unique Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Voor een lokale omroep ben ik op zoek naar een schakeling/methode om een audio/video switch op afstand te kunnen bedienen. de situatie is als volgt: Locatie A: modulator + aansluiting voor zowel analoog als digitaal Locatie B: modulator + aansluiting analoog Voor wat het schakelen van analoog heeft de kabel provider het zo geregeld dat wanneer locatie B inschakelt deze voorrang heeft op locatie A. De bedoeling is echter om het analoog signaal van locatie B op locatie op te pakken (dmv een tuner/oude video ed) en opnieuw te moduleren (digitaal). De uitdaging zit hem in het feit dat er uitsluitend digitaal uitgezonden mag worden door locatie B wanneer dit nodig is en anders locatie A in beeld moet zijn. Mijn idee was dan om bijvoorbeeld een 19khz tone mee te zenden over het audio op locatie B en deze te herkennen op locatie A om de omschakeling te triggeren (zoals ze dit bij FM stereo ook werkt). Heeft toevallig iemand een tip/ voorbeeld schema hoe ik dit zou kunnen realiseren? of wellicht een beter idee? Andere uitdaging zit hem nog even in de tuner. Ik denk nu aan een oude video daar ik hier eenvoudig analoog kabelsignaal om kan zetten naar cvbs video en analoog audio. wellicht is er een betere optie hiervoor? alvast dank voor het meedenken!
unique Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Geplaatst: 19 januari 2011 wellicht iemand ervaring om dit met DTMF te doen? Encoder aan de ene kant. Decoder aan de andere kant.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen