Ga naar inhoud

Andere schotel, meningen voor een goede setup gevraagd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen!

Ik ben beginnend satelliet-tv-kijker en heb een standaard kitje geinstalleerd gehad van mijn tv-leverancier (TVV).

Schotel en LNB (duo) gemonteerd, alles opgehangen, en het werkte allemaal naar behoren.

Echter viel me op dat ik bvb geen thema-zenders van Discovery Channel kon kijken.

Een telefoontje richting TVV gaf hier snel antwoord op.

Ik had een HD-receiver nodig, omdat deze zenders uitzenden in MPEG4 en mijn bijgeleverde philips receiver kon dit niet aan.

Ik het internet op, en heb me een VENTON HD200S besteld.

't Ding geïnstalleerd, firmware en bootloader update gedaan naar de meest recente versie, fastscan naar TVV kanalen, en hoppa! Beeld (ook op de mpeg4 kanalen).

Er valt me wel op dat mijn signaalkwaliteit best aan de lage kant is (19,2:40%, 23,5:30%), signaalsterkte zit beide rond de 80% (niet slecht veronderstel ik?)

Ik was bijgevolg op het idee gekomen om een andere schotel te kopen, en vraag bij deze jullie mening van welke LNB's, Diseqc switches, etc te gebruiken.

De bedoeling is om Hotbird, Astra 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen.

Ik had dit in gedachten:

78/88cm TRIAX schotel

4-weg multifeedhouder

4x Inverto Multiconnect Twin LNB

2x 4/1 Megasat Diseqc switch

Totaalprijs (inclusief verzendkosten en 88cm schotel): 125euro

Is dit een beetje een deftige setup?

Waar moet ik verder nog op letten?

Geplaatst:

Even 2 op opmerkingen, de Inverto Multiconnect Twin LNB zijn hele goede lnb's ,

alleen bij droog weer.

Ze mogen niet nat worden op neus van de lnb , dus ik denk dat je daar beter andere

lnb's voor in de plaats kunt kopen .

De Diseqc switch ken ik niet ,lijkt mij niet een van de beste ,daar zou ik een 4/1 emp century Diseqc switch voor in de plaats nemen, en een triax 88 cm ,dan moet goed komen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

misschien ook eens HIER kijken, hij wil het zelfde weten, alleen in twin uitvoering...misschien staat daar ook de oplossing voor je vraag...

Geplaatst:

Mijn setup zou (zoals aangegeven in eerste post) ook een twin uitvoering worden.

@satencom:

ik heb ook als optie de ALPS universal twin of smart titanium twin.

Ervaringen?

Bestaat er trouwens een vorm van lnb-paraplu, die groot genoeg is voor de 4 lnb's?

Ik heb dit gevonden:

SAT-PARAPROT_SNOW.JPG

Betwijfel echter of deze de 4 lnb's kan afschermen....

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Boullie
ik heb ook als optie de ALPS universal twin of smart titanium twin.
Ervaringen?

Ik gebruik Alps Quad LNB's en heb ook singles gebruikt in een eerder stadium, prima LNB.
Geplaatst:

als je een merk noemt moet je wel het type vermelden dat volgens ervaringen niet zo lekker werkt met regen

de normale, de Inverto Black Premium is prima, nooit geen last

overigens pure sneeuw op je LNB blokt geen HF signaal van de schotel het diffundeerd (verstrooit) en op die afstand is het niet meetbaar in reductie.

meet maar

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Vermits het in België meer vochtig is, dan dat we het hier "droog" kunnen noemen zal het dus een andere moeten worden :P.

Momenteel zit de keuze bij de ALPS lnb's (twin/quad, valt nog wat te bekijken).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
als je een merk noemt moet je wel het type vermelden dat volgens ervaringen niet zo lekker werkt met regen

de normale, de Inverto Black Premium is prima, nooit geen last

overigens pure sneeuw op je LNB blokt geen HF signaal van de schotel het diffundeerd (verstrooit) en op die afstand is het niet meetbaar in reductie.
meet maar

Ik veronderstel dat Gerard 76 het hier over de Inverto Multiconnects heeft, aangezien ik deze had voorgesteld in mijn eerste post smile
Geplaatst:

hoort dit niet thuis in het schotel topic?

Geplaatst:

inderdaad, het gaat hier over de smalle lnb's...

als iemand zich geroepen voelt dit topic te verplaatsen naar het 'schotelpark' (hoewel ik dit eerder een topic vind voor mensen die al reeds een schotel hebben, en hier wat over kwijt willen), doe gerust smile

Geplaatst:

Nog even over die inverto multiconnects.

Ik gebruik ze al een tijd. Het zijn prima LNB's. Vocht is inderdaad wel een probleem de signaalkwaliteit wordt er soms wat slechter door de signaalsterkte niet. Het effect is bij S2 (zeg maar HD uitzendingen) het best zichtbaar.

Beelduitval heb ik er niet door. Misschien is de keuze van de ontvanger die je bij deze LNB's gebruikt ook heel belangrijk en goed uitrichten helpt volgens mij ook.

Ik zou vanwege de vochtkwestie die op dit forum ook al uitgbreid is besproken nu niet meer voor deze LNB's kiezen.

Het iets naar voor of achter verschuiven van de LNB in de houder gaf bij mij overigens een flinke vermindering van het negatieve effect op de signaalkwaliteit. Verdere extra maatregelen tegen het vocht heb ik niet genomen.

Succes

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen