Ga naar inhoud


[Enigma2] RTI Core RC2 is uit


M_Z

Aanbevolen berichten

RTi core RC2

 

Change Log :

 

- Nieuwe drivers van 15.01.2011

 

- Nieuwe kernel 2.6.22-19 van 15.01.2011

 

- Opname functie ( Test fase )

 

- DVB Ondertitels

 

- Opgelost: probleem met HD kanalen op 23.5 O ( We hebben nog bevestiging nodig voor 1w en 30w HD kanalen )

 

- Standby probleem opgelost

 

- Toegevoegd Deinterlace instelling in A/V Intellingen

 

- Toegevoegd Welkom wizzard.py

 

- Enkele fixes in het Multimedia gedeelte

 

- Enkele fixes in enigma2 en .py files die de algemene stabiliteit verbeteren

 

HIER te downloaden

 

Als je een groen scherm krijgt in het menu voor de A/V instellingen, een Enigma2 crash dus, kun je dit oplossen door in telnet volgend commando in te geven:

 

Code:
touch /etc/deinterlace

 

Of nog simpeler: upload via FTP deze file in de map /etc

 

M_Z

deinterlace.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zojuist geprobeerd.

 

De interne kaartlezer werkt bij mij!!

 

Heb voor de zekerheid sci0 aangemaakt.

 

ln -s sc0 sci0 !!

 

Alleen hoe kan ik oscam laten opstarten tijdens booting ??

Azbox Premium HD (RTI V1.0)

DB 500 (Pli)

Ipbox 910 HD (AAF Image)

Amiko Alien (AR Enigma2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

multimedia gedeelte crashed bij mij maakt niet uit met welke file

en bij audiospoor wisselen hangt de box ook

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

audiospoor wissel lijkt het nu wel goed te doen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Selma ik begrijp niet wat je wil !!

 

Maar mijn vraag was of de kaartlezer werkte. Ben er zelf achtergekomen dat sci0 niet aanwezig was maar wel sc0.

 

Op mijn dreambox is mijn reader sci0.

 

Nu start ik oscam op via telnet, wilde graag weten of dit ook mogelijk was tijdens het booten.

 

Maar ben inmiddels alweer terug naar de originele firmware.

 

Deze werkt op dit moment beter en oscam start op tijdens booten.

 

Azbox Premium HD (RTI V1.0)

DB 500 (Pli)

Ipbox 910 HD (AAF Image)

Amiko Alien (AR Enigma2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Allereerst hulde aan de mensen die hebben bijgedragen aan het E2 verhaal voor de Azbox. Het ziet er super gelikt uit !

 

Toch wat puntjes.....

Geluid via HDMI not stable.

Na twee reboots geen verschil.

De derde reboot maakte gelukkig wel verschil :D

Schakelen tussen diverse audio streams is niet verstandig....

bijv. ZDF HD staat standaard op mpeg stereo.

Dit wijzigen in AC3 zorgt voor het compleet wegvallen van het geluid.

Terug schakelen naar mpeg stereo kan wel, maar functioneert dan ook niet meer......

Alleen een reboot herstelt dit weer.

 

Klopt het dat de smartcard niet gebruikt kan worden ?

Zowel de CI's als de interne kaartlezer werkt nog niet?

 

Wat ik mis, en eigenlijk ook niet bij PLI gezien heb, is de aanduiding van het inkomende signaal. Bijv 7020P of 1080I.

Dat is een kleinigheidje natuurlijk..... blush

 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat mag je niet aannemen, het schijnt dat the_ripper het crashen van enigma weer verholpen heeft, dus binnenkort weer een update te verwachten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Eindelijk heb ik het maar gewaagd; het vervangen van de gewone FW met Enigma2 op mijn Premium HD+ ontvanger.

 

En zoals ik al had gevreesd bleef ik halverwege steken. De beschrijving die bij het verhaal kwam luidde:

 

I) You have Official FW in your AZBox andyou want to install E2

Switch off AZBox

Put usb stick with patch.bin (e2)

switch on AZBox

Follow messages on GUI for update official FW (standard procedure)

After about 1 min , your receiver will reboot

Dont remove USB Stick from AZBox !!!

wait for IP adress on VFD of AZBox

Start latest ver of AZUp

Write IP adress in AZUp (see VFD)

Click on button Update

AZUp check for resque mode, also check ver of patch.bin (E2 or official fw)

AZUp create cramfs, Create 3 partition on DOM and formatted them

Copyng E2 kernel in Flash (about 2.5 min)

Copyng E2 files in first DOM partition (about 1 min)

when get popup msg - remove usb stick and wait for reboot (Rebooting... msg on VFD)

New E2 is installed successfully

 

 

De praktijk voor mij was dat het menu me een aardig stukje hielp met het eerst vervangen van de patch. Ik weet niet wat GUI betekent maar vermoedelijk ging dat ook goed. Kortom: bij het rebooten kwam er een IP nummer op het schermpje van de ontvanger: 192.168.1.9. en daarna was het feest over.

 

Geen enkele toets deed nog iets, niet van de afstandsbediening en ook niets van de ontvanger. Een met de schakelaar op de achterkant uitzetten en dan weer aanzetten leidde tot het woordje "BOOTING" gevolgd door datzelfde IP nummer. Als ik de USB stick erin liet kreeg je dan "USB Check!" en vervolgens "RESCUE MODE?".

 

Dat laatste leek een vraag, maar OK kiezen deed verder ook niets, binnen een paar tellen stond dat IP nummer weer onverbiddelijk op het scherm.

 

Zou iemand mij door de rest van het proces willen loodsen? Ik weet echt niet hoe verder. Het zal wellicht draaien om de zinnetjes "Start latest ver of AZUp

Write IP adress in AZUp (see VFD)"

Maar de makers van dat soort zinnen denken er niet bij na dat er weleens mensen kunnen zijn die gewoon niet weten wat AZUp en VFD betekent. Gevoelsmatig zou ik denken dat het wellicht in de settings staat maar ik kan die settings nu eenmaal niet bereiken omdat dat IP adres nu eenmaal alles lijkt te blokkeren.

 

Tja, verder in de instructies staan nog meer dingen waar een leek als ik geen kaas van kan maken. Wat te denken van "cramfs" bijvoorbeeld? Of een first DOM partition? Heeft men het dan over de harddisk (160 GB) die ik er eerder in monteerde? De films die ik had opgenomen bleken al onbereikbaar geworden toen ik een gewone FW update had gedaan en niet meer terug te komen toen ik naar de oorspronkelijke FW terugging maar goed, partities zijn er ook niet op aangebracht. Sterker nog: mijn PC herkent die sata drive niet eens meer, geeft hem niet weer hoewel ik destijds wel de schijf geschikt gemaakt had voor de AZbox.

 

Bij voorbaat heel hartelijk dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewerken kan om een of andere manier, dus maar verder in de vorm van een antwoord. Na het nodige zoekwerk kwam ik erachter dat AZUp een programma is dat ik kon downloaden. En door Update te kiezen en de USB stick erin te laten zitten bleek het hele ingewikkelde proces dat volgde automatisch te worden geïnstalleerd zonder dat ik iets zelf hoefde te doen. Je moet het maar weten!

 

Nu ben ik aan het eind, het toestel heeft gereboot en is nu langzaam maar zeker na een tijdje het woord Premium+ te hebben getoond langzamerhand op te tellen, ik ben al bij 88 - geen idee hoelang het doorgaat.

 

Op mijn beeldscherm blijft alles beonrustigend stil, en nadat ik wat toetsen van de afstandsbediening probeerde krijg ik op het scherm van de ontvanger de tekst "Component : 480i59"

 

En jan nu komt mijn beeldscherm tot leven: ik moet wat testbeelden bekijken om de beste beeldkwaliteit te kiezen.

 

Wel, de volgende waanzin is aangebroken: je krijgt steeds schermen waarin je optimale helderheid, kontrast enzovoorts moet instellen. maar hoe staat nergens vermeld. Links en rechts of op en neer werken niet, niet van de afstandsbediening en ook niet van de toetsen op het toestel. Wel staan in elk beeld een 1 en een 2 vermeld. Dus probeerde ik maar de 3 van de afstandsbediening in te drukken maar dat bleek een bevel om verder te gaan.

 

De rest blijkt allemaal wel te werken met duidelijke commando's dus hier stop ik. Ik hoop dat jullie dit niet als zinloos gebazel ervaren, ik had het natuurlijk allemaal kunnen wissen nu ik kennelijk de meeste dingen in orde heb gekregen maar het leek me geen slecht idee om mijn ervaringen eens op te schrijven, al was het maar om mensen die net zo onkundig zijn als ik een hart onder de riem te steken. Ik denk echt dat de instructies voor het verkrijgen van Enigma 2 wel heel wat gebruikersvriendelijker hadden kunnen worden weggeschreven. Simpele dingen als het vertellen dat AZUp een programma is zijn dingen die je toch ergens moeten worden verteld voordat je dat weet, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is al vanaf de eerste keer uitgelegd toen de enigma firmware uit kwam, en er zijn ook al verschillende updates geweest van het AZup programma. Het word er normaal bij geleverd als je de fw download. Maar gelukkig is het je gelukt.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, dan je voor je reactie. Tja, het kan best zijn dat dat ooit is uitgelegd maar toen had ik nog geen AZbox en het zoeken op het forum leverde mij niets op. Als je zulke informatie niet blijft meenemen of op een aparte plek zet zodat iedere nieuwkomer het kan vinden (desnoods een link in een nieuwer artikel) houdt dat feitelijk in dat alleen oudgedienden weten hoe ze zoiets moeten aanpakken.

 

Maar ik ben er nog lang niet. De software is talloze malen gecrashed, pas na heel veel zoeken heb ik uiteindelijk één programma op Hotbird aan de praat gekregen, ik heb een goede settings lijst voor Enigma 2 maar geen flauw idee hoe die erin te krijgen omdat alle normale toetsen die ik van AZbox gewend ben door Dreambox achtige dingen zijn vervangen maar ik nergens een handleiding kan vinden over welke activiteiten je waar kunt oproepen, kortom ik heb een (nog) vrijwel onbruikbaar apparaat....

 

Elke info van harte welkom, en natuurlijk ben ik best bezorgd over dat steeds weer rebooten omdat hij meent dat er een software fout is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...