jvasabra Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Hallo, Ik heb een sat ontvanger voor TVT S bijgekocht. Ik heb een bestaande Clarke Tech. Hoe kan ik de twee ontvangers aansluiten en gebruiken. Ik heb een LNB in en "loop" out op beide ontvangers. ik heb een scart uit op beide ontvangers. Mijn Tv heeft slechts 1 scart ingang. Kan ik de LNB in van de ene door schakelen via "loop LNB " naar de andere LNB in en dan daar de scart uit en naar TV?? Of is het anders. ik wil ze niet stukmaken door vanalles te proberen , vandaar mijn vraag. Kinderspel voor jullie, maar laat maar iets weten. Jacques
satencom Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Om wat van type tv gaat het ,heeft hij alleen maar scart, heeft hij geen hdmi . Wat van schotel heb je ,met 1 lnb, of een duo lnb . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eddy VL Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 En de scart van de 2de ontvanger inpluggen in de scart Aux/VCR van je Clarketech? Die schakelt toch door? M.v.g. Eddy Vl
jvasabra Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Hallo, Wat veduidelijken. Ik heb een schotel met 1 LNB , gericht op Astra 1. simpel dus? De beide ontvangers ontvangen de signalen van Astra 1. De TV is een ouder beestje, dus gewoon een antenne ingang en 1 scart. Niks moderners. Uit het tweede antwoord kan ik opmaken dat ik met een scart kabel van ene ( TV OUT) naar de andere 5VCR in) zou kunnen gaan. Zijn er dan geen storingen of mogeijke schade als ze allebei aanstaan? Of moet ik maar eentje tegelijk aanzetten. Al bedankt , ik wacht op iets meer info voor ik begin te prutsen.
satencom Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Om twee ontvangers volledig te kunnen gebruiken ,zou je er een twin lnb op de schotel kunnen zetten,en een antennekabel er bij treken. Nog even een bijlage voor de scart aansluiting. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Eddy VL Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Het kan hoegenaamd geen kwaad om iets uit te proberen, en je hebt sowieso twee scartkabels nodig. Clarketech kijken De "TV"-uitgang van de Clarketech verbinden met de scart op de TV, er verandert niks tov vroeger. Je kan gewoon kijken als daarvoor. Je mag gerust de "TV"-scart van de 2de ontvanger verbinden met de Aux/VCR van de Clarketech. - Tot zolang de stekker niet in de 2de ontvanger steekt of hij staat uit verandert er NIKS, je kijkt gewoon Clarketech. - Ook als de spanning van de 2de ontvanger opstaat, maar hij staat in standby, verandert dit niets, je kijkt gewoon Clarketech. 2de Ontvanger kijken Als je naar de 2de ontvanger wil kijken moet de Clarketech met het net verbonden staan. - staat de Clarketech in standby en je zet de 2de ontvanger ook in standby, heb je "zwart" beeld. - staat de Clarketech in standby en je zet de 2de ontvanger in de aan-stand op een kanaal (kijkstand) dan schakelt de Clarketech het beeld van de 2de ontvanger gewoon door. - ben je naar de de Clarketech aan het kijken en je zet de 2de ontvanger in de aan-stand op een kanaal (ook in kijkstand) dan schakelt de Clarketech het beeld van de 2de ontvanger gewoon door. (Zet je de 2de ontvanger "Uit" of in standby, springt hij gewoon terug naar "Clarketech") Ben je naar de 2de ontvanger aan het kijken (via de Clarketech) en je trekt de stekker uit van de Clarketech, is 't gedaan, donker beeeld... Dus Clarketech in standby laten staan... als je naar de tweede wil kijken. Probeer maar eens... M.v.g. Eddy Vl
iemand Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Ik las de titel en dacht ik geef een antwoord, Maar zoals Eddy het uitlegt kan ik het niet overtreffen.... compliment ! gr. Erik
jvasabra Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Nu al bedankt voor de duidelijke info. Ik ga aan de slag, maar het zal wel lukken. Mijn voornaamste bekommernis was geen schade wegens het onder spanning zetten van twee ontvangers en ze dan te verbinden. Ik lees nu dat er geen probleem is. een andere antwoorder raadde mij aan om een tweede kabel te trekken en een duo lnb te plaatsen. Ik heb dit al als volgt opgelost. ik heb een kort coaxkabeltje voorzien van twee "lnb ingang" stekkers . Ik verbond de kabel van de LNB aan de schotel naar de LNB IN van de ene ontvanger. een kort kabeltje gaat van de LNB OUT (loop) naar de LNB IN van de andere ontvanger. Deze verbond ik via de scart naar de TV. Van het moment dat ze beiden onder stroom stonden, deze met de LNB kabel IN vananf de schotel op stand by en de andere in werking, kan ik perfect kijken met de ontvanger in werking. Nu moet ik nog de scart kabel van de ene in de andere zetetn om de andere tekunnen bekijken maar met de uitleg die ik net gekregen heb los ik ook dat op. Hartelijk dank allemaal. Jacques
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen