logic Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 hallo ik mijn harde schijf gemount en staat in devices manager zo /dev/sda1 mount/media/hdd mijn usb zo /dev/sdb1 mount/media/usb die werkt als ik onder hoofdmenu onder opname paden kijk staat de schijf onder /autofs/sda1 (ongel dige locatie)niet beschrijfbaar ik heb al geformateerd hij vindt dus de schijf maar mount onder een locatie die moet veranderd worden graag een woordje uitleg hoe ik die kan veranderen hopelijk kan iemand mij hiermee helpen dreambox 800 hd en dreambox 500
mobieltje Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Welke image staat er op je box? Als je b.v. OpenPLi 2.0 als image gebruikt is het mounten van je HD en USB helemaal niet nodig. HD intern in de box (ik neem aan dat je een interne HD in je box hebt) USB aangesloten Flash de image, na een reboot moet alles werken. De paden zijn: voor je HD /media/hd en voor de USB /media/usb Grts.
logic Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 image is dreamelite blackhole 1.33 interne harde schijf klopt dat hij onder media hd staat maar hij neemt op intern geheugen van de box niet op de schijf dreambox 800 hd en dreambox 500
mobieltje Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Die image is inmiddels wel al wat ouder. Probeer eens deze image: klik hier De New DreamElite 1.0 is de opvolger van dreamelite blackhole 1.33 Via het programma DCC (Dreambox Control Center) kan je alles zien en veranderen in je box, via telnet en de opdreacht: mount kan je zien wat er gemount is in je box. Download HIER het programma DCC-E2. Installeer dat op je computer en vul het IPnummer van je box in. Grts.
logic Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 wat de nieuwe image betreft dit weet ik want ik draai met meoboot maar de 1.33 is een zeer stabiele toch bedankt hier mijn telnet sessie mount gaf dit resultaat hopelijk is dit duidelijk voor jullie tmpfs on /var type tmpfs (rw) tmpfs on /tmp type tmpfs (rw) /dev/disk/by-uuid/78955f9e-0fef-439e-b701-332c7b65a215 on /media/hdd type ext3 rw,data=ordered) automount(pid758) on /autofs type autofs (rw,fd=4,pgrp=758,timeout=1,minproto=2 maxproto=4,indirect) root@dm800:~# root@dm800: dreambox 800 hd en dreambox 500
mobieltje Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Volgens telnet zou de HDD gemount moeten zijn en je USB stick niet, maar volgens mij kan je via het menu ook nog de opname paden bekijken en aanpassen, staan die wel goed? Sorry maar het is voor mij al een tijdje geleden dat ik met deze image gewerkt heb. Je geeft aan dat het een stabiele image is, dat klopt ook wel maar je werkt wel met wat oudere drivers in die image. De nieuwe Dream Elite 1.0 is net zo stabiel omdat hij van dezelfde makers is. Maar goed ieder heeft zijn eigen voorkeur. Grts.
Crazy Sat Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Hi mobieltje, Kan je mij even helpen. Ik draai Open Pli 1.0 en krijg mijn HD niet gemount. De HD heb ik geformateerd met een CVS image. Daarna Open Pli 1.0 erop gezet. Als ik telnet zie ik dit : Connecting to '192.168.1.140' Connected PLi® openpli-1.0 dm800 dm800 login: root root@dm800 ~ # cd / root@dm800 / # mount rootfs on / type rootfs (rw) /dev/root on / type jffs2 (rw) proc on /proc type proc (rw) tmpfs on /dev type tmpfs (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw) sysfs on /sys type sysfs (rw) usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw) /dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro) tmpfs on /var type tmpfs (rw) tmpfs on /tmp type tmpfs (rw) root@dm800 / # Moet ik iets veranderen ? feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
mobieltje Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Je HD is niet gemount, maar in de originele DMM (CVS) image werkte het wel goed. Waarom werkt je nog steeds met OpenPli 1.0 ???? Deze image heeft oude drivers en worden niet meer aangepast door het PLi Team omdat DMM geen drivers meer maakt voor OE 1.5. Flash je box met OpenPLi 2.0, in de dagelijkse update zitten altijd de nieuwste drivers. Met OpenPLi 2.0 krijg je dit te zien in telnet. (geen enkele instelling is nodig) root@dm800:~# mount rootfs on / type rootfs (rw) /dev/root on / type jffs2 (rw) proc on /proc type proc (rw) sysfs on /sys type sysfs (rw) tmpfs on /dev type tmpfs (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw) /dev/sdb1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered) /dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered) usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw) tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw) tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw) root@dm800:~# Grts.
