Dessie Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Ik ben van plan een nieuwe set te installeren aangezien ik verhuist ben. Volgens mij kan ik nu een schotel plaatsen aan de muur van de schuur. Ik wil een Triax 78cm schotel met 4 lnb's zoals beschreven staat in een zeer populair onderwerp... Nu moet ik dus ook een muurbeugel hebben. Maar welke maat heb ik daar voor nodig? Moet ik een beugel met 40cm afstand hebben? Ik neem aan dat de grootte van de schotel hier invloed op heeft.
kimadi Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Dat is afhankelijk van hoe de schotel "kijkt" naar de positie van de gewenste satellieten. Als die recht voor uit kijkt?Dan volstaat 15cm al. Als die haaks op de schuur bevestigd word?Dan is het inderdaad de helft van de diameter ongeveer 40cm. Moet die over de schuur heen kijken??Dan heb je een ouderwetse antenne mast plus steunen nodig. Dus... Gr.Kimadi VU-DUO+ - DM800SE
Dessie Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Geplaatst: 18 januari 2011 Volgens mij moet ie inderdaad haaks bevestigd worden. Schematisch: West ---------------------- |............| schuur |............ -------- |................| |...............beugel | | Oost Dus ik heb inderdaad een 40cm beugel nodig. Bedankt!
arsat Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Ik heb eventueel nog een nieuwe 50cm liggen voor een zacht prijsje. Moet wel afgehaald ivm. lastige formaat. Stuur bij interesse maar een PM. VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen