Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie bij Enigma2 images dat de plugins gcomprimeerd zijn als IPK bestanden. Als je deze verder bekijkt dan zit daaronder een TAR bestand (data.tar) met daaronder de diverse bestanden.

Deze IPK bestanden kun je dan in de map TMP van je satllietdecoder plaatsen (linux besturingsysteem).

Nu heb ik een plugin bestand geconfigureerd waar ik met GZIP (windows) een data.tar bestand van kan maken. Maar hoe kun je nu hiervan een IPK bestand van maken?. Moet dit soms onder Linux gebeuren of kun je dit ook onder Windows organiseren? Heb je daar een speciaal programma voor nodig? Ik wil n.l. eens testen of mijn geconfigureerde data.tar bestand ook daadwerkelijk werkt. (N.B. ik ben nog niet zo bekend met Linux)

Geplaatst:

IPKG ~ IPK Itsy Package Management System

(nieuwer is OPKG)

is toch puur voor linux achtige met juiste pad-aanduidingen en afhankelijkheden

dan is het maken ervan natuurlijk ook een linux aangelegenheid

dus of je iets vindt voor windows waarmee je het foutloos en correct samenvoegt lijkt me erg a-typisch

linux gebruikers gaan namelijk liever niet via een ander beheerssysteem / besturingssysteem aan de slag.

ik heb er niks voor onder windows

maar in linux zijn er meerdere hulp programma's voor (grafisch en command-prompt / console)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Bedankt Tonskidutch voor de uiteenzetting. Zal me wat gaan verdiepen in Linux, heb nog ergens een computer staan waar linux op geinstalleerd is.

Geplaatst:

als je

How to make IPK file

of iets in die geest in Google invoert krijg je een behoorlijke lijst met mensen die dezelfde vraag als jou hadden/hebben, met hier en daar antwoorden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen