Ga naar inhoud


[Enigma2] RTI core RC3 enigma2


D_liver

Aanbevolen berichten

Citaat:
RTi core RC3 Enigma 2

Change Log :

- New Kernel

- New Drivers ( for DVB-S2 Tuners ) 19.01.2010

- Green screen fixed ( Multimedia Player, A/V Settings ( /etc/deinterlace was missing ) )

- Several Issues fixed

- Recording OK - Reserved Recording OK ( not tested from stand by )

- Issues on 1w, 30w, 23.5 e now should be fully fixed.

- UTF-8 Fix


In progress : Playback of recorded material .TS files directly from AzBox, and many other new things.

Please make as much as possible tests, and report them on our forum :




Download hier

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


na 4 keer rebooten pas weer geluid, en het media gedeelte lijkt te blijven werken nu

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand een hint geven hoe CCcam te installeren, ik kom er niet uit, heb inmiddels wel enigma2-plugin-camd-cccam.2.1.4_2.4-r0_mipsel.ipk gedownload, maar geen idee hoe te installeren.... Zit al 2 uur te zoeken met Google maar kom geen steek verder...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Heb al wat gevonden, op de een of andere manier werkte hier de zoekfunctie niet lekker...
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...lle#Post1937918
2 seconde laugh

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je installeerd deze versie

 

rar uitpakken en de bestanden via FTP overzetten in de mappen zoals het ingepakt is,

 

Rechten op 755 zetten

 

Deze versie werkt met de ingebouwde camd manager

 

menu - Setup - CAMD Manager

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! Die laatste ga ik een keer proberen. Heb overigens die andere ook aan de praat gekregen. Ik moet zeggen dat ik nu idd goede verbeteringen zie in de E2 software, maar we zijn er nog lang niet! Ik zie mijn vriendin deze software nog niet echt begrijpen (zappen pijl < >), de normale AZBox firmware is voor haar al net aan 'begrijpelijk'. Voor mij is het sowieso nog geen optie omdat ons abo van Ziggo komt en de DBV-C tuner (nog) niet ondersteund word.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Ik zie mijn vriendin deze software nog niet echt begrijpen (zappen pijl < >), de normale AZBox firmware is voor haar al net aan 'begrijpelijk'.

Als je liever wilt zappen met pijltje omhoog en omlaag en ook de kanalenlijst wilt oproepen door op de OK knop te drukken, kijk dan even hier: Pauli Neutrino Plugin
Deze .ipk moet je in de root van je ontvanger plaatsen met een FTP programma. Daarna kun je vie softwarebeheer, installeer lokale extensie, internal flash de plugin installeren en vervolgens in het Applicaties menu kun je de Pauli Neutrino plugin starten en kies dan bij Change Keymap met GEEL voor Neutrino en nog eens met 2 voor LEFT/RIGHT zap.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow...echt geweldig. Ik heb vanavond die RC3 geïnstalleerd en nu kan ik echt met recht zeggen dat wie het nog niet geprobeerd heeft, het begint nu echt de moeite waard te zijn. Zeker een stuk vriendelijker in bediening t.o.v. de originele firmware.

Als je Enigma2 niet kent zal het zeker een hele stap zijn, maar de mensen die al eerder een Dreambox gehad hebben (bijvoorbeeld van een 7000 op deze Azbox overgegaan zijn) zullen zeer verrast en blij zijn met de Enigma2 software.

Ook de CCcam2.2.1 die in deze thread staat is makkelijk te installeren en werkt prima. Je moet wel alle bestanden die je overzet in de ontvanger even een CHMOD 755 geven.

De problemen met de HD kanalen zijn volgens mij voor 99% opgelost, heel af en toe nog even een hakkeltje. De zaptijden zijn ook acceptabel, ongeveer evensnel of langzaam als bij de originele firmware maar wel veel plezieriger, niet telkens een zwart beeld tussendoor, maar gewoon een gefreezed beeld. En dan de nieuwe zender.

