Ga naar inhoud


zou tvv ook aan vod doen,of is de philips er niet voor geschikt?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik vroeg mij af,of TVV met hun o.a. philips ontvangers aan VOD zouden kunnen doen?misschien willen ze het implementeren,omdat mobistar het wil doen.

of zijn die philips ontvangers met utp,niet geschikt voor VOD,ip tv?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn twee vereisten aan de hardware:

  • De ethernetaansluiting en TCP/IP-stack moet de videostream met voldoende snelheid kunnen ontvangen. De processor mag hierbij niet overbelast raken, wat mogelijk is als alle gegevensverwerking in software gebeurt.
  • De MPEG-decoder moet een MPEG-stream vanaf de processor kunnen accepteren (i.p.v. de tuner).

Ik denk dat de kans groot is dat de hardware op zich geschikt is. De rest van het verhaal is natuurlijk software, en die software moet wel geschreven worden. Omdat men een eigen firmware heeft (die door SECA, niet Pace, ontwikkeld wordt), is de mogelijkheid daarvoor in principe aanwezig, maar het zal een investering vergen.

 

Ik verwacht daarom niet dat er spoedig een VOD-dienst komt. Wellicht wel hoopgevend is de samenwerking tussen Canal Digitaal en KPN, KPN heeft al een IPTV-platform met VOD, men zou van die bestaande faciliteiten gebruik kunnen maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Er zijn twee vereisten aan de hardware:
  • De ethernetaansluiting en TCP/IP-stack moet de videostream met voldoende snelheid kunnen ontvangen. De processor mag hierbij niet overbelast raken, wat mogelijk is als alle gegevensverwerking in software gebeurt.
  • De MPEG-decoder moet een MPEG-stream vanaf de processor kunnen accepteren (i.p.v. de tuner).

Ik denk dat de kans groot is dat de hardware op zich geschikt is. De rest van het verhaal is natuurlijk software, en die software moet wel geschreven worden. Omdat men een eigen firmware heeft (die door SECA, niet Pace, ontwikkeld wordt), is de mogelijkheid daarvoor in principe aanwezig, maar het zal een investering vergen.

Ik verwacht daarom niet dat er spoedig een VOD-dienst komt. Wellicht wel hoopgevend is de samenwerking tussen Canal Digitaal en KPN, KPN heeft al een IPTV-platform met VOD, men zou van die bestaande faciliteiten gebruik kunnen maken.


Waarom zou VOD over internet gestreamed moeten worden...?
De internet aansluiting is enkel nodig om je bestelling te plaatsen en je kanaal wordt dan gewoon vrijgeschakeld dacht ik?
Zoals sky box office.... wordt toch via de sat uitgezonden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95
Origineel bericht van: Zuppelan
Er zijn twee vereisten aan de hardware:
  • De ethernetaansluiting en TCP/IP-stack moet de videostream met voldoende snelheid kunnen ontvangen. De processor mag hierbij niet overbelast raken, wat mogelijk is als alle gegevensverwerking in software gebeurt.
  • De MPEG-decoder moet een MPEG-stream vanaf de processor kunnen accepteren (i.p.v. de tuner).

Ik denk dat de kans groot is dat de hardware op zich geschikt is. De rest van het verhaal is natuurlijk software, en die software moet wel geschreven worden. Omdat men een eigen firmware heeft (die door SECA, niet Pace, ontwikkeld wordt), is de mogelijkheid daarvoor in principe aanwezig, maar het zal een investering vergen.

Ik verwacht daarom niet dat er spoedig een VOD-dienst komt. Wellicht wel hoopgevend is de samenwerking tussen Canal Digitaal en KPN, KPN heeft al een IPTV-platform met VOD, men zou van die bestaande faciliteiten gebruik kunnen maken.


Waarom zou VOD over internet gestreamed moeten worden...?
De internet aansluiting is enkel nodig om je bestelling te plaatsen en je kanaal wordt dan gewoon vrijgeschakeld dacht ik?
Zoals sky box office.... wordt toch via de sat uitgezonden?

ja,maar tonen ze (vroeger toch) altijd dezelfde film op een kanaal,en bvb 12 satellietpositie's zijn 12 verschillende films.dus als mobistar dat moet doen,zou dit veel geld kosten.
een ip streaming,is toch goedkoper.en nu dat bijna iedere i'net providers ongelimiteerd internet volume geeft,is het niet zo erg een paar giga byte's erdoor draaien laugh

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch mijn bedenkingen,over de utp aansluitingen.

ik heb er een utp kabel op aangesloten,en er gebeurt niks,geen ip adres,zelfs geen lichtje op mijn switch shocked

terwijl de mobistar box,netjes een ip adres krijgt van de router.ik vraag mij wel af,waarom die utp is gezet op die philips boxen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...