Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom heet de eeprom file van Satori eigenlijk NO_EPG?

De EPG werkt toch gewoon via de 'e'?

Geplaatst:

Als je de thread van Pioneer en/of Philips zou nalezen, zou je kunnen lezen wat er aan de hand is.

In de oorspronkelijke FW wordt de EPG via de eeprom 'bestuurd' zou je kunnen zeggen. C+ heeft ooit bedacht om via deze EPG ingang de hobby-kaartjes uit te schakelen. Als 'oplossing' is toen bedacht om de EPG via de FW op te lossen em de weg via de eeprom uit te zetten. Daarom zie je in de Pioneer/Philips threads nog wel eens het voorstel om alleen de eeprom te vervangen. Je bereikt daarmee dat de attacks uitblijven, maar dan ben je wel je EPG kwijt. Dit verwisselen lukt niet altijd omdat settinglijst en eeprom bij elkaar horen.

Het uitzetten moet wel op de goede manier gebeuren omdat er ook nog een checksum overheen berekend werd. Deze berekening heb ik ook een tijd geleden ook onder Pioneer gepost.

Alert opgemerkt!!

Groeten

Satori

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb sinds vorige week een werkende set (dankzij Satori). Ik heb ondertussen ontzettend veel gelezen, maar toevallig niets opgemerkt over EPG. Als je het vervelend vindt dat er vragen gesteld waar jij misschien als antwoord hebt gegeven moet je niet opnieuw antwoorden. Je kan van mij onmogelijk eisen dat ik al jou 750 postings gelezen heb. Dus dat 'alert opgemerkt!!' mocht je wel achterwege laten.

Geplaatst:

Het spijt me als mijn opmerking negatief overkwam. Dat 'alert opgemerkt' was namelijk positief bedoeld. Veel mensen nemen dingen gewoon aan zonder vragen te stellen. Dus ik vond het positief dat je wel kritisch was en ik vond het een leuke vraag. Dat is ook de reden waarom ik je vraag naar eer en geweten beantwoord heb.

Ik heb even de berekening opgezocht. Zie hieronder.

EPG-berekening

Groeten

Satori

Geplaatst:

Sorry..dat ik je verkeerd begrepen heb en dat ik gelijk in de aanval ben gegaan.

Ik ben erg druk bezig me te verdiepen. Ik heb vele vragen. De meeste probeer ik op te zoeken. Als ik geen antwoord vind ga ik die hier stellen, maar er zal vast wel eens een onnozele vraag tussen zitten.

Let's shake hands

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen