Ga naar inhoud


[Enigma2] RTI Core RC2 is uit


M_Z

Aanbevolen berichten

Citaat:
aan het einde na disconnecting de boodschap dat ik het IP nummer maar moest checken omdat hij niet kon aansluiten op dat nummer. Het IP nummer stond echter prima weergegeven!

Dit is misschien verhelderend:
Na het inladen van de kanaallijsten (wat dus prima lukt) wil Dreamboxedit een Reboot (herstart) commando geven om de box meteen met de juiste kanaallijst op te starten. Dit lukt niet, omdat de frontprocessor (kleine chip die een aantal dingen regelt, zoals front-display, afhandeling commando's van afstandbediening, en ook de hoofdprocessor kan rebooten) het dreambox commando hiervoor niet kent. En dus komt DBedit met een connection error terug.

Zelf herstarten is de oplossing.

Dan nog iets, als je uitgebreide kanaallijsten inlaad, zoals Henksat, let er dan op dat de optie 'meerdere boeketten toestaan' aanstaat in menu-instellingen-diversen (dit moet op gebruiker: uitgebreid of expert staan!)

Succes

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi M_Z,

 

Dank je voor je uitnodiging, ik heb er inderdaad aan gedacht maar weet je, ik vind het nogal dom als een onervaren nieuwkomer op het gebied van dit soort technieken zoiets te willen doen. Want je krijgt vervolgens altijd vragen van mensen, en ik vind dat je eerst een onderwerp heel goed moet beheersen voor je erover schrijft. Expertise had ik op het gebied van analoge ontvangsttechnieken (en daarvoor overigens op het gebied van TV en FM DX o.a. als hoofdredakteur van de Benelux DX Club en presentator van bijdragen via de Wereldomroep) maar van dit hele digitale gebeuren weet ik nog maar erg weinig.

 

En eerlijk, hoever ik erin duik weet ik nog niet. Anders dan de meeste mensen zie ik weinig heil in het kunnen ontvangen van allerlei betaal-tv pakketten omdat ze doorgaans toch allemaal hetzelfde uitzenden. Ik ben nog steeds veel blijer met een nieuw ver land, bijvoorbeeld via mijn C-Band schotel hoewel ik destijds ook heel blij verrast was met de komst van de Angolese televisie op 7 graden Oost. Dat is meer mijn hobby, het kennis nemen van verre landen, verre culturen. Vandaar ook dat ik puur tv-technisch gezien het verdwijnen van de Sovjet Unie erg betreurde, die hadden echt een heel ander manier van televisie maken. Nu wordt tv steeds meer een door Amerika geïnspireerde eenheidskoek.

 

Maar goed, we zullen wel zien. Ik ben inderdaad bezig om RC3 te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de tip!

 

Dat begrip "boeketten" was overigens iets dat ik probeerde te vermijden daar het doorgaans wordt gebruikt in verband met abonnee tv pakketten en ik heb nu eenmaal niets om dat soort dingen te ontvangen. Voorheen deden de makers van Maxplus daar wonderen, ik heb een jaar lang naar Digi-Sat kunnen kijken (ik spreek Roemeens) maar kaarten, laat staan sharing van kaarten, die heb ik niet en ook niet echt het geld voor. Voor CanalDigitaal heb ik een werkende kaart maar die werkt op Seca 2 en dat accepteert de AZBox niet, en CD wil me geen Seca 3 leveren tenzij ik een veel duurder pakket van ze ga afnemen dus binnenkort stop ik maar helemaal met hen.

 

Het liefste zou ik met deze AZBox de dingen kunnen doen die tegenwoordig met Clarke Tech ontvangers zichtbaar te maken zijn, maar ik heb geen idee of dat er überhaupt in zit. En ook weet ik niet of er een menu gedeelte is om bijvoorbeeld BISS keys in te geven, of gewone keys. Ik ben op dat gebied nog helemaal niets in de menu structuur tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, ik baal op dit moment tamelijk fors: ik wilde de RC3 handel op mijn USB stick zetten (en dus de RC2 eraf halen) maak kom erachter dat die verdomde AZBox kennelijk iets met die stick heeft uitgevreten waardoor geen van mijn computers hem nog lezen kan. Er stonden nog een aantal andere belangrijke bestanden op die ik kennelijk nu wel kan vergeten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
je kan hem weer reanimeren met HP USB Disk Storage Format Tool dan werkt hij weer. maar de bestanden ben je dan wel kwijt.

Hallo,

Denk eerder dat er wat anders aan de hand is. Heb verschillende keren getest en dit is mij nog nooit over komen.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik ook elke keer, moet dan soms mijn stuurprogramma ongedaan maken van de usb poort, dan stick er weer in duwen en de rest doet windows 7 zelf weer, of meerdere keren erin en der uit wil ook wel eens helpen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik niet precies wat je hier zegt. Als ik de USB stick in een van mijn computers steek (maakt niet uit welke) dan krijg ik de vraag of hij hem moet formatteren. Kan ik natuurlijk doen maar liever had ik mijn data gered...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maak kom erachter dat die verdomde AZBox kennelijk iets met die stick heeft uitgevreten waardoor geen van mijn computers hem nog lezen kan.

Ik moet ook bekennen dat dat echt een uitzondering is hoor, mijn FAT32 stick gaat van PC naar Azbox en terug, met E2 firmware of origineel, het maakt niet uit, maar blijft werken.

Overigens is het niet verstandig om nog meer bestanden dan alleen de 'patch.bin' op de stick te hebben, de updatetool werkt dan niet.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, sorry, nee ik bedoel dat hij de stick niet meer kan "verkennen" maar denkt dat het iets is wat geformatteerd moet worden.

 

Maar de hamvraag is natuurlijk of ik nog iets kan doen om mijn bestanden te redden of dat opnieuw formatteren de enige weg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De la moutarde après le répas....

 

overigens is het werken van de update tool geen probleem geweest ondanks dat de stick vol stond met allerlei bestanden. Ik ben er alleen niet op verdacht geweest dat de AZBox iets met die bestanden zou uithalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

ik had een vraag over de antenne instellingen.

ik heb een Technisat_Multytenne-45

en als ik via het menu deze ingesteld hoe het moet, dan gaan ze niet werken.

ik heb alleen astra 1 en hotbird standaard.

wie weet wat ik steeds vergeet te doen?

 

bedankt voor de hulp!

 

groetjes Drewman

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is heel wat anders ja dan dat je hem MOET formatteren, dat heb ik nog niet mee gemaakt

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...