Ik hoop dat we nu meer mensen over de streep kunnen trekken om deze nieuwe Azbox te ontdekken. We zullen je hier voldoende ondersteunen, want we hebben heel veel gebruikers die de kennis hebben. Alle Dreambox, VU+ Duo en ClarkTech ET9000 bezitters kunnen je helpen. Lees ook de fora waarin deze ontvangers behandeld worden, want daar steek je veel van op en vrijwel alles is dus ook van toepassing op de Azbox zodra je de Enigma2 RC3 erin hebt staan.

Klein schoonheidsfoutje overigens was het opstartscherm, daarop staat nog steeds RC2 terwijl ik er toch echt RC3 in had gezet.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alerius
Ik zal naar ik aanneem verder in die thread moeten publiceren als ik iets te melden heb. Nog een laatste paar vragen:

1. Als ik bij AZUp voor "update" kies is er daaronder nog een optie: ik kan DHCP aan of uitzetten. Nu weet ik wel wat LHCP en RHCP zijn, maar DHCP is voor mij geen begrip. Kan iemand hier mij verder helpen?

2. Na het booten zie ik op het toestel "VFD Ready!" Daarna duurt het nog een hele tijd voor het toestel daadwerkelijk begint. Vandaar de vraag: weet iemand wat VFD betekent?


1. DHCP is de afkorting voor Dynamic Host Configuration Protocol. Dit betekent dat het IP adres automatisch door je router wordt uitgedeeld.
2. VFD betekent Vacuum Fluorescent Display oftewel het dot-matrix display van je ontvanger is klaar en laat vervolgens de opstartfase in procenten zien.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor die info, M_Z.

Mijn eerste ervaringen met RC3 zijn gemeng: TV ziet er goed uit, in elk geval op Astra, maar NUL-KOMMA-NUL radio ontvangst! Sterker nog, als je een radiozender kiest dan gaat er geen videosignaal meer naar de tv en bevriest de display op de ontvanger met de woorden "AZBox E2". Geen enkele toets op de afstandsbediening of op het apparaat werkt dan nog, zelfs niet de power knop zodat alleen de schakelaar aan de achterzijde kan worden gebruikt om het ding uit en dan weer aan te zetten.

 

Lijkt me toch een heel belangrijk mankement, of ben ik de enige die dit ervaart???

 

 

Ik zit trouwens nog steeds met een aantal onmogelijkheden:

1. een heel gehannes wat tot nu toe niet lukt om de ontvanger zo in te stellen dat je alle satellieten van 58w tot en met 68,5 oost kunt kiezen zonder dat het ding een rotor aanstuurt. Voor Ku band gebruik ik een EGIS robotkop en voor de 3-meter grote C-Band schotel een aparte stuurkast voor de AJAK mount. Maar die satelliet ontvanger wil niet werken zonder dat je de USALS optie gebruikt!!! HELP???

 

2. Als ik instellingen heb veranderd dan komt de vraag: "Afsluiten zonder opslaan?" Kies je ja dan is er dus niets veranderd, kies je B dan blif je in het keuzemenu. Wat druk ik in om mijn keuzes op te slaan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zit verdorie nog steeds met het probleem dat ik alleen horizontaal gepolariseerde zenders ontvang. In het tuner menu stond bij het woord spanningsmodus het woord Polarisatie (niet door mij zo ingesteld) maar ligt daar het probleem? Ik kan ook een polariteit kiezen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn; zoiets moet toch automatisch meegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij word aan de ontvangst nog aan gesleuteld, astra 1,2,3 is hier voor mij geen probleem, met het full abbo van c+, meer sat's kan ik niet ontvangen, en die radio bug is bekend.

En keuzes opslaan doe je normaal met de groene knop in enigma

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik zit nog met een ander probleem: vannacht heb ik een film kennelijk met succes kunnen opnemen. Hij staat tenminste netjes vermeld als ik de "Guide" toets indruk. Maar dan????

Een keer kreeg ik de ontvanger zover dat hij in kleurtjes weergaf dat je hem o.a. kon afspelen (groen) maar als je dan op de groene toets drukt gebeurt er niets.

 

Zo te zien kun je dus wel opnemen maar nog niet afspelen?

Of doe ik iets verkeerds?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...