5,5% overscan), terwijl EHD het gehele scherm vult.
FrankieV Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Oke, ik heb de magic ehd geprobeerd, maar die gaf een te groot beeld. Aan alle 4 de randen ontbrak een gedeeldte. De Magic HD skin is fantastisch! Alle picons heb ik ook geprobeerd, maar ik vond de transparante met deze skin het mooist. Lijkt wel of ik een nieuwe decoder heb. Echt heel mooi...... bedankt. Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ja, die transparante gebruik ik ook: die passen mooi bij de skin. Wel jammer dat je TV blijkbaar op overscan staat ingesteld: zo wordt elk pixeltje uitgerekt en kijk je dus eigenlijk nooit echt HD. Kan je dat niet uitschakelen? Bij de meeste TV's kan dat, al zit de optie vaak onder verwarrende namen diep in een menu verstopt. Meestal is het wel een optie per ingang, en dan nog alleen maar op HDMI-ingangen.
FrankieV Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb de Pioneer PDP-507XD. Heb in de handleiding gezocht, maar kan niets vinden over "overscan". Lijkt erop dat die niet uit kan. Iemand? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb die handleiding eens doorgenomen, en ik kom inderdaad geen overscan-achtige instellingen tegen (wel voor de PC-aansluiting, "DOT by DOT" genaamd). Ik denk dat het verstandig is in een ander forumdeel eens een draadje daarover te openen: vaak krijg je dan een prima oplossing van een "fanaticus" die dat al eens heeft uitgezocht. Maar soms moet je in een installateurs-menu zijn, soms is een software-update nodig, en soms geet het in het geheel niet.
Tonskidutch Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Duolist dat zou goed kunnen ik moet de separate plasma tuner afkoppelen (hier op de oude panasonic) om in dat setup menu te geraken. met tuner aangekoppeld kan ik die installatiemenu's niet bereiken (ook destijds uit handleiding plasma vernomen) ciao Second Life Mungo Parker
FrankieV Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik ben zo eigenlijk al heel tevreden... Ziet er echt gewelig uit zo. Het al een ge-google-ed, maar niets nuttigs kunnen vinden over overscan met mijn pioneer. Zal in een ander forum eens een balletje opgooien. Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Origineel bericht van: FrankieV Ik ben zo eigenlijk al heel tevreden... Ziet er echt geweldig uit zo. Onthoud die zin maar eens tot het moment dat je op diezelfde TV echt HD gezien hebt!Het is en blijft raar dat HD TV's nagenoeg altijd op overscan staan ingesteld, en dat het vaak heel moeilijk is om dat weer goed te krijgen (als dat al gaat).
FrankieV Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik kijk films via een Qnap nas op een Tvix6500 mediaspeler. Op de Qnap heb ik unfs geinstalleerd om een hogere mb/s te krijgen. Hierdoor kan ik vloeiend full BRay-rips weergeven. En dat ziet er geweldig uit. Dus volgens jou kan het nog beter????? Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)
Gast Duolist Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Origineel bericht van: FrankieV .....Dus volgens jou kan het nog beter????? Bij goed beeldmateriaal zie je echt het verschil tussen overscan aan en uit.
Rytec Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch wie er nu gelijk heeft weet ik niet Coolman (schrijver plugin) of Rytec (ons al langer bekende schrijver EPG plugin) om enkel te zeuren schrijf ik dit niet dus verdenk mij niet meld dit enkel om een oplossing te vinden waar meerderen tegenaan lopen als je in CoolTVguide de tijdschaal wijzigt is indien VTI EPGimport ingeschakeld is (Rytec of CrossEPG) er een foutbron en verdwijnen er EPG gegevens in het overzicht tijd verschuiving leidt tot gaten in het overzicht enkel na een nieuwe manual download van de EPG komt het dan weer goed of een nachtelijke download van EPGimport afwachten. raar wie heeft het ook op de VU+ Bedoel je tijdschaal wijzigen qua instellingen of gewoon naar rechts verplaatsen om verder te kunnen kijken op de tijdlijn? En heb je dit dan in het VTI image ook indien je via de gewone mutligraph EPG diezelfde zender bekijkt? Ryan ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Tonskidutch Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 hoi rytec, indien je met de nummer toetsen de tijdschaal aanpast dus meer of minder uren zichtbaar maken, dan treden er gaten op. met de grafische multi epg gaat het gewoon goed (op het vuplus support forum stelde coolman dat zo bij vragen over die problematiek) ciao Second Life Mungo Parker
Gast SatMann Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 dan zullen die gaten optreden door de plugin. wat ik vermoed is dat ze niet geladen worden of dat de plugin eerst de gegevens laad voor die zichtbare periode en dan pas open gaat. Dus als je dan begint te prutsen met die tijdschaal zou het wel eens kunnen. uiteraard ik ben geen dm kenner dus ik zou het niet weten maar ik vermoed zo iets. Zeker omdat Rytec zijn epg met de gewone multi - epg wel goed loopt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen