Gast SatMann Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 HI guys, mijn ouders hebben een VU+duo met SamSung LED TV, sony versterker en nog eens een pc met hdmi. wat heb ik gedaan : de pc is verbonden met HDMI naar de TV. de Vu is verbonden met HDMI naar de TV. de pc is met optical out verbonden naar de SONY versterker de vu is met optical out verbonden naar de SONY versterker nu heb ik een fenomeen dat ik niet zou weten hoe op te lossen. voor de samsung LED tv hadden ze een panasonic plasma en daar ging het mee. probleem : luisteren ze naar de vu radio : dus tv = af, vu = aan op radio, sony = aan op de juiste SAT ingang, dan werkt alles prima. leggen ze nu hun pc aan, dan begint die sony versterker te flippen, de muziek van de vu radio valt uit en de versterker staat steeds weer op pcm te flikkeren, raar is, leg de tv efkens aan en het probleem is weg? wat heb ik al geprobeerd, is de optical out van de pc uit trekken voor ik de pc opstart, probleem blijft. dus het lijkt erop dat de pc via de hmdi kabel één of ander signaal verstuurd naar de TV en deze TV stuurt iets terug naar ofwel de VU of naar de optical van de PC; want de tv kan onmogelijk iets terug sturen naar de SONY versterker want hij is daar op geen enkele manier mee verbonden. raar is, dat met de panasonic plasma wij dat probleem niet hadden. Wel is zo dat de samsung tv nooit echt af kan liggen, is altijd in standby...dus ik vermoed dat dit er ergens mee te maken heeft, iemand die een idee heeft? thx
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 die PC heeft die hdmi 1.4(a) of 1.3 die sony welke versie hdmi heeft deze? 1.4 is met lan en kan zijn dat je pc de sony iets stuurt dat op lan / netwerk lijkt zeker daarvan ben ik niet ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast SatMann Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Tonskidutch, de pc is eigenlijk verbonden met een DVI->hdmi dus normaal gezien enkel beeld..DVI geeft geen geluid door. wat ik vermoed is dat de samsung tv ook al staat hij in standby precies iets doet. maar wat? de sony heeft geen hmdi ingangen. dus enkel optical is een str-DB840. de mijne werkt zo , alles met hdmi in sony en 1 naar de tv. maar bij hen is het dus echt beeld naar tv, klank naar versterker met optical.
Tonskidutch Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 zoals je het beschrijft kan er geen terugkoppeling zijn van samsung naar sony ik zou hem voorlopig zeker even afgekoppeld laten, totdat je weet wat het zou kunnen zijn ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen