clark-kent Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik ben al een poos een tevreden gebruiker van MythTV. Ik gebruik het ook als satelliet ontvanger voor Canal Digitaal. Twee DVB-S tuners gebruiken NewCS 1.65 en vdr-sasc-ng voor de decryptie. Dit alles draaide feiloos. Kaartupdates kwamen netjes binnen en meerdere opnames werden dagelijks probleemloos gemaakt. De afgelopen weken hebben we echter regelmatig dat opnames mislukken. Met LiveTV gebeurt dat ook regelmatig dat we dan LAMc zien ipv LAMC tijdens het afstemmen. Als we dan meerdere afstempogingen doen, dan pakt ie uiteindelijk wel de zender, maar soms zijn er wel 5 pogingen nodig. De configuratie van het systeem is onveranderd de laatste weken. Ik heb ook al een week gehad dat het probleem helemaal weer weg was. Ik heb al gekeken of het signaal beinvloed was door het weer, maar de signaalkwaliteit blijft (volgens de driver) zo'n 70% en de BER blijft 0. Die eerste zou wellicht hoger kunnen zijn, maar ik begreep al Googlend al dat een BER van 0 in principe voldoende moet zijn. Kaartupdates kunnen het volgens mij ook niet zijn, want de vervaldata staan altijd 2 maanden vooruit en na 10 dagen worden ze weer bijgewerkt. Heeft iemand van jullie met een vergelijkbare setup hier ook last van? Er zou natuurlijk ook iets in de DVB streams kunnen zitten. Bij een mislukte tune poging zie ik nergens foutmeldingen in de log die me verder kunnen helpen. Sasc-ng lijkt gewoon plots te stoppen halverwege een afstempoging zonder aan te geven waarom. Benieuwd naar ervaringen van anderen (en oplossingen als die er zijn!)
Lamko Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik vindt de Mythtv signaal indicator waardeloos pak eens wat anders ! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
clark-kent Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Geplaatst: 16 januari 2011 Als signaal indicator heb ik ook de waarden bekeken die bij szap getoond worden. Die tonen geen opvallende dingen. Tijdens het TV kijken heb ik trouwens nooit last van blokken door het beeld. Pas als er een wolkbreuk is dan merk ik bij het TV kijken wel dat het signaal aangetast is.
clark-kent Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Het probleem is er nog steeds en ondertussen heb ik van alles al geprobeerd, maar ik kan het niet vinden. Inmiddels weet ik dat het probleem zich ook voordoet als ik szap probeer. Ook dan zie ik dat in sommige gevallen de connectie met NewCS niet gestart wordt en dus de decryptie ook niet. Het zal dus niet aan MythTV liggen als het ook met szap mislukt. De signaalkwaliteit heb ik met femon bekeken en die geeft aan dat de snr rond de 85% zit en de ber 0 is. Googlend kwam ik erachter dat dit de twee waarden zijn die er toe doen en dat de ber berekend wordt op de TS stream, dus er wordt wel degelijk iets ontvangen. Voor de zekerheid heb ik zelfs een andere LNB geprobeerd om uit te sluiten dat daar iets aan kon mankeren. Omdat de connectie met NewCS niet tot stand kwam heb ik ook Oscam geprobeerd, maar dat geeft precies dezelfde resultaten, dus is het niet aannemelijk dat NewCS dit veroorzaakt. Mijn vermoeden is dat sasc-ng niet altijd ziet dat de stream versleuteld is en daarom niet de connectie met de cardserver start voor de decryptie. Dat zou wel verklaren waarom ik ondanks alle debug opties geen foutmeldingen zie omdat sasc-ng denkt dat alles prima in orde is. Herkent iemand anders dit bij Canal Digitaal streams?
Lamko Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Maar doet het probleem zich ook met FTA voor liefst testen zonder Sasc-ng ? Anders lijkt mij het gewoon aan de tuner te liggen ik ben ook al met mijn tweede dvb-t kaart bezig ! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
clark-kent Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 FTA werkt altijd prima. Daarmee mis ik geen opname.
Lamko Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Maar het log laat helemaal niks zien gebeurt het bijv. voor dat je van de cardserver wat krijgt of de verwerking ervan ? Evt kun je met gdb je sasc-ng debuggen maar zonder een beetje C kennis wordt dit echt moeilijk. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast satire Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Geen enkel probleem gehad met da sat ontvangst van Can. dig. de laatste tijd. Heb je misschien een ongelukkige update gehad?
clark-kent Geplaatst: 8 februari 2011 Auteur Geplaatst: 8 februari 2011 Misschien dat dit samenhangt met het gebruik van de optie sid-unseen van sasc-ng. Deze had ik ingeschakeld omdat om de zoveel tijd opnames mislukten met de melding "Already seen sid xxxx" in de sasc-ng logfile. Als ik die optie dan gebruikte met de sid in kwestie dan kon ik weer prima op die transponder afstemmen. In een ander forum suggereerde iemand dat deze optie mogelijk problemen had met het parsen van de lijst sids welke als "gezien" beschouwd moeten worden. Nu ik deze optie weglaat bij het opstarten dan zie ik tot nog toe geen afstemproblemen. Dit zou op zich een oplossing zijn totdat er weer eens iets in die stream zit waarvoor ik die sid-unseen optie aan moet zetten. Ik test het voorlopig zonder die optie ingeschakeld.
clark-kent Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Het lijkt er inderdaad op dat de optie --sid-unseen bijwerkingen heeft. Zonder deze optie werkt het prima, en met deze optie heb de eerder beschreven problemen. Ik heb een vraag op het Happysat forum achtergelaten. Misschien dat iemand een patch aan kan dragen daar. Helaas ben ik niet thuis in programmeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen