Ga naar inhoud


SAB Titan II HD Combo


Gast amateurtje

Aanbevolen berichten

Gast amateurtje

Ik woon in Frankrijk. Heb net bovenstaand apparaat( SAB Titan II HD combo) gekocht om de Canal Digital zenders te kunnen ontvangen maar ook de zogenaamde TNT zenders (DVB-T)

 

De zenders uit de eerste categorie ontvang ik prima via ASTRA 19.2

 

De TNT ( télévision numérique terrestre) zenders moeten ook te ontvangen via ASTRA 19.2 maar bij de installatie geeft ASTRA 19.2 hier geen signaal. Het lijkt wel of ik eerst iets moet veranderen om ook op deze tuner signaal te krijgen ???

 

Kan iemand me helpen want hier is niemand die er verstand van heeft dus is mijn hoop op dit forum gericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is blijkbaar een combo-apparaat, waarbij je satelliet en terrestrische televisie combineert.

 

De satellietontvangst werkt blijkbaar zonder probleem, want je ontvangst CDS via Astra 19,2.

 

De TNT-zenders komen in principe via een ouderwetse televisie-antenne en die moet je dan aansluiten op de DVB-t antenne ingang van het toestel.

 

Er bestaan ook TNT-sat ontvangers, maar daar kan je geen CDS zenders mee ontvangen. Die ontvangen dan hun signaal via satelliet, maar daarvoor is een specifieke tnt-sat ontvanger nodig met een Viaccess-coderingskaart erbij (zoiets als een cds-smartcard - maar dan met een andere codering)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het pakket wat jij bedoeld is geen DVB-T maar DVB-S en DVB-S2.

 

Als ik op de site van TNTSAT kijk staat daar weliswaar dat je gratis kan kijken, maar dat je wel een speciale TNTSAT terminal moet hebben.

De uitzendingen zijn nl. wel gecodeerd en blijkbaar werkt TNTSAT niet met een smartcard maar met een eigen decoder.

Via de satelliet kan je met deze ontvanger dus niet het TNTSAT pakket ontvangen, wel andere Franse pakketten, zoals CanalSat maar daar moet je dan wel een abonnement voor afsluiten.

 

Als het goed is moet je bijv. wel Arte, LCP, TV8 Mont Blanc, BFM TV en Direct8 kunnen ontvangen omdat die FTA zijn.

 

Waar jij denk ik deze ontvanger voor gekocht heb is ontvangst van Canal Digitaal via de satelliet en TNT (dus niet TNTSAT) via een normaal aardse antenne zoals Paullo al zei.

Wat je waar in Frankrijk kan ontvangen kan je wellicht op onderstaande sites zien:

http://www.tousaunumerique.fr/

http://www.tdf.fr/

 

Als je nog meer hulp nodig hebt laat het dan maar even weten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast amateurtje

Beste Paullo en Alex 1970,

 

Ik heb het begrepen. Ik heb een combo gekocht omdat ik meende dat ik 2 apparaten kon vervangen door een. Dat zou ook gekund hebben als ik TNT via een antenne kon ontvangen. In het onherbergzame (maar mooie) deel waar ik woon, is hiervoor geen dekking.

Ik zal dus beide apparaten moeten gebruiken.

Paullo, bij de TNT ontvanger die ik heb zit wel een Viaccess smartcard die je gratis krijgt voor 4 jaar.

Enfin ik zal niet treuren want ik heb nu wel een digitale ontvanger die ik met een HDMI kabel op de TV kan aansluiten en kan ook HD zenders ontvangen zoals Arte Duitsland.

Hartelijk dank voor jullie tips!!!

 

Amateurtje (een terechte naam dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amateurtje,

 

De terminologie TNT en TNT-sat is allemaal nogal verwarrend en ik kan mij inbeelden dat niet iedereen door het bos nog de bomen ziet.

 

Ik zou het zo bekijken : je hebt weer wat bijgeleerd.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amateurtje,

 

Het is weer een combo-apparaat, twee satelliettuners en één terrestrische tuner.

 

Met die terrestrische tuner ontvang je niets. Dan is de vraag of de kaartlezer van de satelliettuner de Viaccess-kaart kan lezen.

 

Normalerwijze is dit niet mogelijk, omdat de beveiliging van de kaart gewoon niet toestaat dat de kaart wordt gebruikt op een niet-TNTsat ontvanger.

 

Ondertussen zijn er een aantal ontvangers waarvan de software zo is aangepast dat zij ook die TNT-sat kaarten kunnen lezen.

 

Vanaf het moment evenwel dat TNT-sat beslist om iets aan de codering te wijzigen, liggen die ontvangers er uit en moet je hopen dat de fabrikant een oplossing ter beschikking stelt.

 

Of de CT HD6600 dit kan weet ik niet, maar zelfs als het met dit toestel vandaag zou lukken, is dat nog geen garantie dat het morgen nog werkt. Daarvan ben je alléén zeker met je TNT-sat ontvanger.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...