Crazy Sat Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Dank, Maar Open Pli 2.0 vind ik niet op de Pli site. Waar kan ik deze vinden ? feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
mobieltje Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Links op het PLI scherm staat: Download OpenPLi Beta en dan kom je in deze pagina: klik hier ( NIGHTLY OPENPLI BUILDS ) Grts.
logic Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 mobieltje -------------------------------------------------------------------------------- dit klop allemaal de 4 opname paden staan op media/hdd/movie/ en onder device manager op device /dev/sdb1/ mount /media/ MOET HIER OOK media/hdd/movie/ STAAN,???? ZO JA HOE KAN IK DIE VERANDEREN ik kan opnemen als ik kijk zie ik dat er op de hardeschijf is opgenomen maar dat ram in use veranderd van ongeveer 75% NAAR 95 % is dit normaal dreambox 800 hd en dreambox 500
mobieltje Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Volgens mij is er iets goed fout, nogmaal deze image heb ik niet in mijn box en per image kan er verschil in zitten. Bij mij zijn de opname paden: standaard opname locatie: /hdd/movie Timer opname locatie: <standaard opname locatie> Lokatie directe opnamen: <standaard opname locatie> Timeshift lokatie: /media/hdd De gegevens in je device manager kloppen ook niet, een paar berichten terug heb ik een telnet mount gepost en daar zie je dit: /dev/sdb1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered) /dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered) Als je het 1 en ander niet meer weet, flash dan je box opnieuw zodat alles weer standaard staat ingesteld. Grts.
Crazy Sat Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Is nu gelukt met de laatste image van Open Pli 2.0 De harde schijf wordt nu herkend. Echter als ik wel opnemen , krijg ik het bericht "schrijffout tijdens opname.Harde schijf vol ?" na een 2-tal minuutjes. Dus de opname wordt opgenomen in de internal flash en niet op de harde schijf. Bij mij zijn de opname paden: standaard opname locatie: /hdd/movie/ Timer opname locatie: <standaard opname locatie> Lokatie directe opnamen: <standaard opname locatie> Timeshift lokatie: /media/hdd/ Mijn telnet : root@dm800:/# mount rootfs on / type rootfs (rw) /dev/root on / type jffs2 (rw) proc on /proc type proc (rw) sysfs on /sys type sysfs (rw) tmpfs on /dev type tmpfs (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw) usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw) tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw) tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw) root@dm800:/# Hoe kan ik de opnames op mijn harde schijf laten gebeuren i.p.v. op de internal flash ? feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
mobieltje Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Hij neemt idd in de flash op omdat je HDD niet werkt. Als je nu de telnet gegevens bekijkt van mij en die van jou, dan ontbreekt dit: /dev/sdb1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered) /dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered) Als je geen USB gebruikt zie je de bovenste regel niet. Je HDD wordt dus niet herkend, als de HDD goed geformateerd is moet hij na een nieuwe flash automatisch gezien worden. PS de opname paden zijn goed zo. Grts.
Crazy Sat Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ja had al gezien dat die twee lijntjes bij mij ontbraken. Kan ik in Open Pli 2.0 de HD formateren ? Ik kan niet vinden hoe. Er zit ook een USB stick in, ik probeer die te mounten en te formatteren met FlashWizard maar slaag er niet in. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen