Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ok ik heb het gevonden

het instaleert niet van zelf

je dounload de emulator die je wil je pakt die uit en je zet de files in de DIR hij aan geeft dus

/usr/bin zet je de emulator

en in /usr/script zet je de emulator.sh file

deze doe je ook rechten toekennen

in dit geval chmod 777

ik heb dit gedaan met cccam en met mgcamd

alen zo werkt het

LETOP

dat je u .cfg .chanelinfi .camprio enz ... in de map /var etc moet zetten

NA EEN REBOOT KAN JE ZIEN DAT U EMU ER IN ZIT EN WERKT

ik hoop dat men hier iets aan heeft

djin

• Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Wat is nou eigenlijk precies de reden waarom de softcams niet meer te downloaden zijn via bleupanel. Wie weet wat daar achter zit??

groeten

Humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Geplaatst:
Origineel bericht van: humaxxx
Wat is nou eigenlijk precies de reden waarom de softcams niet meer te downloaden zijn via bleupanel. Wie weet wat daar achter zit??

groeten

Humaxxx

Hallo User,

das IhaD stellt die Weichen für eine sichere Zukunft.

Nach eingehender Prüfung der Rechtslage und immer strenger werdender Vorschriften bzw. Gesetzen betreffend des digitalen Copyrights haben wir entschieden, dass es in unserem Forum ab sofort keinen Support mehr für Softcams aller Art geben wird. Das betrifft auch den Bereich Homesharing.

Wir haben diese Grauzone hier lange mit viel Bedenken geduldet und diskutieren bereits seit ca. einem Jahr intern unser Vorgehen in dieser Angelegenheit.

Es hat sich in der Vergangenheit ja leider immer wieder gezeigt, dass viele Leute sich nicht an die Boardregeln gehalten haben und versucht haben, trotzdem hier Support z.B. für Internet Card Sharing zu erhalten. Damit ist jetzt endgültig schluß.

Da unsere Server in Deutschland stehen, was wir sicher nicht aufgeben werden, unterliegen wir auch der deutschen Rechtsprechung.

Wir meinen, dass es viel interessantere Bereiche rund um die Dreambox gibt. Man sieht das an den vielen Leuten hier, die an der Box in vielfältiger Art entwickeln.

Um das nicht zu gefährden und den Betrieb des IhaD's sicher aufrecht erhalten zu können haben wir uns zu diesem Schritt entschlossen.

Die entsprechenden Bereiche werden mit sofortiger Wirkung gelöscht. Ebenso wird es keinen automatischen Download von Cams im BluePanel mehr geben.

Wir sind uns sicher, dass Ihr auch weiterhin Freude und Support hier haben wollt und das Ihr unsere Aktion unterstüzen werdet!

Danke

Euer IhaD-Team

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:
Origineel bericht van: satfanatic
Origineel bericht van: humaxxx

groeten

Humaxxx

Hallo User,

das IhaD stellt die Weichen für eine sichere Zukunft.

Nach eingehender Prüfung der Rechtslage und immer strenger werdender Vorschriften bzw. Gesetzen betreffend des digitalen Copyrights haben wir entschieden, dass es in unserem Forum ab sofort keinen Support mehr für Softcams aller Art geben wird. Das betrifft auch den Bereich Homesharing.

Wir haben diese Grauzone hier lange mit viel Bedenken geduldet und diskutieren bereits seit ca. einem Jahr intern unser Vorgehen in dieser Angelegenheit.

Es hat sich in der Vergangenheit ja leider immer wieder gezeigt, dass viele Leute sich nicht an die Boardregeln gehalten haben und versucht haben, trotzdem hier Support z.B. für Internet Card Sharing zu erhalten. Damit ist jetzt endgültig schluß.

Da unsere Server in Deutschland stehen, was wir sicher nicht aufgeben werden, unterliegen wir auch der deutschen Rechtsprechung.

Wir meinen, dass es viel interessantere Bereiche rund um die Dreambox gibt. Man sieht das an den vielen Leuten hier, die an der Box in vielfältiger Art entwickeln.

Um das nicht zu gefährden und den Betrieb des IhaD's sicher aufrecht erhalten zu können haben wir uns zu diesem Schritt entschlossen.

Die entsprechenden Bereiche werden mit sofortiger Wirkung gelöscht. Ebenso wird es keinen automatischen Download von Cams im BluePanel mehr geben.

Wir sind uns sicher, dass Ihr auch weiterhin Freude und Support hier haben wollt und das Ihr unsere Aktion unterstüzen werdet!

Danke

Euer IhaD-Team

Hiermee draait IHAD zichzelf de nek om, ze maken van de DreamBox een wel hele dure "free to air" ontvanger, met hun Gemini project.
Geplaatst:
Origineel bericht van: dark-angel-djin
ok ik heb het gevonden

je dounload de emulator die je wil je pakt die uit en je zet de files in de DIR hij aan geeft dus
in dit geval chmod 777

alen zo werkt het

LETOP

djin

.... hoe en/of waar doe ik die chmod rechten toekennen ?

Geplaatst:

Zoek effe op Google naar deze plugin:

tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel

Daar zit alles in wat je nodig hebt aan addons.

Installeer deze plugin via het menu, of zet hem in /tmp

Geef via het programma DCC (in telnet) de opdracht:

opkg install /tmp/tunisiasat-addons-manager_2.1_mipsel.ipk

De plugin staat na installatie in het menu, applicaties.

Grts.

Geplaatst:
ok ik heb het gevonden

in dit geval chmod 777

alen zo werkt het

LETOP

djin

#cd /usr/bin
# chmod 777 ( filename )
#cd /usr/script
#chmod 777 ( filename )
Geplaatst:
ok ik heb het gevonden

in dit geval chmod 777

alen zo werkt het

LETOP

djin

#cd /usr/bin
# chmod 777 ( filename )
#cd /usr/script
#chmod 777 ( filename )

Sorry, maar kan die chmod files nergens vinden ! blush

Geplaatst:

Die "files" heten ook geen chmod..!!

Eerst moet je het bovenstaande downloaden(softcam menu enz..) en volgen wat hun schrijven.

Daarna zie je b.v na de herstart een naam "softcamCCcam.sh"die doe je even de juiste rechten geven...777 het hoeft niet speciaal te gebeuren via commando's heel veel FTP programma's bieden ook het stukje extra om gewoon de juiste vakjes aan te vinken tot 777 en daarna op te slaan.

Succes

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:
Origineel bericht van: kimadi

Die "files" heten ook geen chmod..!!

Eerst moet je het bovenstaande downloaden(softcam menu enz..) en volgen wat hun schrijven.
Daarna zie je b.v na de herstart een naam "softcamCCcam.sh"die doe je even de juiste rechten geven...777 het hoeft niet speciaal te gebeuren via commando's heel veel FTP programma's bieden ook het stukje extra om gewoon de juiste vakjes aan te vinken tot 777 en daarna op te slaan.

Succes

Gr.Kimadi

Met Dcc klik je de file aan met je rechtermuistoets en klik op "Attribute" daarmee stel jij je Chmod in Kies wel de juiste waarde.
Geplaatst:

Dank je Loui (K).

Nu is het mij duidelijk waar te vinden. Heb even bij die files gekeken, bij mij staat alles op 755 !

Is dat ook oke ?

En wat wil dit nou precies zeggen ?

Geplaatst:

omdat in linux sisteem moet je bestanden pebaalde rechten geven

-aleen lezen

-leezen schrijven

-uitvoerbaar bestand

enz.....

duss minimaal 777 uitvoerbar maken zo dat die ook kan werken

we gaan geen uitgeb linux bespreken neem ik aan

maar je moet die files wat je per ftp er in hebt gezet de bestand wat je in /usr/bin zet rechten geven en ook de bestand die je in /usr/script zet want dat is de start en stop file zullen we maar noemen

de files wa je in etc en in keys zet enz moet je niet rechten geven ( let op voor gbox kan het zijn dat wel moet )

Geplaatst:

Het is jammer dat z'n stabiele omgeving als Gemini 2 (V5.1) nu ineens in chaos eindigt.

Jet moet nu eerst een andere icvs image laden en daarna de gemini 3 plugin er in laden.

En blijkbaar kan je de cccam software niet meer downloaden via the blue panel maar moet je het manueel doen met alle gevolgen van dien.

Jammer dat zo'n stabiele omgeving eindigt in een chaos.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen