Ga naar inhoud


[7141 HD] Is Philips 7141 mijn beste optie?


Gast schotland

Aanbevolen berichten

Ik woon in Schotland en will een nieuwe ontvanger kopen zodat ik 4 satellieten kan ontvangen. Ik heb canaldigital, dus wat ik ook aanschaf moet met hun smartcard werken.

 

Ik dacht aan de Philips 7141, omdat dat de ontvanger is die CD gebruikt. Nou las ik net dat je die ontvanger of op HD of op SD moet instellen, maar hier zijn sommige freesat uitzendingen in HD en sommige in SD. Betekent dat dan dat ik de HD nooit kan ontvangen (ik ben niet van plan om daar een speciaal abonnement voor te nemen)?

 

En wat betekent het dat de USB en ethernet niet actief zijn?

 

Zijn er andere ontvangers met min of meer dezelfde specificaties en prijs die beter zijn of meer variatie bieden?

 

Ik woon in Schotland en het is niet zo gemakkelijk om te zien wat wel en niet goed is.

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of het de beste optie is weet ik niet. Je kan er geen Free to view kanalen mee ontvangen. Wel alle Free to air kanalen zowel HD als SD (mits ongecodeerd uiteraard). Nadeel van 7141 is dat je geen pid codes kan invoeren en ook de volgorde van de zenders niet kan bepalen. Doet allemaal oom CDS voor je. Ik heb ook de 7141 en kan 4 satelliet posities ontvangen met een vlak schotel: 19.2, 23.5, 28.2/5 en 13.0.

Ik denk dat er betere mogelijkheden zijn maar dat moet je misschien niet in dit 7141 forum vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een aan bevolen schotelgrootte: Triax TDS, 88cm of 110cm,

en een Triax Multiblock LNB houder voor ontvangst van 4 satellieten.

En de ontvanger Vu+ Solo HD / Clarke-Tech HD5100-C Plus,

Denson DS300 HD/ Rebox RE-4000HD/ Dreambox DM800

 

Een Philips 7141 zou ook kunnen , maar de kanalen lijst kun je niet

veranderen alles word bepaalt door c.d, ik denk dat deze ontvanger

niet geschikt is voor jou.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp.

 

Ik heb info gezocht voor de dreambox 800 HD DM800 HD PVR, die hier in Schotland te koop is. Een website heeft die maar met 32 Mbyte flash en 96 Mb Ram en een andere met 64 Mbyte flash en 256 Ram. Het prijsverschil is ruim 120 Euro's.

 

Wat is het verschil in de praktijk? Ik gebruik de ontvanger niet met mijn computer, maar wat voor een verschil maakt het uit als er minder flash is? Is dan de beeldontvangst minder goed?

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

ik heb dus driftig gegoogled en ben tot de conclusie gekomen dat ik 99% van de vragen online over de Dreambox niet eens begrijp. Voor mij heeft het woord "flashen" hele andere connotaties.

 

Het is niet de bedoeling om de receiver met de computer te gebruiken, dus misschien is de Dreambox veel te gecompliceerd voor mij. En er is een probleem begrijp ik dat veel van die ontvangers chinese klonen zijn, dat trekt mij dus ook niet aan, want ik weet niet hoe ik dat kan voorkomen.

 

Jammer, want het zou wel leuk zijn geweest als ik niet aan de CD instelling zou vast zitten.

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen een Philips 7141 kopen, en een ontvanger er bij, voor de

freesat uitzendingen, die zal wel bij jou in de buurt wel te koop zijn.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de Philips 7141 ook alle englese freesat zenders had. Heb ik dat verkeert begrepen? Want daar ging het mij in eerste instantie om.

 

Ik heb momenteel een oude Philips, maar die kan de nieuwe Astra en Hotbird niet ontvangen. Ik wil liever geen extra ontvanger, ik heb jarenlang met een topset box gewerkt en de stalliet, samen met onze dvd recorder en ik moet zeggen dat het aansluiten van de diverse kabels soms een ware nachtmerrie was, zelfs voor de tv ingenieur. Nu hebben we tv en dvd met ingebouwde "freeview", maar het zijn de freesat zenders die wij willen om dat die geen regionale beperkingen hebben. Ik dacht dat dat eenvoudiger zou zijn met een CD goedgekeurt systeem, maar misschien klopt dat niet.

 

Kunnen nu alle door CD gecertificeerde ontvangers 4 satellieten ontvangen, of zijn er uitzonderingen? Hun website is niet helemaal duidelijk wat dat betreft.

 

In ieder geval bedankt voor je advies.

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotland


Ik heb momenteel een oude Philips, maar die kan de nieuwe Astra en Hotbird niet ontvangen.


Welke Philips gebruik je nu ? zie sticker onder op de decoder.
Er is voor diverse oude Philips decoders nieuwe firmware.
Daar kan je 4 satellieten mee ontvangen en je Canaldigitaal kaart werkt er in.
In de zenderlijst staan ook een aantal freesat en BBC kanalen.
Alleen SD kanalen natuurlijk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor dat Johan

 

Mijn man en ik zijn alle info aan het doorlezen, en ik vertaal de beetjes die hij niet begrijpt.

 

Dan zullen we dit zeker proberen en hopen dat er vooral niets verkeert gaat.

 

Hoe zit het dan met de diseqc swith? Alle ontvangers die ik in de laatste dagen heb bestudeert hebben die ingebouwd, maar ik geloof niet dat de Philips 7072 er een heeft. Komt dat gewoon goed als ik de lnb's op de diseqc aansluit, of is daar nog speciale software voor nodig?

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het kan ook misgaan, en dan heb je een oslink nodig om de ontvanger weer tot leven te wekken. Dit is een apparaatje dat te koop is via satellietspeciaalzaken, maar je kunt ook een oproep doen hier of er niet iemand in de buurt is om je te helpen.

 

Wat is een oslink, want er is hier niemand in de buurt met zo'n apparaatje........

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diseqC switch zit niet in de decoder ingebouwd, alleen de software van je decoder moet de switch aan kunnen sturen.

Vroeger was dit niet mogelijk met de oude software van de Philips.

Een diseqC switch is hardware en wordt bediend via de software van de decoder en schakelt dus automatisch naar de juiste LNB/satelliet van je schotel.

Je hebt dus een schotel nodig met meerdere LNB's en een diseqC switch omdat de Nederlandse zenders op een andere satelliet zitten dan de Freesat en BBC zenders.

 

Een Oslink is een interface, hardware dus waarmee je de decoder ook van nieuwe firmware kan voorzien.

Ik acht het hoogst onwaarschijnlijk dat je in Schotland iemand aantreft met een oslink.

Het is dus zaak om voorzichtig te werk te gaan.

Serieel flashen met FlashDSX duurt overigens lang, een uur ongeveer.

Met een Oslink is het ongeveer in 5 minuten klaar.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...