Rob-DM800 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik heb een grote professionele parasol, maar in het doek zelf zitten schimmelvlekken en een beetje alg aanslag. Hoe krijg ik dit schoon zonder het doek te beschadigen? DM800 HD PVR
Jürgen Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Een professionele parasol mag je naar mijn mening wel gelijkstellen met tentdoek. Uit eigen ervaring weet ik dat als 'het weer' dus de schimmel eenmaal door en door in het doek zit het zo goed als onmogelijk is om dit nog te verwijderen. Er zullen nu wel weer een heleboel huismiddeltjes worden opgenoemd maar kijk ook eens in de hieronder van de ANWB site afkomstige tekst. Schimmel Vlekken kunnen zowel bij katoenen tenten als bij synthetische tenten voorkomen. Het heet dan dat ‘het weer’ in het doek zit. Schimmel ontstaat veelal doordat de tent te lang nat ingepakt heeft gezeten. Bij katoenen tenten laat schimmel zich moeilijk verwijderen. En als het katoen door en door is aangetast, is er meestal niets meer aan te doen. Een vroegtijdige behandeling vergroot de kans op een goed resultaat. Spoelen met water en azijn of een zeer verdunde oplossing van bleek- of chloorwater kan uitkomst bieden. Daarna een aantal keren goed uitspoelen. Verder zijn er middeltjes te koop (‘Siloblanko’ en van het merk HG), waarmee schimmel bestreden kan worden. Hoe effectief ze zijn, is echter niet te zeggen. Schimmel op gecoat synthetisch doek is te verwijderen door borstelen, eventueel met een sopje met alkalivrije zeep. Op schimmel aan de binnenzijde van enkelzijdig gecoat doek(PVA) kunt u een chloorbleekmiddel vermengd met lauw water (verdunning 1:10) laten inwerken. Tussentijds behandelt u het weefsel met een zachte borstel. Na een kwartier tot een half uur met veel koud water schoonspoelen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Rob-DM800 Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Ja ik was al bang dat het moeilijk zou gaan worden. Ik denk dat ik het eens in een chlooroplossing leg en daarna goed schoon schrob en uitspoel. DM800 HD PVR
bliksem Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 niet doen er zijn bij de goede zonwering bedrijven kids verkrijgbaar waar mee je hem schoon krijg. Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
FGR Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: bliksem niet doen er zijn bij de goede zonwering bedrijven kids verkrijgbaar waar mee je hem schoon krijg. Gevalletje kinderarbeid, mag denk ik niet... ;-) Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI. VU+ DUO VTI.
Sjattuh Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 @FGR De humor die spelvouten soms met zich meebrengt. @Bliksem Het zijn 'kits'. Dat is een verzameling objecten voor een bepaald doel. Bijvoorbeeld een schoonmaak kit. Kids zijn kinderen die je ook schoon kan laten maken. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sigma Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 stuur me maar een mail dan krijg je van mij het adres waar ze hem schoon maken en weer water dicht/afstotend maken is echt super. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
bliksem Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 mijn kids willem hem wel schoon maken tegen een goede vergoeding :-) yep kits zou het moeten zijn en kosten ongeveer 40 euro Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
groeselt Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 hoge druk gaat veel mee weg, algen en vuil maar schimmel puntjes zijn hardnekkig die blijven bij mij
naitsirhc Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Origineel bericht van: groeselt hoge druk gaat veel mee weg, algen en vuil maar schimmel puntjes zijn hardnekkig die blijven bij mij Zolang ze bij jou blijven heb ik er geen last meer van. De topic starter zal dus geen last hebben van schimmel puntjes... Und TschjuB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen