Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Vraagje kun je,of is het mogelijk dat wanneer de OpenPli 2.0 beta zodanig stabiel draait dat je die een release datum geeft? net als bij OpenPli 1.0 beta die is van september vorig jaar. dan hebben we weer een referentie punt van de image waar iemand die niet verder wil updaten toch een zeer goede image heeft.Het is maar een sugestie van mij. 73
Wouwtje Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Ik vindt dit een goede vraag, zeker nu er geen nieuwe updates van versie 1 meer worden aangeboden. DB8000HD OpenPli
fransken Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 volgens mij draait openpli 2.0 beta op alle boxen (zeer)goed behalve de 8000 ivm het boot probleem dus als het op de 8000 goed draait en het pli team is tevreden met de stabilteit / optie`s /mogelijkheden /en ga zo maar door / dan komt er pas een openpli 2.0 maar ja een dag heeft maar 24 uur jammer genoeg want de mensen achter het pliteam hebben ook nog andere dingen te doen als aan sat tuners te werken maar tot nu toe ben ik heel tevreden met open pli 2.0 XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Beheerder Michel Geplaatst: 18 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 18 januari 2011 Op de DM800 draait het ook behoorlijk goed. Alleen de DM8000 is wel echt nog een probleem, maar dat zal ook vast wel snel goed komen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Geplaatst: 18 januari 2011 Ja ik ook bij mij draait hij nu ook zonder problemen op mijn DM8000HD die boot problemen had ik wel in het begin maar sinds de 15 deze maand werkt hij prima ik heb verschilende malen opnieuw een koude start gedaan om te testen maar hij start nu gewoon op.dus wat mij aangaat is het nu goed.
riji Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Mijn DM800 moet ik, nadat hij van de stroom af was, meermaals herstarten omdat de softcam cccam 2.09 (recentere versie ook) met mijn TV-VL kaart hapert (beeld en geluid bevriezen kort). Ik denk eraan terug te keren naar Ople PLI 1.
metoo Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 als je in de zenderlijst op de menu knop drukt, een FTA opstart kanaal kiest, zou het goed moeten gaan, heb ergens ik gelezen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Beheerder Michel Geplaatst: 18 januari 2011 Beheerder Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Loui (K) Ja ik ook bij mij draait hij nu ook zonder problemen op mijn DM8000HD die boot problemen had ik wel in het begin maar sinds de 15 deze maand werkt hij prima ik heb verschilende malen opnieuw een koude start gedaan om te testen maar hij start nu gewoon op.dus wat mij aangaat is het nu goed. Dat zal wel toeval zijn dan, want ik heb die van 15-01-2011, 16-01-2011 en 17-01-2011 geprobeerd en het bootprobleem treed zelfs na 100% schone installatie gewoon nog steeds op. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Origineel bericht van: Loui (K) Ja ik ook bij mij draait hij nu ook zonder problemen op mijn DM8000HD die boot problemen had ik wel in het begin maar sinds de 15 deze maand werkt hij prima ik heb verschilende malen opnieuw een koude start gedaan om te testen maar hij start nu gewoon op.dus wat mij aangaat is het nu goed. Dat zal wel toeval zijn dan, want ik heb die van 15-01-2011, 16-01-2011 en 17-01-2011 geprobeerd en het bootprobleem treed zelfs na 100% schone installatie gewoon nog steeds op. Mvg, Michel Bij mij ook schone installatie,Alleen ging er iets mis met de imagebackup toen ik dat deet was mijn box helemaal leeg.De box starte automatisch in stop modus. gewoon weer opnieuw opgezet en verder geen probleem gehad.Dus er zijn nog wel dingen die niet goed werken maar dat is dan ook een plugin die deze fout veroorzaakte.
Henksat Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Michel Dat zal wel toeval zijn dan, want ik heb die van 15-01-2011, 16-01-2011 en 17-01-2011 geprobeerd en het bootprobleem treed zelfs na 100% schone installatie gewoon nog steeds op. Is ook toeval, de éne box heeft er harder last van dan de andere, ik zelf ervaar het probleem ook en ook ons gaat het vervelen. Het probleem zit in het laden van drivers, mogelijk met een miscommunicatie naar de securitychip toe. Deze "race" tijdens het booten gaat vaak goed, maar ook vrij vaak fout. Het wachten hierin is toch op nieuwe drivers, we hebben wat dat betreft al zoveel geprobeerd om het te "omzeilen", tot nu toe zonder gewenst resultaat. Dit zal toch moeten zijn opgelost willen überhaupt kunnen toewerken naar een 2.0 release. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Meega1 Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Michel Dat zal wel toeval zijn dan, want ik heb die van 15-01-2011, 16-01-2011 en 17-01-2011 geprobeerd en het bootprobleem treed zelfs na 100% schone installatie gewoon nog steeds op. Is ook toeval, de éne box heeft er harder last van dan de andere, ik zelf ervaar het probleem ook en ook ons gaat het vervelen. Het probleem zit in het laden van drivers, mogelijk met een miscommunicatie naar de securitychip toe. Deze "race" tijdens het booten gaat vaak goed, maar ook vrij vaak fout. Het wachten hierin is toch op nieuwe drivers, we hebben wat dat betreft al zoveel geprobeerd om het te "omzeilen", tot nu toe zonder gewenst resultaat. Dit zal toch moeten zijn opgelost willen überhaupt kunnen toewerken naar een 2.0 release. Wil ik toch even op inhaken Henk. Sinds ik openpli 2.0 gebruik (en dat is vanaf de eerste dag dat tie online staat)had ik enorme bootproblemen, 10x starten was geen uitzondering. Sinds jouw draadje in het Pliforum "weg naar oplossing bootprobleem Pli 2.0" Heb ik geen bootproblemen meer op één enkele keer na ,de update van 11-01 (3x starten) Dus de methode die daar gebruikt wordt helpt mij wel. Misschien is het interesant om bij mensen die wel wat aan die workaround hebben te vragen om bv opstartlog files te maken, om die te vergelijken met die van bv jouw box of andere boxxen? Of zeg ik iets stoms? Meega Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.
Neptunus Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Henksat Het wachten hierin is toch op nieuwe drivers, we hebben wat dat betreft al zoveel geprobeerd om het te "omzeilen", tot nu toe zonder gewenst resultaat. Oei! "Wachten op" betekent afhankelijk zijn van derden, klinkt niet als een snelle oplossing. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Het onderwerp luidt hier: "OpenPli 2.0 beta is de release datum bekend?"... Ja die is bekend. Praktisch elke nacht wordt een beta gebouwd... dus praktisch elke dat is er een OpenPli 2.0 beta release ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Golfdiesel Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Heeft iemand OpenPLi 2 al op een 7025+ draaien? Ben wel benieuwd of het al gewoon goed bruikbaar is op een kijkdoos (moet gewoon zonder nukken tv kunnen kijken, opnames kunnen maken en timeshift kunnen gebruiken) Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Patman Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Het onderwerp luidt hier: "OpenPli 2.0 beta is de release datum bekend?"... Ja die is bekend. Praktisch elke nacht wordt een beta gebouwd... dus praktisch elke dat is er een OpenPli 2.0 beta release ;-) Zojuist weer een update gedaan....pomdidompidom....fluitend... herstart en voilá gelijk weer beeld. DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen