Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

weet iemand hoe ik in de dreambox deze instelling aan het werk krijg.De bedoeling is dat de motor alle satellieten afgaat, behalve astra 3 die gelijk werkt als ik naar astra 1 draai.

Geplaatst:

Gebruik je een duo lnb hier voor, wand je zegt dat je de 19,2 en 23,5 op een

positie kunt ontvangen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik kijk meestal astra 1 en ook astra3...ik wil hier tussen zappen zonder dat de motor draait...daar heb ik de monoblock voor. Overige satelietten wil ik met de motor benaderen.

Ik heb in de dreambox nu zo ingesteld dat ik de monoblock gebruik, maar als ik naar hotbird wil dan moet ik de instellingen veranderen naar usals...en volgens mij is het toch mogelijk om allebei te laten werken in de dreambox

Geplaatst:

Ik weet niet of dit wel lukt, maar je zou het kunnen proberen in Configuratiemodus geavanceerd

en DISEqC-modus 1.1 voor de 19 ,2 en 23,5

en DISEqC-modus 1.2 voor motor

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Als ik in de dm800 de geavanceerde instellingen doe en bijv astra 1 instel, dan pakt hij dezelfde instellingen voor alle satellieten. Hoe kan ik ieder satteliet apart instellen?

Geplaatst:

Je werkt in dat menu van boven naar beneden.

Dus eerst de satelliet,dan lnb nummer,enz...

Daarna weer naar boven en met links/rechts

de volgende satelliet kiezen.

Maar dit is voor jou niet nodig.

De eerdergenoemde AA en AB configuratie is afdoende.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Je werkt in dat menu van boven naar beneden.
Dus eerst de satelliet,dan lnb nummer,enz...

Daarna weer naar boven en met links/rechts
de volgende satelliet kiezen.

Maar dit is voor jou niet nodig.
De eerdergenoemde AA en AB configuratie is afdoende.

het probleem is als ik bij astra 1 op AA zet dan doet ie dat ook automatisch bij astra 3. En andersom precies hetzelfde. Ik kan dus op een of andere manier de satellieten niet apart instellen
Geplaatst:

Het punt is dat je de motor moet wijsmaken dat zowel Astra 1 en Astra 3 op één positie zitten, omdat je gebruik wil maken van de duolnb, dus de motor draait niet als je tussen deze 2 sats zapt.

Pas als dit goed is ingesteld moet je de AA en AB instelling doen. Als je op Usals blijft gaat het niet werken, (tenzij je de satXML gaat bewerken). Dus eerst voor beide Astra's vaste posities instellen op de rotor instellingen, dan AA en AB instellen.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:

Als je eenmaal de juiste instellingen hebt gedaan werkt het prima. Ikzelf heb deze opstelling met 4 LNB's vast en toch draaibaar op EEN schotel. Werkt zowel met Usal-motor als met motor waar je zelf de posities van de satellieten vastlegt.

Als je belangstelling hebt wordt dit stap voor stap uitgelegd.

foute link verwijderd

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen