Ga naar inhoud


[TF5510PVR] USB aansluiting te gebruiken voor koeler?


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Nu mijn TF weer draait, wil ik eens wat gaan doen aan de warmte die de TF ontwikkelt.

 

Ik heb daar wat oude draadjes over gelezen en ik overweeg om een notebook-cooler onder de TF te zetten.

 

Gaat dat voldoende koelen en zou ik de USB aansluiting aan de achterzijde van de TF kunnen gebruiken voor de voeding van de cooler?

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de cooler maar niet meer dan 5 volt nodig heeft. De meeste

notebook coolers hebben een usb aan sluiting, dan zal dat wel lukken

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag,

 

als de Topf probelemen heeft met de warmte ontwikkeling, dan zou ik die niet nog eens extra gaan belasten door sppanning te betrekken van de USB-poort, wordt ie alleen nog warmer van.

Ik heb de pc-koeler er los op liggen met een externe voeding (telefoonlader) en werkt perfect! Ik heb dan wel is waar een 7700HDPVR en die heeft ook hitte problemen. Echter met deze oplossing wordt ie nu nog maar handwarm.

 

Het is een tip, kijk maar wat je er mee wilt.

 

Groet,

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je bezwaar, maar ik denk dat de extra belasting van de voeding niet opweegt tegen het geforceerd koelen en dat per saldo de TF veel minder warm zal worden.

 

Het voordeel van de koeling koppelen aan de TF, is ook dat hij automatisch aan en uit gaat met de TF. Je hoeft er dus niet zelf aan te denken. Dat is wel zo makkelijk bij geprogrammeerde activiteiten.

 

Wat mijn voornaamste zorg is: is de USB-aansluiting achterop de TF spanning-voerend? Het is namelijk zo'n vierkante USB-aansluiting en niet een platte.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-- Wat mijn voornaamste zorg is: is de USB-aansluiting achterop de TF spanning-voerend? Het is namelijk zo'n vierkante USB-aansluiting en niet een platte. --

 

Lijkt mij wel, hoe kan anders die ventilator draaien? En het trekt toch stroom van van je voeding.

Maar goed, ieder siene meug, zeg ik dan maar.

Als jij er mee kan leven is het toch goed?

 

Groet,

 

Daf_driver

 

 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er draait nog geen ventilator, dus ik weet niet of die aansluiting spaningvoerend is.

De USB-apparaten die ik ken, hebben allemaal een platte USB-stekker die je in je PC kunt steken.

Deze platte USB-openingen in je PC zijn wel spanningvoerend.

 

De vraag is dus of die vierkante achter in de TF dat ook is.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo allemaal!

 

Een beetje late reactie, ik ben net pas lid geworden van dit forum.

 

Vroeger had je processor koelers die je aan/tussen je harddisk voeding kon koppelen, er zat een verleng stukje voor de harddisk voeding aan met een splitsing naar de koeler. Dit lijkt me een eenvoudigere oplossing dan via de USB poort als daar al spanning op staat in dit geval. Een beetje zuinige(re) harddisk zal het verbruik van de ventilator wel compenseren denk ik. Overigens weet ik niet of een processor koeler voldoende koelt, maar die is natuurlijk eenvoudig door een ander model te vervangen.

 

@Daf_driver: via de USB aansluiting kun je de TF aan een computer hangen en zo bestanden overzetten. (bijvoorbeeld MP3, tap's, firmware) De TF fungeert dan als een externe harddisk.

Techneut met te veel verschillende interesses!

 

DM600 - TF5510PVR - Humax iHDR5200c - Humax IRHD-5100C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...