Ga naar inhoud

Windows 95 en skystar2 hd pci kaart kan ik daar de HD kanalen mee zien.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi allemaal ik heb een vraag,

ik heb hier nog een oude pc staan

pentium 4

processor 1.7

1 gig geheugen

nou wil ik daar een skystar2 hd pci kaart indoen.

ik wil win 95 installeren.

ik heb een cd kaart met alles erop en eraan.

zou ik dan die hd kanalen kunnen zien?

zonder dat het beeld vast loopt.

want op winxp loopt ie vast (geheugen processor probleem denk ik)

Geplaatst:

Nee, dat gaat niet werken. Simpelweg omdat de meeste codecs voor HDTV gebruik maken van extensies die niet op Windows 95/98 ondersteund worden. Sowieso, als je problemen hebt met je hardware onder Windows XP, dan zal Windows 95/98 ook weinig uitmaken.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

In theorie heb je gelijk alleen het geheugenbeheer in Xp is veel strenger. En in praktijk wil het onder deze oude os'en nog wel aardig draaien.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik heb een Skystar pc2 kaart op een AMD 4200+ pc met windows 7 en 1,Gb geheugen .Als software progdvd, SD gaat prima maar voor HD hapert het te vaak .

Waarschijnlijk cpu net niet snel genoeg in combinatie met te weinig geheugen . Met windows XP had ik hetzelfde zelfs nog iets meer haperingen .

Kortom vergeet het met je oude pc.

Skystar2, Philips 7141, dBox , Strong8100 sattracker2.0,

80cm schotel met 4 lnb's Astra 1, HB , Astra 2 en astra3

Geplaatst:

lepel er een videokaart in die het decoderen op zich kan nemen wink

mijn HTPC met een dual atom 1.6ghz + nvidia ion chipset decodeerd HD prima op zn GPU.. maar als ik het op de processor laat decoderen.. dan is het meer een diashow wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu
lepel er een videokaart in die het decoderen op zich kan nemen wink

mijn HTPC met een dual atom 1.6ghz + nvidia ion chipset decodeerd HD prima op zn GPU.. maar als ik het op de processor laat decoderen.. dan is het meer een diashow wink

Yep, goede videokaart erin voor het decoderen van de HP beelden en gaan als een banaan.
Geplaatst:

Wie zou er nog een investering doen van een nieuwe videokaart op zo'n gedateerd systeem om hd te kunnen bekijken. Zou hoogstwaarschijnlijk een pci kaart moeten zijn en dan nog op win95 ook. Schaf liever een compleet atom moederbord aan scheelt je een hoop ellende. Veel kan maar of het ook verstandig is, nee.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ruwebol
Wie zou er nog een investering doen van een nieuwe videokaart op zo'n gedateerd systeem om hd te kunnen bekijken. Zou hoogstwaarschijnlijk een pci kaart moeten zijn en dan nog op win95 ook. Schaf liever een compleet atom moederbord aan scheelt je een hoop ellende. Veel kan maar of het ook verstandig is, nee.

huh?

Over Kijkertje3:
Als er een AMD 4200+ in zit kan er nog steeds een PCI-E aansluiting opzitten (al is AGP waarschijnlijker). Waarom zou er voor win95 moeten worden gegaan (zal wel een reactie op de TS zijn)? Win7 draait er nu op al zal dat niet echt van harte gaan met maar 1GB intern. Win XP kan ook nog altijd en vergeet linux niet want daar kan ook het een en ander op/mee.

Ik heb zelf hier 2 HTPC/SAT systemen draaien met een AMD X2 4200+. De mainboarden die ik gebruik hebben AGP en PCI-E (Asrock 939DUAL-SATA2) en het systeem kan het allemaal gemakkelijk aan.

Natuurlijk is een Atom systeempje of moederbordje mooier zijn alleen dit had ik nog/toch in huis en zo heb/had ik ook meer ruimte voor uitbreidingen (oa. PCI slots). Dus als iemand thuis (oudere) hardware heb staan wat kan helpen om (goed) beeld te krijgen is (extra) geld uitgeven vaak zo zonde. wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen