Ga naar inhoud


Compleet nieuwe set


Gast Frustie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw in de satelliet-wereld en een echte leek.

Heb wel het forum wat doorgelezen maar veel van dit alles is abracadabra voor mij.

 

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wilde graag een schotel aanschaffen. Graag wil ik een zo'n groot mogelijk aanbod aan zender in HD-kwaliteit.

 

Verder kijk ik veel sport, met name voetbal.

 

Ik zat te denken om het Entertainment HD pakket van Canaldigitaal te nemen.

De hele set wordt dan geinstalleerd door een monteur en bovendien krijg ik alles in bruikleen.

De volgende decoder + schotel zit erbij:

 

HD-ontvanger: Philips DSR 8121

Moderne Triax schotel

DUO LNB, dus geschikt voor ASTRA 1 en ASTRA 3

 

Ik zou graag zoveel mogelijk zenders willen ontvangen die voetbal uitzenden, uit verschillende landen.

Heb ik dan genoeg aan een set die Astra 1 en 3 ontvangt?

Of is het aan te raden om Hotbird of een andere sat te kunnen ontvangen?

Is de bijgeleverde ontvanger wat?

Ik las dat er ontvangers zijn die smartcards kunnen lezen waarmee je met je juiste keys bepaalde betaalzenders kunt ontvangen. Geldt dit dan ook voor voetbal of hebben we het hier alleen over de erotiek?

 

Zouden jullie mij zo'n standaard ontvanger van Canaldigitaal aanraden of liever een speciale ontvanger die allerlei smartcards kan ontvangen?

En zo'n speciale ontvanger, is het dan makkelijk om smartcards te krijgen met de juiste keys erop om betaalkanalen te kunnen ontvangen? Bijvoorbeeld Sport1 of Sky of zo.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een voorbeeldje:

Op Skysports 3 is Colchester - Bournemouth te ontvangen.

Deze zendt uit op Astra 2B encryption Videoguard en op Astra 4A (Viasat Football)

 

Ander voorbeeld:

Op Nova Sport komt Portimonense - Sporting Braga

Deze zendt uit op Astra 3A encryption Cryptoworks

 

Ik neem aan dat ik met die set van Canaldigitaal dergelijke wedstrijden niet kan ontvangen.