SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Ik heb 3 tuners in mijn DM8000 (1 bijgeprikt dus). A : Astra 1, 2, 3 B : Astra 1, 2, 3, hotbird C : Equal to B In settings : Preferred tuner Auto Ik stel me zo voor dat als ik van 2 verschillende transponders wat opneem, dat ie tuner A en B gebruikt, en dat ik dan nog steeds naar de hotbird kan kijken via tuner C. Echter, als ik RTL5 en NET5 aan het opnemen ben, dan is er geen enkele zender van de hotbird beschikbaar, Astra's wel. Dus zal hij tuner B en C wel gebruiken, voor de opnames. Is dit normal behaviour ? Kan ik zien welke tuner waarvoor wordt gebruikt ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Gerard 76 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Sommige skins geven dat aan ja. Bij de magic HD skin licht een tuner geel op bij een opname en groen als je er naar kijkt. Dit gebeurt ook zo bij sommige andere skins. Waarom sluit je tuner C niet apart aan? Oh ja,allemaal S2 tuners? of is tuner C een tuner uit een 7025?
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Sommige skins geven dat aan ja. Bij de magic HD skin licht een tuner geel op bij een opname en groen als je er naar kijkt. Dit gebeurt ook zo bij sommige andere skins. Waarom sluit je tuner C niet apart aan? Wat bedoel je met apart aansluiten ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Gerard 76 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Gewoon,een eigen config geven, en niet "gelijk aan tuner B of A" selecteren. Ik denk dat dat 't euvel is bij jou.
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Gewoon,een eigen config geven, en niet "gelijk aan tuner B of A" selecteren. Ik denk dat dat 't euvel is bij jou. Ah, ga ik proberen. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Gewoon,een eigen config geven, en niet "gelijk aan tuner B of A" selecteren. Ik denk dat dat 't euvel is bij jou. Top !!! Dat werkt inderdaad :-) Thnx. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
guppje29 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Bij Pli kan je voorkeur tuner op geven. zet die eens op tuner C. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: guppje29 Bij Pli kan je voorkeur tuner op geven. zet die eens op tuner C. Waarom C ? Dan neem ik al eerste op op 1 van de tuners met de meeste sats. Dat is niet handig. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Sigma Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Waarom hebben niet alle tuners alle sats dan is je probleem toch op gelost???? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: Sigma Waarom hebben niet alle tuners alle sats dan is je probleem toch op gelost???? Goede vraag, ik zal het uitleggen. Ik had voorheen een installatie met 3 Dual LNB's. Zo ontving ik Astra 1, 2 en 3 op een DM8000 met 2 tuners. Toen ging ik verhuizen, wilde ik ook TV op zolder en ik wilde er een tuner bij prikken in de DM8000. De koppen werden dus vervangen door 3 QUAD LNB's, wederom voor Astra 1, 2 en 3. Toen had ik een idee, als ik toch 3 Dual LNB's overhoud, dan kan ik er net zo goed 1 gebruiken om bij te plaatsen voor een extra satelliet, en dat werd de Hotbird. Uit dit verhaal kun je opmaken dat ik slechts op 2 (B & C) tuners de Hotbird heb en op alle 4 de tuners (A, B, C en zolder) de Astra 1, 2 en 3. Als de Hotbird echt belangrijk zou zijn, dan zou een extra Quad LNB zin hebben, maar ik pak de Hotbird alleen maar omdat ik die Dual LNB toch had liggen. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
guppje29 Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 C omdat hij die dan als langste vrij houd om te kunnen zappen bij opnames. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
SnijdeA Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: guppje29 C omdat hij die dan als langste vrij houd om te kunnen zappen bij opnames. Ah, helder, thnx. Dus de preferred is degene die vrij wordt gehouden. Dat zal ik onthouden voor als ik tegen problemen aan loop, voorlopig lijkt het opgelost. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen