mauspartyhouse Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Gisteren bij mn broer zijn nieuwe Duo voorzien van PLI 1.0 en geinstalleerd voor o.a. cs Toch maar voor de zekerheid voor PLI 1.0 gekozen. Het werkt als een trein en het instellen is kinderspel. De LAN verbinding kwam automatisch tot stand, diverse plugins installeren is echt super simpel. En dat voor iemand die tot gisteren nog nooit E2 en PLI gezien had. ET8000
Tonskidutch Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Tja heeft iemand anders beweerd dan? veel plezier ermee Second Life Mungo Parker
geronnimo Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Ik lees op dit forum dat de meeste mensen PLI installeren, ik heb vanaf het begin mijn VU+ VTI gebruikt en ben helemaal tevreden, maar waarom gebruiken de meesten PLI ????
Gast Duolist Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 PLi is (bij mijn weten) de enige die echt een eigen image maakt, met daarin een flink aantal forse verbeteringen t.o.v. Enigma2. De overige imagemakers gebruiken het fabrieksimage en plakken daar een paar dingetjes aan. En zo zijn er ook weer imagemakers die PLi-images gebruiken en daar weer wat aan plakken. Ga nu niet vragen wat er allemaal is verbeterd in PLi, want dat is echt teveel om op te noemen. Maar voor mij een dagelijkse vreugde zijn de globale taalinstellingen (voor audio en ondertitels), de kwaliteit van TT-ondertitels en het flexibele gebruik van de movielist. Om nog maar te zwijgen van die mooie Magic-HD skin en nog veel meer ......
metoo Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 ik denk o.a: Omdat het een Nederlandse image bouwer is. Er veel support is van team members hier op het board en op het eigen Pli forum. Ze innovatief zijn, veel door hun ontwikkelde dingen vind je (later) in 1 of andere vorm terug bij anderen. bv. epg support in het verleden nu XMLTV, teletext cache, program tijdsduur balkjes, autobackup + autoinstall, autolanguage +subtitle settings in E2 etc. (ik ben vast niet gvolledig) evt hickups zijn soms een dag later met een update vaak weer verholpen/verbeterd. Veel eigenaren van een Vuduo hebben Pli waarschijnlijk ook op hun dreambox (of gehad) Het is opensource, en ook heel boeiend om de ontwikkeling te volgen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Smolly Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 opensource ,chauvinisme (ik ben belg , maar toch )werkt goed en uiterst stabiel , en eens je magic HD skin gewoon bent met het bekende gebruiksgemak ??? , nee dan kan je niets anders meer bekoren . Beetje liefde op het eerste gezicht .
Tw-er Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Dat was hier hetzelfde: openpli erop en alles gaat quasi vanzelf ;-) Ik kom van een inverto en daar moest ik ook steeds updaten en rebooten enz dan is de Vu veel gebruiksvriendelijker eens je alles een (beetje) op een rij hebt. Heb tot hiertoe nog nooit een vastloper gehad en met de iverto bijna dagelijks. Soms gaat het zappen en beetje trager en de timeshift heeft ook een beetje tijd nodig maar super tevreden over mijn Vu'tje en ik hoor de madam ook niet teveel zagen dus.....;-)))) Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist PLi is (bij mijn weten) de enige die echt een eigen image maakt, kwam dit tegen van een liefhebber, jij dus Duolist, maar heb er geen probleem mee. laat een ieder gewoon ontdekken wat leuk werkt en welk image bij jou past. ciao Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: Duolist PLi is (bij mijn weten) de enige die echt een eigen image maakt, Kwam dit tegen van een liefhebber, jij dus Duolist, maar heb er geen probleem mee. Laat een ieder gewoon ontdekken wat leuk werkt en welk image bij hem past. Ik begrijp de relatie niet tussen het citaat en jouw reactie. Het klopt toch wat ik zeg? Of ken jij een andere imagemaker die een echt eigen image maakt (Ik niet in ieder geval, maar het kan best zijn dat ik er ergens één over het hoofd heb gezien)? En dan nog wel van een zodanige kwalieit dat veel van de innovaties later bij DM zelf zijn terug te vinden! En uiteraard kan iedereen lekker zelf proberen wat hem het beste voegt, dat is nu juist het mooie van "open" ontvangers. En dat gebeurt ook volop, en ik zal in de verste verte niet proberen anderen daarvan af te houden. Zelf zien is per slot van rekening de beste leermeester.
deeejeee Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: Duolist PLi is (bij mijn weten) de enige die echt een eigen image maakt, Kwam dit tegen van een liefhebber, jij dus Duolist, maar heb er geen probleem mee. Laat een ieder gewoon ontdekken wat leuk werkt en welk image bij hem past. Ik begrijp de relatie niet tussen het citaat en jouw reactie. Het klopt toch wat ik zeg? Of ken jij een andere imagemaker die een echt eigen image maakt (Ik niet in ieder geval, maar het kan best zijn dat ik er ergens één over het hoofd heb gezien)? En dan nog wel van een zodanige kwalieit dat veel van de innovaties later bij DM zelf zijn terug te vinden! En uiteraard kan iedereen lekker zelf proberen wat hem het beste voegt, dat is nu juist het mooie van "open" ontvangers. En dat gebeurt ook volop, en ik zal in de verste verte niet proberen anderen daarvan af te houden. Zelf zien is per slot van rekening de beste leermeester. Je hebt er idd een over het hoofd gezien, het ruDREAM team is de enige image maker die een compleet eigen image maakt die een geheel eigen opzet heeft. De rest is allemaal min of meer hetzelfde. DM8000 ruDREAM Infinity X
Gast Duolist Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: deeejeee .....Je hebt er idd een over het hoofd gezien, het ruDREAM team is de enige image maker die een compleet eigen image maakt die een geheel eigen opzet heeft. De rest is allemaal min of meer hetzelfde. Interessant: ga ik zeker eens naar kijken. Kan je me aan een link helpen: ik kan hem echt niet vinden.
Edwin024 Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Om nog maar te zwijgen van die mooie Magic-HD skin en nog veel meer ...... Om nou je eigen skin zo op te hemelen gaat toch wel wat ver hoor. Ik gebruik bijvoorbeeld LT6 en die heeft echt minder problemen dan jouw skin. Op een TV zonder ook maar enige opblaasellende valt bij jouw skin nog wel wat weg.... Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Gast Duolist Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Merkwaardig: ik heb Magic-HD gemaakt naar aanleiding van opmerkingen dat delen van schermen bij sommigen buiten beeld vielen. Het is natuurlijk altijd een compromis: met hoe meer overscan je rekening moet houden, hoe minder nuttige ruimte je over houdt. En bovendien is er dan op TV's met minder overscan een heel grote ongebruikte rand rondom. Uiteindelijk is deze versie het geworden: bestand tegen 5,5% overscan. Dat is behoorlijk wat, en ik heb nog van niemand klachten gehoord. Als jij die wel hebt, betekent dat dus dat je TV een heel grote overscan heeft. Overscan op HD-TV hoort eigenlijk helemaal niet, en is een overblijfsel uit het analoge tijdperk. Voor de TV's die niet op overscan zijn ingesteld (en dus echt HD wergeven) is er de Magic-EHD skin: daar wordt alle ruimte gebruikt. Overigens: als er echt problemen zijn, is het jammer dat die niet zijn gemeld. Althans: ik kan me geen klachten herinneren. En ophemelen? Dat was met een knipoogje bedoeld hoor.
Edwin024 Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Mijn nieuwe Panasonic Plasma heeft 0 conversie.... En toch valt bij de plugins download sectie bij jouw skin het woordje download weg aan de onderzijde rechts van de twee mogelijkheden. En "om maar te zwijgen van" vind ik behoorlijk ophemelend Bovendien vind ik LT6 en Blue Shadow gewoon fraaier... Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)
Gast Duolist Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Oh: je hebt het over één minuscuul foutje dat al een tijd geleden is verholpen! Sjonge jonge, waar praat je over..... En ja: dat bedoeld ik dus met een knipoogje. Over smaak valt niet te twisten, dat is hier ook weer duidelijk. Je moet uiteraard lekker gebruiken wat je zelf het mooiste of prettigste vindt. Dat is nu juist het fijne van dit soort systemen. De Magic-serie is gemaakt om op stijlvolle manier informatie te verstrekken, zonder dat de aandacht wordt afgeleid door allerlei tierelantijntjes. Veel mensen vinden dat prettig, sommigen geven de voorkeur aan visuele opsmuk. Maar niemand heeft even een linkje naar ruDREAM? Ik zal wel vreselijk stom zoeken, maar ik kan hem echt niet vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen