Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een draaibare schotel systeem. Ik heb mijn kanalen lijst laten bepalen door Canal Digitaal (fast scan) naast dat ik een blind scan eventueel kan maken. De zenders indeling vind ik wel prima en ben daar wel tevreden mee. Het gaat mij om de belangrijkste zenders Nederland 1,2 en 3 en dan RTL 4 enzovoort.

Nu staan soms de volgorde van de zenders zo in elkaar dat mijn schotel steeds moet draaien als ik zap. Liever zou ik ook nog een lijstje willen zien die wat gesorteerd is op schotel. Dus alle zenders van 23.5 graden oost netjes bij elkaar. Dat is nu nog niet helemaal het geval.

Het lijkt me beter om de motor minder te belasten niet te vaak te gaan draaien. Als je nu aan het zappen bent moet je langer wachten op een bepaalde zender. Als de zenders allemaal bij elkaar stonden voor 1 satelliet positie kun je sneller zappen. Nu bekijk ik in de kanalen lijst welke zender op een andere positie zitten zodat ik net die ene zender ga overslaan. Voor mensen die een vaste opstelling hebben voor Astra 19.2/23.5/28.2 oost hebben hier geen last van.

Misschien is het een idee een extra kanalen lijst er op te zetten voor Canal Digitaal? Nu heb je ook al 2 soorten kanalen lijstje namelijk eentje voor SD en voor HD. Eentje voor de draaibare systemen?

Hoe hebben andere mensen dat? Of laat u de schotel lekker veelvuldig draaien?

Geplaatst:

bij mij staan ze apart gezet in mijn IPBOX9000HD twin tuner.Kan je makkelijk doen via PCeditor.Weet wel niet of die voor jouw box beschikbaar is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Indien het mogelijk is met je ontvanger zou je kunnen overwegen een zenderlijst van dit board op je box te zetten, er zitten er tussen die specifiek voor draaibaar zijn.

Geplaatst:

@RolandRoland

Hier met een CD gecertificeerde ontvanger (uiteraard) dezelfde ervaring. Mijns inziens zou het een stukje service van de leverancier zijn om rekening te houden met klanten die hun schotel niet volgehangen hebben met LNB's maar gebruik maken van draaibare systemen. Het probleem dat zich voorlopig nog wel blijft voordoen is het satelliethoppen van de zenders, voornamelijk tussen 19 E en 23,5 E. Zolang daar nog geen rust in is, blijf je met of een veranderende volgorde of onnodig draaiende rotoren zitten. Nadeel van de satellietvolgorde is wel dat over 2 satellietposities verdeelde themazenders zoals de zenders SPORT (nog) niet achter elkaar in de Fastscan lijst gezet kunnen worden. Hoewel, op kanaal 991 staat ook nog een verdwaald 19E Sport1 kanaal.

Geplaatst:

Klopt het lijkt me voor Canal Digitaal een kleine moeite om een extra scan lijst aan toe te voegen, maar dat kost wel extra bandbreedte. Ik vind eigenlijk dat er een scan lijst zou moeten zijn voor alle satellieten die je maar kunt ontvangen! Afgestemd op de grote van je schotel. Maar dat zal er wel niet van komen, ik vind de blind scan echt een uitkomst!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen