Ga naar inhoud


[Enigma2] RTI Core RC2 is uit


M_Z

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dan zal er wel niks anders meer opzitten denk ik, helaas

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het raar, dat de usb stick ineens onleesbaar is geworden.

En dat komt ook niet denk ik door de azbox.

Want zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.

 

Ook hier staat wel eens andere bestanden op de stick, als ik een update door voer via de stick, en er nooit last van gehad.

 

Was de usb stick van te voren ook wel eerst in Fat32 geformateerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is het gekke, ik heb inderdaad destijds de harde schijf die ik in de AZBox apart in die norm moeten formatteren, maar voor de USB stick gold dat kennelijk niet. Tenminste, ik heb de hele Enigma 2 er voor zover ik weet foutloos mee opgezet.

 

Maar goed, die AZBox doet gekke dingen: toen ik een keer een andere firmware uitprobeerde omdat de nieuwste bijvoorbeeld op Astra de eerste zender Eins Festival er al na het eerste gebruik verzesvoudigde (dus nummer 1 t/m 6 hadden die zender overgenomen) bleken al mijn opgenomen filmps niet meer bereikbaar.

 

Ik dacht "geen probleem, zet ik de software waarmee ze gemaakt zijn weer terug" maar niks ervan, de lijst bleef leeg. Jammer dat ik de harddisk niet even eruithaalde voor ik iets ging veranderen. maar ja, spijt komt na de daad.... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eventueel op het internet kunnen zoeken, naar een free programma, die de volledige bestanden weer terug kan vinden die op de harde schijf of usb stick staan.

 

Maarja die progamma's werken meestal niet helemaal perfect.

 

De instantie, waar mijn zoon voor werkt hebben wel programma's, waar je alles wat op een harde schijf of wat voor data drager dan ook staat of gewist is, alles terug kunt halen wat er op staat.

 

Maarja dat zijn programma's die alleen voor een beperkt aantal organisaties in de wereld beschikbaar zijn.

 

En helaas voor mij ook niet toegankelijk zijn.

 

Maar met sommige software, die op het internet verkrijgbaar is, kun je wel heel veel terughalen, van een data drager.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerlei forensic programma's uitgeprobeerd maar de AZBox had werkelijk elk spoor uitgewist, dus formatteren. De PC gaf al fat32 aan en 182MB als afmeting terwijl het ding 512 is. Maar ik kon geen andere afmeting dan 182 kiezen dus maar geformatteerd.

 

Intussen op de lege stick RC3 geplaatst en geïnstalleerd, vervolgens de hele range van 58 west tot 68,5 oost zonder problemen. Nog geen groen scherm gezien tot dusver dus in elk geval is dat aspect in orde. Of ik die stick nog ooit naar 512 MB krijg weet ik niet, maar gezien de succesvolle RC3 zal ik naar ik aanneem verder in die thread moeten publiceren als ik iets te melden heb.

 

Overigens: de gebruiksaanwijzing is wel door iemand erg slordig geschreven: als ze het over "resque" hebben bedoelen ze het woord "rescue", iets wat je toch keurig kunt aflezen in de log van AZUp. Niet echt verwonderlijk dan dat het allemaal wat duister overkomt. Nog een laatste paar vragen:

 

1. Als ik bij AZUp voor "update" kies is er daaronder nog een optie: ik kan DHCP aan of uitzetten. Nu weet ik wel wat LHCP en RHCP zijn, maar DHCP is voor mij geen begrip. Kan iemand hier mij verder helpen?

 

2. Na het booten zie ik op het toestel "VFD Ready!" Daarna duurt het nog een hele tijd voor het toestel daadwerkelijk begint. Vandaar de vraag: weet iemand wat VFD betekent?

 

Bij voorbaat enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...