Thomas2000 Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb hier een laptop die nauwelijks verbinding maakt. De netwerkverbinding komt wel tot stand maar internetten gaat niet. Ik kan sommige ip adressen goed pingen (ook buiten de deur), bij andere zie ik dat het resulteerd in ttl is verlopen. Die melding komt heel snel achter elkaar. Als ik een tracert uitvoer naar een werkend ip dan gaat het heel langzaam, terwijl de ms die er bij staan van vergelijkbare waarden zijn op een laptop die op hetzelfde netwerk zit en wel snel de resultaten onder elkaar zet. Ook binnen het thuisnetwerk kan ik niets openen (webinterface van modem of vu+). Ik heb nu malware bytes gedraaid (met de database van 20-12, ik kan immers niet updaten) en die vond 2 objecten die ik heb verwijdert. Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Kowalski Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Mij nog niet echt duidelijk wat dat kan zijn. Indien de laptop draadloos verbinding maakt, probeer het dan eens met een LAN kabel of dat verschil maakt. Start ook de router eens opnieuw op. Als de laptop op een eerdere datum wel goed werkte, kun je ook eens een systeemherstel doen naar ergens vóór die datum. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Thomas2000 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Geplaatst: 19 januari 2011 Lan of wireless maakt niet uit. Probleem is een beetje dat deze laptop al een tijdje ergens ligt en ik dus iet weet sinds wanneer het probleem zich voordoet. Firewall heb ik uitgeschakeld. Nod32 heeft gedraaid met de database van 30-11-2010 en vond niets. Waarschijnlijk werkte het tot vlak na 30-11 en misschien eens kijken of ik een herstelpunt terug kan zetten. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Kowalski Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Als je malware vermoedt kun je ook eens Combofix laten draaien, daar heb ik ook goede ervaringen mee. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Thomas2000 Geplaatst: 19 januari 2011 Auteur Geplaatst: 19 januari 2011 Laatste herstelpunt is van 1-12. Zou het evt een spyware virus kunnen zijn die de punten ervoor heeft verwijderd? Of worden ze dat automatisch? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Sjattuh Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Origineel bericht van: Thomas2000 Laatste herstelpunt is van 1-12. Zou het evt een spyware virus kunnen zijn die de punten ervoor heeft verwijderd? Of worden ze dat automatisch? Dat zou kunnen, maar misschien kun je dit ook instellen. Ik zou even Combofix downloaden op een andere PC en deze overzetten naar de laptop en vervolgens laten draaien. Dan weet je het zeker. En je Laptop uit het netwerk halen voordat hij de rest infecteerd. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Thomas2000 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Met combofix een heleboel troep weggehaald maar internet werkt nog niet. De laptop is ook helemaal niet traag oid... Het is eigenlijk alleen de netwerk verbinding die niet goed functioneerd. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Kowalski Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 In elk geval goed dat je nog wat troep hebt kunnen weghalen met Combofix. Zou je eens de output kunnen posten van: Code: ping -i 255 sat4all.com Bij mij ziet het er zo uit: Citaat: Pingen naar sat4all.com [212.204.250.252] met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=12 ms TTL=56 Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=11 ms TTL=56 Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=13 ms TTL=56 Antwoord van 212.204.250.252: bytes=32 tijd=12 ms TTL=56 Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Sjattuh Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: Thomas2000 Met combofix een heleboel troep weggehaald maar internet werkt nog niet. De laptop is ook helemaal niet traag oid... Het is eigenlijk alleen de netwerk verbinding die niet goed functioneerd. Je zou eens kunnen proberen er een wifi usb stick in te steken als je die hebt liggen om te kijken wat hij doet. Dan kunnen we iig uitsluiten (of concluderen) dat het aan de netwerk chip ligt. En ik zou de drivers iig een keer opnieuw installeren! Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
maestro Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Heb je de instellingen van je Internet explorer al gereset ?? ( extra / internetopties / geavanceerd / opnieuw instellen ) groetjes, MAestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Thomas2000 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Ping-aanvraag kan host sat4all.com niet vinden. Controleer naam en probeer het opnieuw. Ik heb via wlan en gewone lan het zelfde probleem en beide worden goed weergegeven in apparaatbeheer. Toch maar even de drivers ge-update maar geen verschil. Ik kan overigens de laptop wel pingen vanaf een andere pc. Is er een service die het netwerkverkeer regelt die misschien niet functioneerd? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
vGnp Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Origineel bericht van: Thomas2000 Ping-aanvraag kan host sat4all.com niet vinden Kun je wel 212.204.250.252 pingen? Zo ja, dan klinkt het in eerste instantie als een DNS probleem. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Thomas2000 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Ja dat lukt wel (vlot achter elkaar met lage ms), maar als ik dat in IE adres balk typ werkt het niet. Dan staat ie heel erg lang te wachten op 212.204.250.252. Ook als ik tracert 212.204.250.252 doe gaat het heel lang duren, maar de ms zijn wel laag. De meeste stappen zijn tussen de 7 en 10 ms maar doen er meer als 10 sec over om op het scherm te verschijnen. Ik heb ook al een gratis dns server van google geprobeert maar dat komt op hetzelfde neer.(8.8.8.8) Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Thomas2000 Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Nog een aanvulling. Als ik de eigenschappen van de netwerkverinding bekijk staan daar veel onderdelen: Clientservice voor NetWare Client voor Microsoft-netwerken Service Advertisting Protocol Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken QoS-pakketplanner Stuurprogramma voor Netwerkcontrole Microsoft TCP/IP versie 6 NWLink NetBIOS NWLink IPX/SPX/NetBios-compatibel transportprotocol Internetprotocol (TCP/IP) Nu staan ze allemaal aangevinkt. Als ik alleen degene aanvink die op mijn andere laptop aanstaan heb ik helemaal geen netwerkactiviteit. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
vGnp Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Tenzij je op de een of andere manier aan een Novell server hangt, dan kunnen de volgende (vet) er wel uit: Edit: Hoe komen die er trouwens op? Staat er Novell clientsoftware op? Origineel bericht van: Thomas2000 Clientservice voor NetWare Client voor Microsoft-netwerken Service Advertisting Protocol Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken QoS-pakketplanner Stuurprogramma voor Netwerkcontrole Microsoft TCP/IP versie 6 NWLink NetBIOS NWLink IPX/SPX/NetBios-compatibel transportprotocol Internetprotocol (TCP/IP) Welke staan er op die andere machine aan? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen